عملکرد سیب در بدن کودکان چگونه است؟

غزاله ذوالفقاری
سیب قرمز آنتی‌اکسیدانی به نام کورئکتین دارد که تحقیقات تازه نشان می‌دهد، همین آنتی‌اکسیدان می‌تواند سیستم ایمنی کودک را تقویت کند.

حتما درباره خواص گوناگون سیب تا به حال بارها و بارها شنیدهاید. اینکه این میوه یکی از سلامتترین خوراکیهاست و با مواد مغذی که دارد میتواند نقش بسیار مهمی در سلامت ایفا کند. یکی از مزیتهای سیب این است که تقریبا در تمام دنیا وجود دارد اما بد نیست با عملکرد این میوه در بدن کودکان آشنا شوید و بدانید که چطور با خوردن یک سیب، کوچولویتان میتواند سالم و سلامت بازی کند.

کاهنده سرفه

سیب درجه تب را پایین میآورد و برای بهبود گلو درد و سینه درد بسیار موثر است. نوزادان و بچههای کوچولو شاید به دلیل سرفه شبها نتوانند خواب راحتی داشته باشند. سیب شیرین میتواند میزان سرفه این بچهها را کم کند. ضمن آنکه میتواند دوره سرماخوردگی را نیز کوتاهتر کند و در درمان آن مفید است.

بهبود دل درد

سیب میتواند بیماریهای گوارشی را کنترل کند. پلیفنول موجود در سیب با ایجاد لایه محافظ روی آستر شکمی از ناراحتیهای گوارشی جلوگیری میکند. سیب، تقویتکننده کبد و معده و اشتهاآور است و برای درمان بیاشتهایی کودکان مفید است.

تنظیم کننده قند خون

تنظیم سطح قند خون کودکان بخش مهمی از سلامت کلی آنها را شامل میشود که به طور مستقیم با مواد غذایی تامین میشود. قند خون پایین منجر به خستگی و خوابآلودگی کودک شده در حالی که قند خون بالا موجب افزایش میزان انسولین میشود. سیب شاخص قند خون حدود 38 دارد که نسبتا کم است. مصرف غذاهایی با شاخص قند خون پایین مانند سیب میتواند باعث جلوگیری از بالا و پایین شدن سطح قند خون شود.

کمک به آسم

تحقیقات اخیر نشان داده بچههایی که مبتلا به آسم هستند و هر روز صبح آب سیب میخورند، نسبت به کسانی که ماهی یک بار سیب میخورند، سینهشان کمتر خس خس میکند. بچههایی که مادرانشان هنگام بارداری سیب مصرف میکردند، نسبت به مادرانی که اصلا سیب نمیخوردند، کمتر دچار آسم شدهاند.

تقویت سیستم ایمنی

سیب قرمز آنتیاکسیدانی به نام کورئکتین دارد که تحقیقات تازه نشان میدهد، همین آنتیاکسیدان میتواند سیستم ایمنی کودک را تقویت کند.

خمیر دندان طبیعی

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن، باکتریهای دهان را از بین برده و دندانها و لثهها را تمیز میکند. جویدن سیب نه تنها جریان خون را در لثهها تسهیل میکند بلکه فیبر موجود در آن مانند خمیر دندان عمل کرده و میتواند دندانها و لثهها را تمیز کند. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندانها میشود. مینای دندان را محکمتر میکند و از جرم گرفتن دندانها پیشگیری میکند. ضمن آنکه اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتریکش بر دندانها و لثه دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ