علت مخالفت خانواده ها با بعضی از خواستگاران چیست؟

zahra
گاهی خانواده شما مخالفت می‌کند چون شما غیر از این فرد، خواستگار دیگری نیز دارید و خانواده نسبت به آن خواستگار نظر مساعدتری دارند.

گاهی خانواده‌ شما مخالفت می‌کنند چون شما غیر از این فرد، خواستگار دیگری نیز دارید و خانواده نسبت به آن خواستگار نظر مساعدتری دارند، در این صورت اول از همه شما با ذهنی کاملا باز، بررسی کنید که آیا آنها درست می‌گویند و تمام جوانب را به درستی بررسی کنید. ببینید موارد‌ برتری خواستگار دیگر شما چیست. آیا در موضوعات تعیین‌کننده است، مواردی چون پول و مقام جزو موارد تعیین‌کننده نیست اما نوع شخصیت دو طرف می‌تواند بسیار در موفقیت یک ازدواج تعیین‌کننده باشد. در این موارد باید بسنجید آیا واقعا خواستگار انتخابی می‌تواند شما را خوشبخت کند، سپس سعی کنید تمام دلایل خود را با پدرو مادرتان مطرح کنید، دلایل شما باید کاملا متقن و روشن باشد تا بفهمند انتخاب شما،  انتخاب صحیح تری است. البته بهترین راه حل این است که شخص سومی را هم وارد این ماجرا کنید مثل یک مشاور یا خاله،  یا برادر بزرگ‌تر یا… تا دلایل شما را او برای پدر و مادرتان مطرح کند. حتی می‌توانید با خواستگار دوم صحبت کنید و به او بگویید قصد ازدواج با او را ندارید.

گاهی پیش میآید که مخالفت خانواده خواستگار شما آن قدر زیاد است که تقریبا مسئله را غیرقابل حل میکند تا حدی که خواستگار شما تصمیم میگیرد ارتباط خود را با خانوادهاش قطع کند، در این مواقع این سوال پیش میآید که باید این قطع ارتباط را به پای بیوفایی گذاشت یا به پای عشق فراوان او نسبت به شما؟! در این مواقع شما باید تشخیص دهید دلیل مخالفت خانواده او چیست. آیا برای این مخالفت خود دلایل قابلقبولی دارند یا بیشتر بهدلیل غرضورزی با این ازدواج مشکل دارندو اصلا منطقی فکر نمیکنند و شاید حتی قصدشان آزار و اذیت و لجبازی باشد. اگر حالت دوم باشد معمولا بچهها تصمیم میگیرند رابطهشان را با پدرومادر قطع کنند و شاید هم تصمیم چندان غلطی نباشد. البته نباید کانال ارتباطی شما با خانواده خواستگارتان فقط خود پسر باشد،  شما بهعنوان یک دختر باید با خانواده او دیدار کنید و دلایلشان برای مخالفت را از زبان خودشان بشنوید، احتمالا در این شرایط خانواده پسر، چندان تمایلی ندارند که شما را ببینند ولی اگر واقعا به درستی انتخاب خود اطمینان دارید باید بهای آن را بپردازید و با خانوادهای که شما را دوست ندارند دیدار کنید، مثلا میتوانید یک جلسه حضوری با مادر آن پسر بگذارید و تمام حرفهای او را بشنوید و شما نیز حرفهایتان را به او بزنید، وقتی این حرفها بهطور مستقیم زده نشود تبدیل به سوءتفاهمها و گرههای بزرگ میشود. خیلی از مواقع وقتی 2 تا 3 بار این رودرویی صورت میگیرد بسیاری از مشکلات حل میشود یا حداقل کمی از بار هیجانی کم میشود. در این صورت شما هم میتوانید از خودتان دفاع کنید و اگر اشتباه میکنند آنها را از اشتباه در بیاورید و هم، چرایی خانواده او را از زبان خودشان بشنوید تا خودتان منطقی یا غیرمنطقی بودن مخالفت آنها را بفهمید. فقط مهم این است که در این صحبتها آرامش کامل داشتهباشید و نهایت شرم و فروتنی را رعایت کنید و با احترام تمام از خود دفاع کنید. حتما سعی کنید نظر موافق خانوادهها را بهدست بیاورید تا در آینده در زندگی شما مشکلی پیش نیاید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ