سرطان روده را چطور تشخیص دهیم؟

mousavi
دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی: منظور ما از سرطان های روده بیشتر سرطان کلون یعنی روده بزرگ است. این سرطان هم ممکن است مانند سرطان معده همراه با خون ریزی باشد. در این صورت مدفوع بیمار همانند قیر سیاه است یا خونی که دفع می کند بیمار رنگ روشنی داشته باشد که قوام مدفوع و رنگ خونی که دفع می شود بسته به محلی که روده درگیر سرطان شده است متغییر است.

دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی:

منظور ما از سرطان های روده بیشتر سرطان کلون یعنی روده بزرگ است.  این سرطان هم ممکن است مانند سرطان معده همراه با خون ریزی باشد. در این صورت مدفوع بیمار همانند قیر سیاه است یا خونی که دفع می کند بیمار رنگ روشنی داشته باشد که قوام مدفوع و رنگ خونی که دفع می شود بسته به محلی که روده درگیر سرطان شده است متغییر است. همچنین برخی از افراد ممکن است درد داشته باشند یا با ضعف و بی حالی رو به رو باشند. در این صورت با این علائم و شواهد توصیه می شود برای این که مشخص شود فرد ایا به سرطان روده مبتلا است یا نه کولونوسکوپی انجام دهد. در صورت تشخیص سرطان روده با بررسی های لازم ممکن است حتی با وجود متاستاز کم، نیاز به جراحی باشد. اما در سرطان معده در صورت متاستاز جراحی انجام نمی شد.

چه افرادی ممکن است مستعد ابتلا به سرطان روده شوند؟

در مورد این موضوع نمی توان به طور قطع نظر داد چرا که عوامل هایی زیادی از جمله ژنتیک ممکن است دخیل باشند. با این حال افرادی که در برنامه غذاییشان مصرف میوه سبزیجات کم است بیشتر مستعد ابتلا هستند. اما به این معنا نیست افرادی که مصرف میوه و سبزیجات زیاد دارند از ابتلا به این بیماری در امان هستند، نه این افراد هم ممکن است به دلایلی مبتلا شوند.

برای درمان، جراحی باز بهتر است یا لاپاراسکوپی؟

هر عملی که با جراحی باز می توان انجام داد با لاپاراسکوپی هم قابل انجام است. اما مسئله تعیین کننده این است سرطان در چه مرحله ای باشد یعنی سایز آن چقدر باشد و آیا نواحی دیگر را درگیر کرده است یا نه. برای همین نمی توان برای همه سرطان یک نوع جراحی را تعیین کرد.

نکته!

معمولاً هر خونریزی که از ناحیه مقعد به وجود می آید، توصیه می شود یک کولونوسکوپی انجام شود تا از این جهت خیال پزشک و بیمار راحت شود.

 

دکتر نریمان زاده متخصص جراحی عمومی و زیبایی:

در زمینه جراحی دستگاه گوارش، جراحی لاپاراسکوپی و در بخش تشخیص و درمان تمامی بیماریهای نشیمنگاهی، دستگاه گوارش، تیروئید، پستان و… فعالیت دارد. شیوه ی درمان دکتر داود نریمان زاده به این صورت است که ابتدا بیماری را تشخیص داده، سپس اقدام به درمان قطعی به روش دارو درمانی و یا در صورت نیاز اقدام به عمل جراحی می کند. عمل جراحی توسط دکتر نریمان زاده به دو شیوه ی عمل جراحی باز و عمل جراحی لاپاراسکوپی است. جراحی های انجام گرفته توسط دکتر نریمان زاده شامل: جراحی معده، جراحی دستگاه گوارش، جراحی مری، جراحی پستان، جراحی بیماریهای دستگاه گوارش: بواسیر، همورویید، شقاق، جراحی کیسه صفرا و…. است. دکتر نریمان زاده در بخش سرطان شناسی و سرطان درمانی نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر نریمان زاده، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021۸۶۰۳۷۵۵۲  

021۸۸۹۰۱۳۸۴

آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان فاطمی، روبروی بیمارستان سجاد، پلاک ۴۰ ، ساختمان پزشکان ۲۸، طبقه دوم، واحد ۷

وب سایت narimanzadeh.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ