ایمپلنت با روکش فوری چیست؟

zahra
دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی: با پیشرفت های اخیر علم ایمپلنت، امکان ساخت و نصب فوری روکش برای ایمپلنت‌ ها در برخی موارد فراهم شده است

دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی:

بهتر است بدانید که پروسه درمان ایمپلنت امروزه شامل قراردادن ایمپلنت‌ در استخوان فک و پوشاندن آن با بافت نرم لثه است و بعد از این مرحله انتظار می رود برای اتصال ایمپلنت با استخوان فک و سپس ساخت روکش؛ بطور معمول این زمان انتظار حدود ۳ تا ۴ ماه هست و در این مدت متقاضیان باید از پروتزهای موقت برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود استفاده کنند که البته استفاده از این پروتزها نیز خالی از مشکل نیست. 

آیا راه حلی وجود دارد؟

با پیشرفت های اخیر علم ایمپلنت، امکان ساخت و نصب فوری روکش برای ایمپلنت‌ ها در برخی موارد فراهم شده است؛ بدین صورت که بلافاصله پس از قراردهی ایمپلنت‌ (۱ تا ۳ روز پس از جراحی)، ساخت پروتز تکمیل شده و بیمار تنها زمانی حدود سه روز برای دندان منتظر خواهد ماند. در یکی از جالب ترین تحولات این درمان یکی از شرکت های تولید کننده ایمپلنت جدیدا سیستمی را ارائه کرده که به کمک آن می توان قبل از انجام جراحی محل دقیق ایمپلنت در استخوان فک را مشخص کرد و بر مبنای آن روکش مناسب را نیز تهیه کرد و کاشت ایمپلنت و تحویل روکش همگی در یک جلسه انجام می شود. این امر اگرچه تحول بسزایی محسوب می‌ شود اما موارد تجویز چنین درمانی باید مورد توجه باشد. وجود یک استخوان مناسب به لحاظ کمی و کیفی، نوع تماس‌های دندانی در فک مقابل و تعداد دندان‌های جایگزین شونده، همگی از جمله مطالبی است که باید مدنظر باشد. پیشرفت روز افزون علم ایمپلنت‌های دندانی قطعاً این نوع درمان را در انواع بی‌دندانی‌های بیشتری ممکن خواهد ساخت.

دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی:

از دانشگاه تهران و مسترشیپ ایمپلنت و جراحی فک و صورت از انجمن بین‌المللی ایمپلنتولوژیست‌ها ICOI ‌است.

دکتر مصطفی‌نژاد با بیش از ١٢ سال تجربه کار کلینیکی همراه با تحقیق و پژوهش مبدع و اولین ایجاد‌کننده سیستم ارائه خدمات دندانپزشکی بدون استرس (stressless dental care) است که هدف آن ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت است. تیم درمانی دکتر مصطفی‌نژاد و همکاران در تلاش است با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و به‌کارگیری مدرن‌ترین متدهای روز دندانپزشکی در هر یک از درمان‌های ایمپلنت، لمینیت، ونیر، بلیچینگ (سفیدکردن دندان‌ها)، جراحی‌های لثه و درمان ریشه بهترین نتیجه را برای شما مراجعان محترم فراهم آورده و میزان بالای رضایتمندی مراجعان عزیز ما گواه موفقیت ما در رسیدن به اهداف‌مان است. 

برای ارتباط با دکتر اشکان مصطفی‌نژاد با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

٠٢١٢٢٨١٥٦٦٠

٠٢١٢٢٨١٥٦٦١

آدرس: تهران- نیاوران (باهنر)- روبروی تقاطع کامرانیه- بین منظریه 1 و شهر کتاب- پلاک ١٣١- ساختمان نریمان- طبقه ٢- واحد ٥ 


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ