بکارگیری لیزر در رفع موهای زاید

mousavi
دکتر مریم ریسمان کار زاده: رشد نامطلوب موها یک مشکل رایج زیبایی هم در زنان و هم در مردان می باشد. نواحی که در زنان به شکل شایع درگیر می باشد شامل صورت، زیربغل، کشاله ران و ساقها است در حالی که در مردان قفسه سینه، پشت، شانه ها و گردن جز مناطق رایج رشد ناخواسته موها می باشد.

دکتر مریم ریسمان کار زاده:


رشد نامطلوب موها یک مشکل رایج زیبایی هم در زنان و هم در مردان می باشد. نواحی که در زنان به شکل شایع درگیر می باشد شامل صورت، زیربغل، کشاله ران و ساقها است در حالی که در مردان قفسه سینه، پشت، شانه ها و گردن جز مناطق رایج رشد ناخواسته موها می باشد. از زمان تایید لیزر جهت رفع موهای زاید در سال 1995 توسط موسسه غذا و دارو امریکا (FDA)، این روش به یکی از پرطرفدارترین روشهای درمانی تبدیل شده است. در حالی که در برخی تنها به دلایل زیبایی جهت رفع موهای زاید مراجعه می کنند اما در گروهی نیز یک بیماری زمینه ای مانند کیست تخمدان و مشکلات هرمونی مانند درگیری های غده تیرویید می تواند منجر به افزایش رویش موهای ناخواسته گردد.

در بالغین دو نوع مو وجود دارد: موهای پرزی یا کرکی و موهای ترمینال یا خشن. موهای کرکی اغلب ظریف و نازک می باشند و رنگ روشنی دارند، موهای ترمینال ضخیم و خشن می باشند و رنگ تیره ای دارند. گاهی نیز ممکن است مویی که در ابتدا بصورت کرکی و روشن بوده به مرور زمان و در اثر عواملی مانند تغییرات هرمونی، تغییرات بلوغ و نیز بعضی از داروها تغییر شکل داده و به شکل موهای ضخیم ترمینال درآید.

ملانین رنگدانه ای می باشد که سبب ایجاد رنگ در پوست و مو می شود. موهای سفید و خاکستری فاقد ملانین می باشند. موها در ابتدای مرحله رشد خود بیشترین حساسیت را به درمان با لیزر دارند زیرا در این مرحله از رشد مو، مو حاوی حداکثر محتوای ملانین است و لذا پیاز مو در حداکثر میزان تیرگی خود قرار دارد.

رفع موهای زاید با لیزر براساس تبدیل انرژی لیزر به گرما صورت می گیرد که این مساله سبب تخریب انتخابی فولیکولهای مو می شود. جهت رفع موهای زاید انرژی لیزر به پوست وارد شده و توسط ملانین که رنگدانه هدف در پوست می باشد، جذب  می شود. انرژی لیزر به شکل انتخابی ساختارهای رشد مو را تخریب می کند.

کسانی که رنگ پوست روشن با موهای ضخیم و تیره دارند، بهترین کاندید برای انجام لیزر رفع موی زاید می باشند. جهت دستیابی به به نتایج مطلوب نیاز به مجموعه ای از جلسات درمانی لیزر رفع موی زاید می باشد.یطور رایج افرادی که پوست روشن  دارند نیاز به 6 جلسه درمان دارند درحالیکه افرادی که پوست تیره ای دارند گاهی به 8 جلسه یا بیشتر جلسه درمانی لیزر نیاز دارند. در پوستهای تیره جهت کاهش خطر بروز عوارض جریان با سرعت کم و بطور محافظه کارانه در طول زمان افزایش می یابد. بطور متوسط پس از جلسه اول درمانی میزان موها 20 تا 30 درصد و پس از تکمیل جلسات 60 تا 90 درصد کاهش دایمی پیدا خواهند کرد. در طی سیر درمان با لیزر موها، ظریف تر، روشن تر و با توزیع لکه ای می شوند. زمانی که موها بسیار ظریف و روشن شدند، آستانه اثر لیزر حاصل شده و پس از این مرحله درمان تهاجمی تر نه تنها با فواید درمانی بیشتر همراه نخواهد بود، بلکه با افزایش خطر بروز عوارض نیز همراه می باشد.

دکتر مریم ریسمان کار زاده:


شما می‌توانید برای ارتباط با مجموعه تینا لیزر با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 031۳۶۶۴۰۱۴۷

موبایل: ۰۹۳۶۵۹۸۳۲۶۶  

موبایل: ۰۹۹۰۲۷۵۷۹۱۰  

آدرس: اصفهان- چهارباغ بالا- روبه روی بیمارستان شریعتی- جنب باشگاه کارگران- بن بست ۲۵- مجتمع سینا- طبقه همکف- واحد ۲

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ