چسبندگی زبان کودکان

mousavi
دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست: در زیرِ زبان به صورت نرمال بند یا پرده ای وجود دارد که زبان را به کف دهان متصل می کند. در برخى کودکان این پرده به طور غیرمعمول ضخیم بوده که باعث اختلال در حرکت زبان و در نتیجه ناتوانی در ادای بعضی حروف مثل (ر) می شود.

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست:

در زیرِ زبان به صورت نرمال بند یا پرده ای وجود دارد که زبان را به کف دهان متصل می کند. در برخى کودکان این پرده به طور غیرمعمول ضخیم بوده که باعث اختلال در حرکت زبان و در نتیجه ناتوانی در ادای بعضی حروف مثل (ر) می شود. این اختلال باید سریع تشخیص داده شده و در سن پایین (٣ تا ٥) سالگی با جراحی درمان شود در غیر این صورت اختلال در تکلم به صورت دائمی باقی می ماند.

روش تشخیص: کودک نمی تواند نوک زبان خود را به لب بالایش بزند.

درمان: به راحتی با جراحی قابل اصلاح است. جراحی در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نیاز به بستری و بیمارستان ندارد. مدت جراحی ١٠ تا ١٥ دقیقه بوده و هیچ گونه عوارضی ندارد. کودکان همکار به راحتی این جراحی را تحمل می کنند.

دوره درمان و ریکاوری سه روز می باشد.

دکتر محسن عباسی، متخصص جراحی دهان، فک و صورت و ایمپلنتولوژیست دارای مدرک تراماتولوژی فک و صورت از داووس سوئیس، عضو مرکز تحقیقات جراحی جمجمه و فک صورت دانشگاه تهران و مدرس دوره های آموزشی آمادگی رزیدنتی جراحی فک و صورت و ایمپلنت است.


شما می توانید جهت ارتباط با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

09128245576

02186082847

02186083097

آدرس:  تهران– جردن- بین جهان کودک و میرداماد- پلاک 88- ساختمان نگین- طبقه دوم- واحد 208 

وب سایت: www.drabbasioms.com

dr_abbasi_oms

drabbasioms

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ