خاصیت اعجاب‌آمیز ‌فلفل‌ تند در لاغری!

غزاله ذوالفقاری
فلفل تند علاوه بر‌داشتن خاصیت ضدسرطانی، حاوی فیبر به‌میزان چشمگیری است که در حفظ سلامت بدن موثر است.

رژیم فلفل تند بگیرید

فلفل‌ تند، خواص دارویی بسیاری دارد و به‌همین‌خاطر امروزه استفاده از این ادویه در اکثر غذاها دیده می شود. باور غلطی که فلفل قرمز‌ و فلفل تند، باعث ایجاد زخم معده یا تحریک‌ آن می‌شوند، کاملا رد شده‌ و فواید آن، پیشی گرفته است! تحقیقات  نشان داده،‌ استفاده از فلفل تند، می‌تواند کمک بزرگی در کاهش وزن بکند.

خواص فلفل تند:

فلفل تند برای درمان افراد مبتلا به آرتروز نیز موثر است و باعث کاهش ناراحتی های مفصلی می شود. جالب است ‌بدانید نوعی عصاره که از فلفل تند گرفته می‌شود، در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع التهاب و برافروختگی پوست، رفع لک و انواع کک و مک موثر است.

فلفل تند، دارای خواص ضدسرطانی است. انواع آنتی‌اکسیدان ‌موجود در این ماده غذایی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن، نقش چشمگیری دارند. همچنین فلفل چیلی یا فلفل تند در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ‌موثر است.

فلفل تند علاوه بر‌داشتن خاصیت ضدسرطانی، حاوی فیبر به‌میزان چشمگیری است که در حفظ سلامت بدن موثر است.

 ‌انواع فلفل،‌ حاوی منبع غنی از ویتامین‌های A و C هستند.

انواع فلفل چه از نوع تند و چه شیرین‌، حاوی ترکیباتی هستند که تحقیقات نشان داده دمای بدن را به‌میزان چشمگیری بالا می‌برند و مصرف اکسیژن را بعد‌ از‌20 دقیقه خوردن فلفل به‌حداکثر می‌رسانند؛ این، یک خبر بسیار خوشحال‌کننده است، چرا‌که به‌ این‌معنا‌‌ست که بدن، کالری بیشتری می‌سوزاند و به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند.

یک‌عدد فلفل تند تازه (چیلی):

کالری: 18

چربی: کمتر از یک‌گرم

چربی اشباع‌شده: 0 گرم

کلسترول‌: 0

کربوهیدرات: 4 گرم

پروتئین‌: یک‌گرم

فیبر: کمتر از یک‌گرم

سدیم: 4 گرم

ویتامین C: 64 میلی‌گرم

قطعا فلفل بدون هیچ دلیلی تند نیست؛ تندی آن هم علتی دارد! این ماده غذایی، حاوی کالری بسیار کمی است، به‌همین خاطر مهمان تمام بشقاب‌های رژیمی است.

 

ترکیب معجزه‌آسا

تحقیقات اخیر در زمینه ترکیبات فلفل نشان می‌دهد، این ماده‌غذایی حاوی ترکیبی است که توانایی بدن در سوخت‌و‌ساز را بیشتر و سوزاندن کالری‌ را افزایش می‌دهد؛ این ترکیب معجزه‌آسا، «کا‌پساسین» نام دارد که به‌عنوان عامل مشخصی در ترشح آدرنالین شناخته شده است؛ این ماده با افزایش ترشح آدرنالین، باعث بالا‌رفتن ضربان قلب و در نتیجه ترشح عرق می‌شود. دانشمندان بر‌این باورند که بالا‌رفتن ضربان قلب و عرق‌کردن ناشی از بالارفتن حرارت بدن، باعث متابولیسم بیشتر و سوخت‌و‌ساز بالاتر و در نتیجه از دست‌دادن کالری بیشتر می‌شود.

همه تحمل خوردن فلفل تند را ندارند

دی‌هیدروکاپسیات (DCT)، ترکیبی از خانواده کاپساسین‌ها هستند که در بسیاری از قرص‌های لاغری استفاده می‌شوند؛ همین ترکیب است که تندی را به فلفل هدیه داده است. از آنجایی‌که بسیاری از افراد نمی‌توانند تندی فلفل را تحمل کنند،‌ به مکمل‌ها و قرص‌های لاغری حاوی ترکیبات فلفل پناه می‌برند. طی یک آزمایش صورت‌گرفته، 34 نفر به 2 گروه مساوی تقسیم شدند و به یکی از این گروه‌ها، قرص‌های حاوی DCT و به گروه دیگر‌ قرص‌های بدون این ترکیب داده شد؛ این 2 گروه پس‌از مصرف این قرص‌ها در آزمایش شرکت کردند. نتایج به‌دست آمده نشان داد، آن گروهی که قرص‌های لاغری حاوی DCT مصرف کردند، بیشتر از گروه دیگر کالری سوزاندند و در نتیجه لاغرتر شدند.

آینده DCT در رژیم‌غذایی و کاهش وزن

قطعا همه افرادی‌که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند با شنیدن این‌که قرص‌های لاغری جدید حاوی ترکیب DCT وارد بازار شده، خیلی خوشحال می‌شوند. ترکیبات این قرص‌ها مواد موجود در فلفل قرمز تند است که باعث افزایش سوخت‌و‌ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

حرارت بالا به‌خاطر چیست؟

با نوش‌جان‌ کردن فلفل تند، احساس گرما و آتش‌گرفتن می‌کنید. علت این است که کاپساسین موجود در فلفل، باعث ترشح آدرنالین می‌شود؛ این هورمون در بالارفتن دمای بدن نقش موثری دارد. دمای بدن بالا رفته، متابولیسم افزایش پیدا می‌کند و در بسیاری از افراد، باعث عرق‌کردن می‌شود. پس از این‌که این حالت به‌وجود آمد، بدن کالری بیشتری می‌سوزاند و فرد لاغر می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ