نخ دندان و دهانشویه برای سلامتی دندان ها تا چه اندازه دارای اهمیت است؟

zahra
دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست: رعایت بهداشت دهان بدون استفاده از نخ دندان تنها از ١٠ درصد پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. موثرترین وسیله، نخ دندان است. وسایل کمک بهداشتی مثل مسواک برقی، مسواک آبفشان، مسواک بین دندانی نیز مفید هستند. بنابراین هرگز نخ دندان قبل از خواب را فراموش نکنید.

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست:

رعایت بهداشت دهان بدون استفاده از نخ دندان تنها از ١٠ درصد پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. موثرترین وسیله، نخ دندان است. وسایل کمک بهداشتی مثل مسواک برقی، مسواک آبفشان، مسواک بین دندانی نیز مفید هستند. بنابراین هرگز نخ دندان قبل از خواب را فراموش نکنید. 

دهانشویه ها چطور؟

دهانشویه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

١- دهانشویه های فلوراید.

برای افزایش استحکام دندان مفید هستند. سن استفاده از این دهانشویه از ٥ سالگی به بعد است.

روش استفاده: هفته ای یکبار

٢- دهانشویه های ضدعفونی کننده

جهت کاهش تعداد میکروب های دهان هستند. بهتر است بعد از کشیدن دندان یا هر جراحی داخل دهان به مدت ٢ تا ٣ هفته روزی یکبار استفاده شوند. استفاده طولانی مدت از این دهانشویه ها باعث زرد شدن دندان ها می شود.

روش استفاده انواع دهانشویه ها:

پس از مسواک و نخ دندان، مقدار کمی دهانشویه را به مدت ٣٠ ثانیه در دهان بچرخانید و خالی کنید. بعد از آن نباید دهان را شستشو دهید و تا نیم ساعت چیزی نخورید. بهترین زمان استفاده از دهانشویه ها، شب قبل از خواب است.

چه زمانی باید به سلامتی دهان خود شک کنیم؟

در حالت طبیعی رنگ لثه ها و مخاط دهان صورتی بوده و کاملاً صاف و صیقلی است و در اثر تحریک مسواک و نخ دندان دچار خونریزی نمی شوند.

هر گونه تغییر رنگ ( سفید، قرمز، قهوه ای، سیاه و …) در داخل دهان غیر طبیعی است. ناصافی و زبری مخاط دهان و لثه نیز نرمال نیست.  بنابراین اگر دچار هر کدام از موارد بالا شدید که بیشتر از دو هفته طول کشید، برای بررسی به پزشک مراجعه کنید. سرطان های دهان از بدترین سرطانها بوده و طول عمر بیمار را به ٣ تا ٥ سال کاهش می دهند.پس همیشه به بدن خود و مخصوصاً دهان توجه ویژه داشته و به طور مداوم خود را معاینه کنید.

جهت اطلاعات بیشتر به صفحه پاتولوژی سایت ما مراجعه فرمایید.

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست دارای مدرک تراماتولوژی فک و صورت از داووس سوئیس، عضو مرکز تحقیقات جراحی جمجمه و فک صورت دانشگاه تهران و مدرس دوره های آموزشی آمادگی رزیدنتی جراحی فک و صورت و ایمپلنت است.


شما می توانید جهت ارتباط با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

09128245576

02186082847

02186083097

آدرس:  تهران– جردن- بین جهان کودک و میرداماد- پلاک 88- ساختمان نگین- طبقه دوم- واحد 208 

وب سایت: www.drabbasioms.com

dr_abbasi_oms

drabbasioms

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ