چی بخوریم تا دیابت نگیریم؟

غزاله ذوالفقاری
دانشمندان معتقدند مصرف این ماده معدنی به عملکرد بهتر برخی از آنزیم‌ها در خون کمک می‌کند.

مصرف به اندازه منیزیم در رژیم غذایی می‌تواند از ابتلای افراد به دیابت پیشگیری کند. افرادی که بیشترین میزان استفاده از منیزیم را در رژیم غذایی خود دارند، با احتمال 50 درصد کمتر از دیگران تا 20 سال آینده ممکن است دچار دیابت شوند.

دانشمندان معتقدند مصرف این ماده معدنی به عملکرد بهتر برخی از آنزیم‌ها در خون کمک می‌کند که نقش مهمی در هضم گلوکز در بدن دارند. برای بررسی این موضوع محققان میزان مصرف منیزیم و احتمال ابتلا به بیماری دیابت را در بین 5 هزار مرد و زن که بین 18 تا 30 سال سن داشتند بررسی کردند. هیچ‌کدام از این افراد در شروع تحقیقات به دیابت دچار نبودند، اما در طول 20 سال آینده 330 نفر از آنها علائم دیابت را از خود نشان دادند. با بررسی بیشتر محققان متوجه شدند افرادی که بیشترین میزان مصرف منیزیم را داشتند یعنی به ازای هر 1000 کالری که مصرف می‌کردند 200‌میلی‌گرم منیزیم وارد بدنشان می‌شد، با احتمال 47 درصد کمتر به بیماری دیابت دچار می‌شدند.  

منیزیم یک ماده معدنی است که وجود آن در بدن برای حفظ سلامت قلب، عضلات و کلیه بسیار حیاتی است. این ماده قسمتی از دندان و استخوان شما را می‌سازد و مهم‌تر از همه آنزیم‌ها را فعال می‌کند و در تامین انرژی بدن نقش مهمی دارد. مواد غذایی مانند سبزیجات، غلات، گندم، آرد سویا، آرد گندم و اسفناج شامل منیزیم هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ