چرا طرز ایستادن یا نشستنمان مهم است؟

غزاله ذوالفقاری
اهمیت طرز ایستادن یا نشستنمان

صحیح ایستادن یا نشستن، فقط باعث صاف شدن کمر و ستون فقرات نمی‌شود، بلکه مزایای دیگری نیز برای سلامتی شما دارد.اما از طرفی طرز ایستادن نامناسب هم مسبب بوجود آمدن مشکلات مختلفی است.

چرا طرز ایستادن یا نشستنمان مهم است؟

در این مطلب خواهیم خواند که چرا طرز ایستادن یا نشستنمان مهم است؟

از درد بدن پیشگیری می‌کند

اکثر ما از درد کمر و گردنمان شکایت داریماما باید بدانید که این دردها ناشی از حالت قرارگیری نامناسب بدن استشاید نتوانیم این را درک کنیم، اما بهرحال اگر صاف راه نرویم یا ننشینیم، اثر بدی بر کمرمان خواهد گذاشت.

حالت ایستادن یا نشستن صحیح، استخوان‌ها، عضلات و رباط‌ها را هم تراز می‌کندتلاش برای قرارگیری در حالات بدنی صحیح، خیلی بهتر و بیشتر از حرکات کششی، درد کمر و گردن را تسکین می‌دهد.

تنفس را ساده‌تر می‌کند

اگر به سختی نفس می‌کشید، صاف بنشینیدخمیده بودن به پرده‌ی دل و ریه‌هایتان فشار وارد می‌کند، و این تنفس را مشکل خواهد کرداما صاف نشستن باعث می‌شود ریه‌ها به خوبی منبسط شده و تنفس راحتی داشته باشید.

از صدمه دیدن مفاصل جلوگیری می‌کند

حالت قرارگیری مناسب بدن، ستون فقرات را هم تراز کرده و از فشار بیهوده بر مفاصل جلوگیری می‌کندتلاش برای بهبود حالت ایستادن و نشستنتان، درگیری مفاصل را کاهش می‌دهد و نتیجتا درد و آسیب مفاصلتان به حداقل خواهد رسید.

عضلاتتان را آزاد می‌کند

طرز ایستادن و نشستن غیر صحیح باعث گرفتگی عضلات خواهد شد، اما طرز ایستادن و نشستن صحیح، برعکس حالت قبل، عضلاتتان را ریلکس و آزاد خواهد کرداگر مدت زیادی خمیده بمانید، در مقایسه با حالتی که صاف نشسته باشید، احساس خستگی خواهید کردامروزه این موضوع کاملا روشن شده است که طرز قرارگیری صحیح بدن، عضلات را ریلکس می‌کند.

به دستگاه گوارشتان کمک می‌کند

طرز ایستادن صحیح به فرایند هضم غذایی که خورده‌اید نیز کمک می‌کنداگر خمیده باشید، مانع کارکرد صحیح شکم و روده‌تان می‌شوید و ممکن است به مشکلاتی همچون اسیدی شدن معده دچار شوید.

(منبع:http://fitnessmagazine.ir)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ