آیا پروتز سینه با درد همراه است؟!

mousavi
دکتر داوود عباسی آذر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: بنا به علت های مختلفی افرادی ممکن است کاندید عمل جراحی سینه باشند به عنوان مثال برخی از خانم ها سینه هایشان رشد کافی نداشته است و سینه های کوچکی دارند یا برخی دیگر از نظر حجم و اندازه سینه های نرمالی دارند اما براثر بارداری، شیردهی یا کاهش و افزایش وزن های متعدد سینه هایشان دچار شلی و افتادگی شده است.

دکتر داوود عباسی آذر:

بنا به علت های مختلفی افرادی ممکن است کاندید عمل جراحی سینه باشند به عنوان مثال برخی از  خانم ها سینه هایشان رشد کافی نداشته است و سینه های کوچکی دارند یا برخی دیگر از نظر حجم و اندازه سینه های نرمالی دارند اما براثر بارداری، شیردهی یا کاهش و افزایش وزن های متعدد سینه هایشان دچار شلی و افتادگی شده است. همچنین برخی دیگر ممکن است حجم و اندازه سینه هایشان بزرگ تر از حد نرمال باشد. در اکثر موارد این سه دسته از افراد کاندیدهای جراحی برای سینه هستند که هر کدام با یک روش مشکل خود را در این ناحیه درمان می کنند. مثلا افرادی که سینه های کوچکی دارند جز کاندیدهای پرتز سینه و افرادی که سینه های بزرگی دارند باید جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند.

آیا به غیر از پرتز می توان با تزریق چربی حجم سینه را افزایش داد؟

اگر افزایش حجم سینه به اندازه یک سایز کم باشد و فرد قصد داشته باشد همان یک سایز به سایز سینه اش اضافه کند می تواند با تزریق چربی این کار را انجام دهد البته اگر در قسمت های دیگر از بدن تجمع چربی برای انجام این کار داشته باشد. اما اگر بیشتر از یک سایز قصد افزایش حجم سینه را فردی دارد، توصیه می شود از پروتز سینه استفاده کند.

برای انتخاب سایز پروتز سینه باید چه مواردی را مد نظر قرار دهیم؟

مسئله ای که الان شایع است و ما گاهی اوقات با آن مواجه هستیم افرادی که سایز سینه هایشان کوچک است و کاندید پروتز سینه هستند درخواست دارند سایز سینه ها بزرگ تر از حد نرمال باشد. اما توصیه ما جراحان این است سایز پروتز سینه باید به اندازه نرمال به کار برده شود. البته نرمال جامعه در کشورهای مختلف متفاوت است. بااین حال بر ای انتخاب سایز پروتز سینه محاسباتی انجام می شود که طبق اون جراح تصمیم می گیرد چه سایزی برای فرد کاندید متناسب است. همچنین موضوع دیگه ای که باید توسط جراح بررسی شود افتادگی سینه است چرا که شلی و افتادگی سینه ها و فقط شامل سینه هایی با سایزهای بزرگ نمی شود و سینه های کوچک هم ممکن است افتاده باشند. برای همین این مسئله هم باید بررسی شود که اگر سینه علاوه بر کوچکی دچار افتادگی شده است باید این مسئله هم در جراحی توسط لیفت اصلاح شود. البته افتادگی اگر خیلی کم باشد در حد یکی دوسانت با گذاشتن پروتز سینه اصلاح می شود، ولی اگر بیشتر از این باشد معمولاً لیفت باید انجام شود.

آیا همزمان انجام می شود؟

بستگی به  ترجیح جراح دارد چرا که جراح ممکن است افتادگی و افزایش حجم سینه را تصمیم می گیرد همزمان انجام دهد اما در برخی اوقات هم ممکن است این طور انجام نشود و اول بیمار اول پرتز کند بعد لیفت کند یا برعکس اول لیفت کند بعد پروتز را انجام دهد. این مسئله ای است که هنوز در جوامع مختلف و بین جراحان مختلف نظراتشان متفاوت است، ولی واقعیت این است که هر چقدر سینه افتاده تر باشد و از آن طرف بخواهیم پروتز بگذاریم انجام همزمان این کار نتیجه خیلی خوبی به دنبال نخواهد داشت.

آیا پروتز طول دوره دارد؟

خیلی از مریض ها را دیده ام که می گویند جراح به من گفته است ده سال بعد باید پروتز در تعویض کنم. اما باید بگویم که من به عنوان یک جراح در مورد پرتزهایی که به کار می برم چنین مسئله ای را ندیده ام وتنها در صورتی که ممکن است پروتز درآورده شود که برای فرد عوارضی به دنبال داشته باشد.

آیا پروتز سینه با درد همراه است؟!

بله، معمولاً اگر بیمار سینه کوچک بدون افتادگی و شلی  باشد بعد از جراحی به مدت یک هفته ممکن است درد داشته باشد که این درد با مصرف مسکن های مجاز قابل کنترل است.

افرادی که مامو پلاستی می شوند معمولاً می توانند حامله شوند ولی به بچه ممکن است نتوانند شیر دهند البته این مسئله در همه افراد یکسان نیست و ممکن است برخی ها در شیردهی بعد از کوچک کردن سینه مشکلی نداشته باشند.

دکتر داوود عباسی آذر:

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، عضو هیات علمی دانشگاه، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS)

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر عباسی آذر با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188782128

آدرس: میدان ونک بلوار حقانی،قبل ازچهارراه جهان کودک،(تقاطع جردن و حقانی)، پلاک 61، واحد 10 

وب سایت:  dr-abbasiazar.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ