هر جا چه وسایل آرایشی همراه داشته ‌باشید

تو کیف شما چه خبره؟ حداقل هر سال دو بار همه لوازم آرایش خود را سامان‌دهی کنید، ببینید کدام‌ها تاریخ مصرف‌شان گذشته‌است و خراب شده‌اند.

بعضی خانم‌ها عادت دارند که لوازم آرایش خود را روی میز توالت نگه دارند. بعضی دیگر آنها را در یک جعبه می‌گذارند. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند در کشوی میز بگذارند و… جزء هر دسته باشید باید به یاد داشته‌باشید که لوازم آرایش اصلی و هر روزه را از وسایلی که گهگاه به کار می‌برید، جدا کنید و برای هر کدام بخش جداگانه‌ای در نظر بگیرید. همچنین لازم نیست هر جا می‌خواهید بروید کیف‌تان را پر از لوازم آرایش مختلف کنید، کیف لوازم آرایش شما باید شامل وسایل خاصی باشد.
حداقل هر سال دو بار همه لوازم آرایش خود را سامان‌دهی کنید، ببینید کدام‌ها تاریخ مصرف‌شان گذشته‌است و خراب شده‌اند.

لوازم آرایشی اصلی کدامند؟

لوازم آرایش اصلی  وسایلی است که هر خانمی بهتر است داشته ‌باشد، زیرا برای یک آرایش خوب مورد نیاز است و هرکدام می‌توانند کاربری داشته‌ باشند که بقیه ندارند.
– کانسیلر یا اصلاح‌کننده آرایش
– کرم‌پودر یا مرطوب‌کننده رنگی
– پودر یا پنکک (ترجیحا در دو رنگ)
– سایه چشم (سه تا چهار رنگ اصلی)
– خط چشم(پودری یا مایع)
– ریمل
– رژگونه (پودری یا کرمی)
– رژلب، برق لب و خط لب

لوازم آرایشی روزانه
هر خانمی در کیف خود یک کیف کوچک لوازم آرایش دارد که در طول روز بارها از آن استفاده می‌کند ولی بعضی‌ها آنقدر لوازم‌ مختلف را در کیف خود می‌گذارند که گاهی این کیف کوچک چنان پر و سنگین می‌شود که فقط باعث آزار است فقط چند قلم است که حتما باید در کیف لوازم آرایش شما باشد پس بیهوده تمام لوازم‌تان را در یک کیف نریزید.

– یک پودر فشرده یا پنکک که آینه داشته‌باشد.
– یک پلت کوچک سایه‌چشم (هرقدر کوچک‌تر بهتر)
– یک ریمل کوچک
– برق لب
– رژگونه کوچک
– یک تیوپ خیلی کوچک کرم صورت
– یک یا دو پلت که در آنها کرم‌پودر، کانسیلر، رژگونه و رژلب وجود داشته‌باشد (اگر هم نداشتید مهم نیست).

در کیف عصر خود چه بگذارید
اگر می‌خواهید عصر برای دو یا سه ساعت از خانه بیرون بروید لازم نیست که کیف‌تان را پر از لوازم آرایش کنید چون تنها چند قلم کار شما را راه می‌اندازد. اول از همه یک کیف کوچک نیاز دارید که جای زیادی را در کیف دستی شما اشغال نکند. زیرا بدون شک هیچ‌کس یک کیف سنگین و پر از وسایل مختلف را دوست ندارد که برای پیدا کردن یک چیز کوچک مجبور باشد تمام کیف را بیرون بریزد.
 – رژلب یا برق لب
– خط لب
– یک پودر فشرده یا پنکک
– یک پلت کوچک آرایشی (که بهتر است دارای کانسیلر، کرم‌پودر و رژگونه باشد).
– یک عطر کوچک
– خوشبوکننده دهان

در کیف باشگاه چه وسایلی باشد
اگر عادت دارید که در هفته یکی، دو روز را به ورزش و باشگاه اختصاص دهید باید بدانید که بعضی از وسایل هستند که بعد از یک فعالیت سخت حسابی به کارتان می‌آیند و می‌توانند دوباره شادابی را به چهره شما بازگردانند، بعد از اینکه صورتتان را شستید و آن را از تمام عرق‌ها پاک کردید، کیف باشگاه خود را باز کنید تا دوباره پوستتان را احیا کنید.
– دستمال‌های پاک‌کننده صورت
– مرطوب‌کننده
– یک پلت کوچک آرایشی یا حداقل یک مرطوب‌کننده رنگی
– یک رژ یا برق لب و یک ریمل

این وسایل در سفر به کارتان می آید

وقتی می‌خواهید به سفر بروید لازم نیست تمام لوازم آرایش خود را همراه ببرید، زیرا هم کیف‌تان سنگین و شلوغ می‌شود و هم ممکن است بعضی از لوازم‌تان آسیب ببیند یا حتی گم شود. پس فقط واجب‌ها را با خود همراه کنید. سعی کنید هنگام سفر بیشتر لوازمی را انتخاب کنید که در جابه‌جایی‌های زیاد آسیب نبینند می‌توانید برای لوازم بهداشتی مثل شامپو از بطری‌های کوچک پلاستیکی استفاده کنید یعنی مقداری شامپو یا نرم‌کننده یا… درون بطری کوچکی بریزید و روی آن برچسب بزنید.
– شامپو و کاندیشنر در یک بطری کوچک پلاستیکی
– مرطوب‌کننده بدن و صورت
– یک پلت کوچک آرایشی که مواد آرایشی اصلی را داشته‌باشد
– ریمل کوچک 
– پودر صورت (بهتر است برای سفر پودر برنزه انتخاب کنید).
– ضدآفتاب
– رژ و برق لب
– تعدادی برس آرایشی کوچک برای سفر
– موچین
– برس مو و اسپری مو
– یک شیشه عطر کوچک
– لوسیون مخصوص بدن
برای لب‌ها همیشه باید یک مرطوب‌کننده همراه داشته باشید تا همیشه لب‌هایتان را نرم و صاف نگه دارد چون رژ یا خط لب موجب برطرف شدن پستی بلندی‌ها و سطح ناصاف لب‌ها نمی‌شود.
فراموش نکنید که همیشه یک بسته خوشبو کننده دهان نعناعی همراه داشته باشید. شما ممکن است ظاهری خیره‌کننده داشته باشید ولی با بوی سیر و پیازی که همراه ناهار خورده‌اید زیبایی شما دیگر اهمیتی نخواهد داشت.
همه این اقلام اساسی را فراهم آورید و آنها را در یک جعبه یا کیف لوازم آرایشی زیبای زیپ‌دار بگذارید و به این ترتیب شما برای هر چیزی که قرار است برایتان در طول روز یا بعداز ظهر پیش آید آماده خواهید بود.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ