۵ غذایی که با چاقی مبارزه می‌کنند، کدامند؟

غزاله ذوالفقاری
مبارزه با چاقی

من به تازگی وضعیت چاقی را تجربه کرده امابتدا فکر می کردم که سبک زندگی شلوغ پلوغ من باعث شده که به این وضعیت دچار شوماما پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که دلیل اصلی بوجود آمدن این وضعیت، غذاهایی است که مصرف می کنم.

با وجود اینکه برای رسیدن به اهدافم تاریخ‌هایی تعیین کرده بودم، اما وعده‌های غذایی که برای خودم آماده می‌کردم اصلاً مغذی نبودندبهمین دلیل من در مورد بهترین غذاهایی که می‌توانند به ما انرژی بدهند تحقیقی کردم و پنج انتخاب برتر را برگزیدم.

مصرف غذاهای معرفی شده در زیر، باعث افزایش تدریجی و طولانی مدت انرژی شما خواهند شدپس دیگر برای اینکه سطح انرژی‌تان را بالا نگاه دارید نیازی نیست دائم چیزی بخورید!

جو

این ماده‌ی خوراکی، جزو سوپر غذاها به حساب می‌آید، غذایی که پشتیبان دستگاه گوارش ماستجو سرشار از ویتامین B1است که به تجزیه و تبدیل انرژی غذاهایی که می‌خوریم خیلی کمک می‌کند.

بسیاری پزشکان توصیه می‌کنند که بطور منظم جو مصرف کنید، نه فقط بخاطر تأثیرش بر انرژی شما، بلکه بخاطر اینکه قند خون شما را متعادل نگاه می‌داردبرای اینکه بلافاصله انرژی بگیرید، اولین غذایی که صبح مصرف می‌کنید باید همین ماده‌ی غذایی باشد.

ماست

نه تنها ماست یک خوراکی خوشمزه است، بلکه لطیف و خوش رایحه هم هستماست، منبع غنی پروتئین و سرشار از پروبیوتیک استبدن شما براحتی ماست را هضم کرده، و آنرا فورا به منابع انرژی بدنتان منتقل می‌کند.

آنچه که ماست را به یک افزایش دهنده ی عالی انرژی تبدیل می‌کند، باکتری مفیدی است که بعنوان پروبیوتیک شناخته می‌شودهر وقت در روز که بخواهید می‌توانید ماست بخورید.

در مصرف انواع ماست هم راحت باشیدمثلا می‌توانید آنرا با انواع جوانه‌ها، میوه‌ها و آجیل‌ها ترکیب کرده و مزه‌اش را تغییر دهید.

لوبیا

به لوبیا، غذای سحرآمیز می‌گویند، دلیل خوبی هم داردلوبیا در مقایسه با خوراکی‌های دیگر به طور موثرتری با علائم چاقی می جنگدلوبیا دارای ساختار غذایی منحصر بفردی استکم چرب است، فیبر زیادی دارد، و توازن خوبی از کربوهیدرات و پروتئین فراهم می آورد.

لوبیا همچنین حاوی مقدار فراوانی مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و آهن استتمام این مواد برای تولید انرژی ضروری است.

شما تقریبا می توانید لوبیا را به تمام وعده‌های غذایی تان اضافه کنیدچند بار در روز، می‌توانید ترکیبات مختلف لوبیا با غذاهای دیگر را نوش جان کنید.

(منبع:fitnessmagazine.ir)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ