با رعایت این نکات عمر ایمپلنت های دندانی را تا 25 سال افزایش دهید

zahra
مرکز دندانپزشکی فجر: بزرگترین عامل شکست های اولیه در مرحله یکپارچه شدن ایمپلنت با استخوان به دلیل عفونت یا عدم ثبات کافی ایمپلنت در جایگاه خود است.

مرکز دندانپزشکی فجر:

 

1. سه هفته اول با ایمپلنت دندانی نجویید.

امروزه جراحی کار گذاشتن ایمپلنت در فک بسیار سریع و آسان انجام می شود. اگر این جراحی ها به صورت یک مرحله انجام شده باشد و برای شما اباتمنت (ابزار شکل دهنده لثه) بسته شده باشد حداقل در سه هفته اول پس از عمل باید از جوییدن غذا روی محل ایمپلنت شده خودداری کنید.

2. مراقب عفونت باشد.

بزرگترین عامل شکست های اولیه در مرحله یکپارچه شدن ایمپلنت با استخوان به دلیل عفونت یا عدم ثبات کافی ایمپلنت در جایگاه خود است.در حالی که مورد دوم به تکنیک عمل و جراح مربوط می شود اما عفونی شدن امپلنت بسیار به مراقبت های پس از آن بستگی خواهد داشت. شستشوی مداوم با دهانشویه های دارویی و از سواب های پنبه ای آغشته به کلرهگزیدین با مسواک های خیلی نرم برای برداشتن ذرات و بقای غذا از محل جراحی و همچنین استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده به وسیله جراح تا آخرین روز و در فواصل زمانی تععین شده کارساز است.

3. بهداشت دهان را رعایت کنید.

در قسمت های از دهان که به دلیل وجود پرتز های ثابت یا متحرک یا بیرون زدگی پرکردگی های دندانی، احتمال گیر غذایی یا تحریک لثه و ایجاد اماس، وجو دارد، لازم است پس از هر وعده غذایی و به کمک نخ دندان و مسواک های مخصوص سطوح بین دندانی و زیر پونیتیک ها را تمیز کرد.در نواحی غیر قابل دسترسی مانند سطوح پشتی دندان های عقل و اسیاب ها ی بزرگ که امکان مانور از مسواک های معمولی سلب می شود می توان از مسواک های بچگانه که در اندازه های کوچکتری هستند استفاده کرد.

4. ایمپلنت را مسواک بزنید.

پس از برداشتن بخیه ها باید ناحیه ایمپلنت شده در داخل دهان کاملا مسواک زده شود زدن مسواک بصورت سه بار در روز و همچنین استفاده از دهان شویه ها یا حتی آب معمولی یا سرم فیزیولوژی پس از هر وعده غذا به حذف ذرات غذایی و بافت های نکروز که باعث تجمع و لانه گزینی میکروب ها می شوند بسیار کمک خواهد کرد.

5. هر 6 ماه یکبار به دندان پزشک مراجعه کنید.

مراجعه مداوم 6 ماهه به دندان پزشک برای اندازه گیری عمیق شیار لثه ای و همچنین بررسی احتمال وجود آماس، گیر غذایی و تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت بسیار ضروری است. اگر جراحی و قراردادن پروتز به وسیله یک نفر انجام شده باشد باید به وی مراجعه کرد اما اگر جراح پس از قرار دادن ایمپلنت در فک برای انجام مرحله بارگذاری شما را به متخصص پروتز یا دندان پزشک دیگری ارجاع کرده است مراجعه های سالیانه شما برای چکاپ ایمپلنت باید به دندانپزشکی باشد که مرحله پروتز شما را انجام داده است. بالطبع اگر وی تشخیص دهد که نیاز است شما به وسیله جراح نیز مورد معاینه قرار گیرید در ان صورت خود وی شما را نزد جراح اولیه هدایت خواهد کرد.

6. برای تمیز کردن امپلنت از اشیای نوک تیز استفاده نکنید.

هرگز برای تمیز کردن غذا از اطراف ایمپلنت های خود از خلال دندان یا وسیله فلزی نوک تیز استفاده نکنید زیرا این قبیل اشیا می توانند به سد شکننده بافت نرم اطراف ایمپلنت صدمه وارد کنند و باعث شروع آماس در محل شوند.

مرکز دندانپزشکی فجر:

برای تماس با مرکز تخصصی دندانپزشکی فجر با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

03136202066

09137544060

 آدرس: اصفهان- سه راه حکیم نظامی-ابتدای خیابان صفه 

fajrdentistry

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ