دستگاه لاغری چیست و چگونه کارمی کند؟

دکتر سیدعلی ملائکه، پزشک پوست، مو و تغذیه: درمان چاقی موضعی با استفاده از دو دستگاه انجام می شود که هرکدام با مکانیسمی اختصاصی سبب نتایج مورد نظر می شود.

دکتر سیدعلی ملائکه، پزشک پوست، مو و تغذیه:

درمان چاقی موضعی با استفاده از دو دستگاه انجام می شود که هرکدام با مکانیسمی اختصاصی سبب نتایج مورد نظر می شود.

 -1رادیوفرکوئنسی یا R.F ترماژ: این دستگاه با استفاده از امواج صوتی و پروبهای مختلف سبب تخریب بافت چربی و تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست منطقه مورد درمان می شود و از شل و آویزان شدن پوست پس از لاغرشدن جلوگیری می کند.

2- اندرمولوژی یا (L.P.G) این دستگاه با پروبها و رولرهای گوناگون و با ایجاد مکش شدید و قطع و وصل کردن این نیرو در کسری از ثانیه، از یک سو به بافت چربی شوک وارد کرده و باعث تخریب آن می شود و از طرف دیگر با افزایش جریان خون موضعی سبب درمان سلولیت و هموار کردن ناصافی مناطق تحت درمان می شود.

شروع و دوام اثر دستگاه لاغری: برخی اثرات دستگاه ها مانند نرم شدن چربی و سلولیت ها  پس از حدود 2 تا 3 جلسه کاملا مشهود است و کاهش سایز و سفت و هموارترشدن پوست پس از حدود 5 جلسه درمانی آغاز می شود و با بیشتر شدن جلسات درمان طی هفته ها اثرات بیشترو طولانی تری به دست می آید. مقدار عددی کاهش سایز قابل پیش بینی نبوده و بسته به رعایت نکات مهم پس ازدرمان و رژیم غذایی، ژنتیک وسوخت وساز افراد بسیار متفاوت است. دوام اثرات پوستی دستگاه ها از هفته ها تا ماهها خواهد بود ولی دوام کاهش چربی و سلولیت بسیار متغیر و وابسته به رژیم غذایی و سطح فعالیت بدنی افراد خواهد بود. کاهش سایز با شرایط فعالیت بدنی مناسب و رژیم غذایی صحیح وکاهش وزن بدن تضمینی بوده و در غیراینصورت شامل تضمین نخواهد بود. توجه نمایید که کاهش سایز اشاره به مقدار مشخصی نداشته و فقط تغییرات مثبت آنرا درنظر بگیرید. فرم گیری و رفع افتادگی پوست نیز تضمینی بوده ولی دوام هیچ یک از اثرات دستگاه ها  شامل زمان مشخصی نبوده و بسیار متغیر است. تعداد جلسات درمان بااین دستگاه ها بسته به شدت مشکل از هر هفته 2 تا 3 جلسه و درکل حداقل 15 جلسه خواهد بود و در هر جلسه به تناوب و بر اساس نظر پزشک از یکی از دستگاه ها استفاده می شود. با توجه به میزان نتایج حاصله ممکن است نیاز به تکرار دوره درمان به دفعات باشد.

عوارض احتمالی دستگاه های لاغری: چون بخشهایی ازدستگاه با ایجاد حرارت بالا در عمق پوست کار می کنند، احتمال کمی برای سوختگی خفیف سطحی با تاول های کوچک وجود داشته که به مرور بهبود خواهند یافت. درصورت عدم دفع مناسب چربی ها ممکن است دچار ورم خفیفی در دستها یا صورت همراه با  افزایش  وزن شوید که نشانگر مصرف ناکافی مایعات و ورزش می باشد که این عارضه خودبخود بهبود می یابد.

موارد منع استفاده: چنانچه دربدن خود هرگونه جسم فلزی یاالکترونیکی مثل پروتز، پلاتین استخوان، دستگاه ضربان ساز قلب و امثالهم دارید، عادت ماهانه، شیرده یا بارداربوده یا تازه زایمان کرده اید، دچار تب بالایا چربی خون بالاوفشارخون کنترل نشده، بیماری قلبی، سرطان، ایدز، بیماریهای کبدی یا کلیوی، هپاتیت، مشکلات انعقاد خون، فتق شکم، آسم، سابقه لخته خون در سیاهرگها یا سل بوده یا درمحل انجام درمان، تاتو، یا گوشت اضافه (بافت کلوئید) دارید یا برای مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین یا مسکن ها هستید.

موارد و ملاحظات حین و پس از انجام کار: حین کارهرگونه وسیله فلزی یا الکترونیکی (تلفن همراه) را ازخود دور نمائید. قبل و بعد از درمان  تا 8 ساعت مقادیر زیادی آب (درحد تحمل وحداکثر 2 لیتر) بنوشید. همانطور که اشاره شد نتایج درمان به شدت وابسته به داشتن رژیم غذایی مناسب داشته و چنانچه ضروری می باشد از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید. شرط دوم داشتن فعالیت مناسب بدنی بوده که علاوه برفعالیت روزانه، باید طی ساعت های پس از درمان بادستگاه برای سوزاندن چربی های آزادشده در بدن حداقل یکساعت ورزش مناسب با وضعیت جسمی و سنی خود داشته باشید.

دکتر سیدعلی ملائکه، پزشک پوست، مو و تغذیه:

جهت ارتباط با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

۰۳۱۳۶۶۵۱۳۷۸

03136651379

۰۹۱۳۲۴۶۹۶۲۷ 

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید، نرسیده به چهارراه دهش، روبروی هنرستان فضیلی، طبقه دوم، کلینیک کودک من 

Drmalaekehclinic

drmalaekehclinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ