این جراحی های زیبایی شما را جوان‌تر می‌کنند، اما نه جذاب‌تر!

amin
یک بررسی جدید نشان می‌دهد جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت یا پلک ممکن است باعث شود شما اندکی جوان‌تر به نظر برسید، اما شما را جذاب‌تر نمی‌کند.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت یا پلک ممکن است باعث شود شما اندکی جوان‌تر به نظر برسید، اما شما را جذاب‌تر نمی‌کند.

به گزارش لایوساینس، در این پژوهش گروهی از بیماران که جراحی زیبایی صورت برای برطرف کردن نشانه‌های پیری انجام داده ‌بودند، توسط گروهی از ناظران از لحاظ ظاهری مورد سنجش قرار گرفتند؛ نتیجه آن بود که این افراد به طور میانگین نسبت به پیش از عمل سه سال جوانتر ارزیابی شدند، اما از دیدگاه این ناظران تغییری در میزان جذابیت آنها بوجود نیامده بود.

 

 

این پژوهشگران این بررسی را با این هدف انجام دادند که ارزیابی کمی به طور عینی از میزان افزایش جذابیت پس از جراحی انجام دهند، در حالیکه قبلا این ارزیابی اغلب به طور ذهنی و بر اساس گزارش‌های موردی انجام می‌شده است.
دکتر جوشوآ زیم از بیمارستان لنوکس هیل و انستیتوی چشم، گوش و گلوی منهتن، و سرپرست این پژوهش، می‌گوید: “بیماران برای این به نزد ما می‌آیند تا جوانتر به نظر بیایند. آنها می‌خواهند شاداب‌تر شوند.ما معمولا به بیماران نمی‌گوییم که ما این مقدار شما را جوانتر یا جذاب‌تر می‌کنیم، ما نمی‌خواهیم انتظارات کاذب یا غیرواقع گرایانه را در آنها ایجاد کنیم.”

 

 

البته زیم تاکید می‌کند که پاسخ قطعی به پرسش افزایش جذابیت پس از جراحی پلاستیک نیاز به پژوهش بیشتر دارد. این بررسی جدید خیلی کوچک بود، و ممکن است بررسی‌های بزرگتر بعدی تفاوت قابل‌توجهی در میزان جذابیت پیش و پس از جراحی نشان دهند.

 

 

در این بررسی سنجش گرانی که از میان مردم عادی انتخاب شده بودند، عکس‌های 49 بیمار در سنین 42 تا 73 سال را که تحت عمل جراحی زیبایی صورت قرار گرفته بودند، مورد ارزیابی قرار دادند. از این داوران خواسته شده بود تا سن شخصی که عکسش را می‌دیدند، حدس بزنند، و میزان جذابیتش در یک مقیاس 1 تا 10 تعیین کنند. هیچکدام از این داوران عکس‌های مربوط به پیش و پس از جراحی یک بیمار واحد را نمی‌دیدند.

 

این سنجشگران با نگاه کردن به عکس‌های پیش از جراحی بیماران سن بیماران را به طور میانگین 2.1 سال کمتر از سن واقعی تخمین زدند. هنگامی که آنها به عکس‌های پس از عمل جراحی نگاه می‌کردند، سن افراد را 5.2 سال جوانتر از سن واقعی تخمین زدند؛ به این ترتیب جراحی باعث شده بود که این بیماران حدود سه سال جوانتر به نظر برسند.

اما درباره جذابیت افراد، نمره اغلب سنجش گران 4 تا 6 بود و تفاوتی از لحاظ نمره جذابیت بین پیش و پس از جراحی وجود نداشت.(همشهری)

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ