مشکلات زناشویی را چگونه حل کنیم ؟

zahra
بهترین و راحت ترین قدم ، در حل اختلافات

الو دکتر در مورددلایل اختلاف نظر میان زوجین می گوید :

هیچ رابطهای یکروزه ویران نمیشود. این موضوعی است که روانشناسان هنگام روبهرو شدن با یک ازدواج پر مشکل عنوان میکنند. اگر شما هم این روزها رابطهتان را پر از مشکل و پستی و بلندی میبینید، گمان نکنید که ریشه اختلافات شما فقط دعواهای امروزتان است. اگر قصد دارید به این بحثها پایان دهید، باید چند قدمی به عقب برگردید و منشا دعواهای هر روزهتان را پیدا کنید. یک رابطه قدیمی که هنوز اثری از دوست داشتن در آن است قطعا ارزش این ریشهیابی و تلاش برای تغییر را دارد پس تا دیر نشده برای نجات رابطهتان قدم بردارید.

این رابطه ارزشش را دارد؟

اگر احساس میکنید که رابطهتان دیگر مثل روزهای اول پیش نمیرود و حس قبل را به نامزد یا همسرتان ندارید باید یک تصمیم مهم را بگیرید اینکه هنوز هم میخواهید این ارتباط را حفظ کنید و به روزهای قبل برگردانید یا خیر؟ آیا این رابطه ارزش کمی صبوری و زحمت را دارد یا خیر؟ اگر جوابتان منفی است پس دیگر لزومی ندارد نکات دیگر را بخوانید اما اگر دوست دارید رابطهتان را نجات دهید، یادتان نرود که هر چقدر هم ارتباطتان سرد و سخت شده باشد، باز هم دهها راه برای برگرداندن شادی به ارتباطتان وجود دارد.

اولین قدم، مهمترین قدم

درست کردن یک رابطه پر از مشکل کار آسانی نیست و این مشکل زمانی که ندانید ایراد کار شما کجاست بزرگتر میشود. شما باید با نامزد یا همسرتان در این مورد صحبت کنید و دلایل نارضایتیتان از این رابطه و علت بحثهایتان را بشناسید. فکر نکنید به محض اینکه از نامزدتان خواستید با شما در این مورد صحبت کند همه چیز حل میشود. رابطه شما یکروزه به اینجا نرسیده پس قرار هم نیست یکروزه درست شود. به طرف مقابل و رابطهتان زمان بدهید و سعی کنید با صبوری و توجه مشکلتان را پیدا کنید و برای حل کردنش قدم بردارید.

از عقاید هم خبر دارید؟

همدیگر را چقدر میشناسید؟ آیا نظرات همدیگر را نسبت به زندگیتان، تصمیماتتان و اتفاقات روزمره میدانید؟ یک رابطه زمانی از هم میپاشد که 2 طرف از حرف زدن با یکدیگر دست بردارند و از عقاید و نظرات هم بیخبر باشند. سعی کنید در مورد همه چیز با هم صحبت کنید؛ از یک سریال تلویزیونی گرفته تا سادهترین اتفاقات اجتماعی. قرار نیست ماجرا را زیاد پیچیده کنید بلکه باید با حرف زدن با هم نگذارید که فاصله میانتان بیشتر شود و ماجرا به جایی برسد که احساس کنید همدیگر را نمیشناسید. اگر انتقادی به رفتارهای یکدیگر دارید حتماً آن را مطرح کنید اما مراقب باشید که با خشم و تحقیر این موضوع را بیان نکنید.

به هم گوش میکنید؟

ممکن است یکی از دلایل رسیدن رابطه شما به اینجا، بیتوجهی و گوش نکردن به یکدیگر باشد. اگر پیش از این چنین رفتاری داشتهاید سعی کنید کمی راهتان را تغییر دهید و برای نجات ارتباطتان تلاش کنید. اگر نامزدتان با شما صحبت میکند، صحبتهایش را قطع نکنید و مدام وسط حرفش نپرید. اگر از شما انتقاد میکند حالت تدافعی بهخود نگیرید و هرگز بهدلیل دفاع از خود به او حمله نکنید. اگر او نظراتش را با شما قسمت میکند، اول به حرفهایش گوش دهید و وقتی که سکوت کرد نظر خودتان را بگویید. نگذارید احساس کند که حرفهایش را دوست ندارید و دیگر گوشکردن به آنها برایتان جالب نیست.

دور نباشید

دلتنگی و دوری، مشکلات زیادی را به همراه میآورد. اگر شما زمان زیادی برای دیدن یکدیگر، در کنار هم بودن یا صحبتکردن در مورد ناراحتیها و مشکلاتتان را نداشته باشید، آسیب زیادی به ارتباطتان وارد خواهد شد. سعی کنید به این دوری پایان دهید و همدیگر را بیشتر ببینید. سعی کنید زمانی برای تلفنی حرف زدن، سینما رفتن، قدم زدن و وقت گذراندن با خانواده و دوستان یکدیگر در نظر بگیرید و بعد از این دوری که به رابطه شما لطمه وارد کرده، یکبار دیگر برای شناختن هم تلاش کنید.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ