بوتاکس چگونه افسردگی می آورد؟

آزاده فراهانی
ارتباط بوتاکس با افسردگی

حتما تا به حال زیاد درمورد بوتاکس شنیده‌اید و شاید حتی خودتان یک یا چند بار تزریق آن را تجربه کرده‌باشید یا دچار وسوسه تزریق آن شده‌ باشید، یعنی تزریق سمی که در خیلی از موارد توسط یک باکتری تولید می‌شود و بعد از رقیق و ضعیف شدن باعث مهار حرکت عضلات می‌شود تا دیگر چروک‌ها کمتر روی پوست جلوه کنند. تزریق این ماده جوان‌کننده این‌روزها شایع‌ترین عمل زیبایی در آمریکاست و در کشور ما نیز شیوع بالایی دارد تا جایی که در اطراف‌مان افراد زیادی را می‌شناسیم که از این راه جوانی را به خود هدیه کرده‌اند. تا به حال درمورد بوتاکس زیاد صحبت شده‌است و ما نمی‌خواهیم دوباره همان حرف‌ها را تکرار کنیم بلکه به دنبال گفتن نکاتی در مورد این ماده جوانی هستیم که شاید کمتر جایی شنیده ‌باشید.

پژوهشگران دریافته اند تزریق بوتاکس در اطراف چشم لبخند اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنین به نظر می‌رسد که گویی این افراد به هیچ‌وجه نمی‌خندند و اگر این را در نظر بگیریم که شادی و خوشحالی از درون ماست و خندیدن جلوه بیرونی می‌تواند در خوب جلوه کردن و شادی‌بخشی ما موثر باشد پس می‌توان گفت انجام بوتاکس به هر چه بیشتر افسرده شدن کمک می‌کند.

پژوهشگران در ضمن این تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در ناحیه چشم نسبت به دیگر قسمت‌های خود بوتاکس انجام می دهند نسبت به دیگران افسرده‌تر هستند و کمتر احساس شادی می‌کنند، در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس انجام می‌دهند، نمی‌توانند تا مدت بسیاری احساسات خود را بروز دهند و همین سبب افسردگی آنها می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ