علت خر و پف و درمان آن

zahra
دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست: خر و پف دلایل مختلفی دارد از جمله: چانه یا فک پایین کوچک، گردن کوتاه، تجمع چربی جلوی گردن، زبان کوچک بلند و لرزان و ...خر و پف غیر از صدای ناهنجار، علامت یک مشکل بسیار مهم دیگر هم است و آن تنگی مسیر هوایی حلق است که منجر به نرسیدن اکسیژن کافی به بدن می شود.

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست:

خر و پف دلایل مختلفی دارد از جمله: چانه یا فک پایین کوچک، گردن کوتاه، تجمع چربی جلوی گردن، زبان کوچک بلند و لرزان و …خر و پف غیر از صدای ناهنجار، علامت یک مشکل بسیار مهم دیگر هم است و آن تنگی مسیر هوایی حلق است که منجر به نرسیدن اکسیژن کافی به بدن می شود. مطالعات نشان داده اند که شیوع سکته های قلبی و مغزی در افرادی که خر و پف شدید دارند تا حدی بالاتر است. جهت درمان خر و پف روش های جراحی و غیر جراحی وجود دارد. 

چطور خر و پف را درمان کنیم؟

درمان غیر جراحی خروپف با یک پلاک داخل دهانی صورت می گیرد. پلاک طوری ساخته می شود که وقتی بیمار آنرا در دهان می گذارد، فک پایین کمی جلو رفته و تا حدی مسیر هوایی حلقی بازتر می شود. بنابراین میزان خروپف کمتر شده و از آن مهمتر راه هوایی جهت رسیدن اکسیژن کافی به بدن بازتر می شود. این پلاک باید طب خواب استفاده شود.

مزایا: نیاز به جراحی ندارد.

معایب: خروپف را کامل از بین نمی برد، باید تا آخر عمر استفاده شود، بو و رنگ می گیرد، استفاده از آن راحت نیست.

درمان های جراحی شامل ٢ روش است:

١- کوتاه کردن زبان کوچک و کام نرم و نیز انجام تغییراتی در کام نرم که انعطاف پذیری آن را کاهش می دهد.

این جراحی چندان سخت نیست و نیاز به بیهوشی ندارد. بعد از جراحی بیمار تا یک هفته دچار گلودرد می شود. پس از انجام این عمل خُر و پُف به میزان ٥٠ تا ٦٠ درصد کاهش می یابد.

اشکال این روش این است که پس از ١ تا ٢ سال نتایج برگشت کرده و درمان دائم نمی باشد.

٢- روش دوم جراحی فک است که در آینده توضیح داده می شود.

 

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست دارای مدرک تراماتولوژی فک و صورت از داووس سوئیس، عضو مرکز تحقیقات جراحی جمجمه و فک صورت دانشگاه تهران و مدرس دوره های آموزشی آمادگی رزیدنتی جراحی فک و صورت و ایمپلنت است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

09128245576

02186082847

02186083097

آدرس:  تهران– جردن- بین جهان کودک و میرداماد- پلاک 88- ساختمان نگین- طبقه دوم- واحد 208 

وب سایت: www.drabbasioms.com

dr_abbasi_oms

drabbasioms

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ