سطح SLActive®، آخرین تکنولوژی سطح در ایمپلنت‌های اشترامن

zahra
شرکت اشترامن به‌واسطه ایمپلنت‌های باکیفیت و قابل‌اطمینان خود در جهان شناخته می‌شود که این شهرت بر پایه‌ی تجربه مهندسی و بالینی بی‌نظیر آن به‌دست ‌آمده است. سیستم ایمپلنت دندان اشترامن با استفاده از ابزارها و ماشین‌آلات دقیق طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

شرکت اشترامن به‌واسطه ایمپلنت‌های باکیفیت و قابل‌اطمینان خود در جهان شناخته می‌شود که این شهرت بر پایه‌ی تجربه مهندسی و بالینی بی‌نظیر آن به‌دست ‌آمده است. سیستم ایمپلنت دندان اشترامن با استفاده از ابزارها و ماشین‌آلات دقیق طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

در این مقاله قصد داریم سطح SLActive® و مزایای آن نسبت به سطح معمولی SLA را معرفی کنیم. با استفاده از سطح SLActive®  درمان سریع‌تر و مطمئن‌تری را تجربه خواهید کرد و پیش‌‌بینی نتیجه در پروتکل‌های درمانی پیچیده‌ و بارگذاری ایمپلنت در بیمارانی با وضعیت سلامتی پیچیده ممکن خواهد شد.

تکنولوژی سطح SLA که یکی از زبرترین سطح‌های طراحی شده در صنعت ایمپلنت دندان است، در سال 1998 توسط اشترومن روانه‌ی بازار شد. سطح SLA از طریق سندبلاست و اسید شویی فلز تیتانیوم تولید می‌شود. زبری قابل توجه این سطح در ابعاد میکرونی کمک شایانی به سازگاری ایمپلنت‌های اشترومن با سلول‌های بدن کرده است.  طی تحقیقات 10 ساله که نتایج آن در سال 2010 گزارش شد، درصد رضایت بیماران بالا بود و همچنین مشکلاتی مثل فرسایش استخوانی و التهاب در استخوان‌ها و دندان‌ها طی این 10 سال مشاهده نشد.

با پیشرفت تکنولوژی سطح SLActive معرفی شد که نتایج تحقیقات برتری این سطح نسبت به سطوح SLA را آشکار کرد. این برتری‌ها در زمینه های زیر اثبات شده‌اند:

درمان سریع‌تر و مطمئن‌تر

سطح SLActive با ایجاد پیوند ساختاری قوی میان استخوان و ایمپلنت منجر به افزایش ایمنی در مراحل اولیه بهبود می‌شود. این تکنولوژی زمان 6 تا 8 هفته‌ای بهبود در گذشته را به 3 تا 4 هفته رسانده است.

 تشکیل سریع‌تر لخته خون

نکته اساسی در بهبود ایمپلنت دندان، نحوه شکل‌گیری لخته خون بر روی ایمپلنت است. ویژگی‌هایی مثل فعالیت شیمیایی بالا و آب‌دوستی سطح SLActive ، سطح وسیع‌تری برای جذب پروتئین خون و ایجاد شبکه فیبرینی ایجاد می‌کند. این حالت ایده‌آل‌ترین وضعیت برای تشکیل لخته‌ خون و شروع فرآیند بهبود است.

بهبود شکل‌گیری شبکه عروقی

در پیوند ایمپلنت بااستخوان، ایجاد شبکه عروقی نقش اساسی ایفا می‌کند. شکل‌گیری شبکه عروقی بر روی سطح SLActive نسبت به سطوح آب‌گریز مانند سطح SLA بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد.

تسریع شکل‌گیری استخوان

در درمان ایمپلنت دندان، شکل‌گیری استخوان قوی بسیار حیاتی است. بر اساس تحقیقات بالینی و پیش بالینی، سطح SLActive با افزایش کانی‌سازی، به تشکیل استخوان سرعت می‌بخشد. علاوه بر این، در بافت‌شناسی انسانی نیز تسریع فرآیند بهبود با استفاده از سطحSLActive  تأیید شده است. مطالعات نشان داده است که اتصال استخوان با ایمپلنت (Bone Implant Contact – BIC) با استفاده از سطح SLActive نسبت به سطح معمولی SLA به‌طور قابل‌توجهی پس از چهار هفته بیشتر است.

کاهش دوره بهبود از ۸-۶ هفته به ۴-۳ هفته

معمولاً عدم موفقیت در ایمپلنت دندان، در مراحل اولیه بهبود یعنی ۴-۲ هفته اول پس از کاشت ایمپلنت رخ می‌دهد. سطح SLActive به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با افزایش سرعت پیوند استخوان با ایمپلنت نسبت به سطوح آب‌گریز معمولی SLA، مرحله اولیه بهبود را به سرعت پشت سر گذاشته و وارد مرحله باثبات ثانویه می‌شود. به‌این‌ترتیب خطر عدم موفقیت در مراحل اولیه بهبود کاهش‌یافته و ماندگاری ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.

امکان پیش‌‌بینی نتیجه در پروتکل‌های درمانی پیچیده‌

فرآیند کم‌تهاجمی

با پیشرفت‌های بیولوژیکی و مکانیکی، ماده راکسالید برای تولید ایمپلنت‌های باریک‌تر بکار می‌رود که موجب کاهش تهاجم در درمان می‌شود. در تحقیقات بالینی تصادفی و کنترل‌شده، با استفاده از ایمپلنت‌های باریک‌تر با سطح SLActive در نواحی جلویی و پرمولر، ثبات استخوانی بیشتر بوده و نرخ موفقیت بالاتری حاصل شد. با بهبود شکل‌گیری استخوان اطراف ایمپلنت، امکان پیش‌بینی نتایج نیز افزایش می‌یابد.

 تقویت بازسازی استخوان

ضایعات استخوانی مانند دهیسنس و فنستریشن استخوانی می‌توانند امکان پیش‌بینی پیوند استخوان با ایمپلنت را کاهش دهند. سطحSLAcitve  نسبت به سطوح معمولی آب‌گریز SLA، تولید و رشد استخوانی را تقویت کرده و ارتفاع استخوان، اتصال استخوان با ایمپلنت (BIC) و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.

بارگذاری زودهنگام ایمپلنت

یکی از نکات اساسی در تعیین موفقیت ایمپلنت دندان، مدت‌زمان بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت است. بعد از کشیدن دندان معمولاً حفره‌هایی در استخوان باقی می‌ماند. سطح SLActive علاوه بر دوام بالا در بافت‌های نرم و سخت، دستاوردهای زیبایی‌شناختی وسیعی در بارگذاری زودهنگام ایمپلنت ارائه می‌دهد.

نرخ موفقیت بالا در بارگذاری فوری و زودهنگام

سطح SLActive امکان پیش‌بینی در بارگذاری زودهنگام و فوری را افزایش می‌دهد. بارگذاری فوری و زودهنگام با استفاده از سطح SLActive منجر به نرخ موفقیت ۹۶.۸٪ بعد از ۵ سال (حتی در استخوان‌های ضعیف) می‌شود.

بارگذاری ایمپلنت در بیمارانی با وضعیت سلامتی پیچیده

سلامت کلی فرد شامل سوابق پزشکی، وضعیت دندان‌ها و بهداشت دهان و دندان از عوامل مؤثر در موفقیت ایمپلنت دندان است. سطح SLActive با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، کاشت ایمپلنت در بیماران مختلف را امکان‌پذیر کرده است.

پیش‌بینی بهتر نتایج در بیماران دیابتی

یک تحقیق پیش بالینی نشان داده است که دیابت بر مراحل اولیه پیوند استخوان با ایمپلنت اثر منفی می‌گذارد. سطح SLActive با افزایش سرعت پیوند استخوان با ایمپلنت، شرایط بهتری را برای ایمپلنت دندان در موارد ابتلا به بیماری دیابت فراهم می‌کند. سطح SLActive در مقایسه با سطوح معمولی آب‌گریز SLA، اتصال استخوان با ایمپلنت (BIC) و چگالی استخوانی بیشتری را فراهم می‌کند.

بهبود ترمیم استخوان در بیماران مبتلا به پوکی استخوان

تقریباً 200 میلیون نفر در جهان از پوکی استخوان رنج می‌برند. پوکی استخوان می‌تواند مانع شکل‌گیری استخوان پس از ایمپلنت دندان شود. بر اساس یک تحقیق پیش بالینی، سطح SLActive می‌تواند در موارد ابتلا به پوکی استخوان، ترمیم استخوان و پیوند استخوان با ایمپلنت را سرعت بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

02188779954

StraumannIran

straumannIran

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ