کدام خمیر دندان برای شما مناسب است؟

zahra
مرکز دندانپزشکی فجر: مطلب زیر را بخوانید تا خمیر دندانی را بخرید که علاوه بر طعم و رنگ دلخواه شما بتواند از پوسیدگی دندان های شما نیز پیشگیری کند.

مرکز دندانپزشکی فجر:

شاید در آینده نیازی به خرید خمیردندان نداشته باشید چون مسواک های نسل آینده شما را از مصرف خمیر دندان  بی نیاز می کنند. دانشمندان در داخل این مسواک ها هسته ای از جنس دی اکسید تیتانیوم قرار داده اند که موجب نوعی واکنش الکتروشیمیایی می شود که به راحتی پلاک های میکروبی و جرم را از روی دندان ها برمیدارد ولی تا قبل از اینکه چنین مسواک هایی به بازار بیایند شما باید همچنان به دنبال خرید یک خمیردندان مناسب باشید. مطلب زیر را بخوانید تا خمیر دندانی را بخرید که علاوه بر طعم و رنگ دلخواه شما بتواند از پوسیدگی دندان های شما نیز پیشگیری کند.

1.خمیردندان های ضد پوسیدگی

خمیردندان های حاوی فلوراید دار استفاده کنید، اثر کاهش دهندگی پوسیدگی دندان ها را بر عهده دارند مطالعات نشان می دهد اگر شما در سنین کودکی یعنی حدود دوسالگی از خمیر دندان فلوراید دار استفاده کنید و همچنان به مصرف ان در سنین بزرگسالی ادامه دهید می توانید تا 44% از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید اگر شما دنبال خرید این خمیر دندان ها هستید باید بگوییم که در این نوع خمیر دندان ها معمولا فرمول فلوراید و یا کلمه فلوراید دار را به زبان کشور سازنده روی تیوپ خمیردندان می نویسند.

2.خمیر دندان های سفید کننده

این روز ها خیلی ها به دنبال خرید خمیر دندان هایی هستند که هرچه بیشتر دندان هایشان را سفید کند. از طرفی دیگر شرکت های سازنده خمیر دندان نیز در رقابت شدید با هم هستند تا خمیر دندان هایی را ارائه دهند که مشتریان بیشتری را بخاطر خواص سفید کنندگی بیشتر ان جذب کند ولی شما باید به عنوان یک مصرف کننده از خمیر دندان های سفیدکننده انتظارات منطقی داشته باشید این خمیر دندان ها دارای مواد ساینده و پاک کننده قوی هستند که موجب تمیزی و سفیدی و شفافیت دندان ها میشود لذا اگر دندان هایی سالم و بدون پوسیدگی دارید ما خرید این خمیر دندان ها را به شما توصیه می کنیم ولی اگر دندان هایتان دارای پوسیدگی متعدد و مینای اسیب دیده است بهتر است دور این خمیردندان ها را خط بکشید چون مواد شیمیایی قوی در آن ها بطور مستقیم روی عاج دندان قرار گرفته و سبب بروز حساسیت دندانی در شما می شود.

3.خمیر دندان های ضد حساسیت

بیشتر شرکت های تولید کننده خمیر دندان در میان محصولات خود خمیردندان های ضد حساسیت را هم به بازار عرضه میکنند این خمیر دندان ها مخصوص افرادی است که دندان های حساسی دارند و با خوردن بستنی یا آب یخ یا حتی چای و قهوه داغ ناگهان دندان هایشان درد شدیدی را احساس می کند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید یک تیوپ از این خمیر دندان ها بخرید ولی فراموش نکنید این خمیر دندان ها برای استفاده روزمره و دایمی نیست بطور معمول باید دوهفته از این خمیردندان ها استفاده کنید و بعد از ان چند هفته با خمیردندان معمولی دندان هایتان را مسواک بزنید سپس با توصیه دندانپزشک برای برطرف شدن مشکلتان یک یا چند دوره دیگر از این خمیردندان ها استفاده کنید.

توصیه آخر

اگر روی تیوپ خمیر دندان لیست مواد تشکیل دهنده ذکر نشده باشد باید به نام کشور سازنده و نشان استاندارد و مجوز وزارت بهداشت توجه کنید.

مرکز دندانپزشکی فجر:

برای تماس با مرکز تخصصی دندانپزشکی فجر با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

03136202066

09137544060

 آدرس: اصفهان- سه راه حکیم نظامی-ابتدای خیابان صفه 

fajrdentistry

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ