کدام ازدواج ها با چالش روبرو می‌شوند؟

zahra
«کمبود توجه» یکی از مسائلی است که بسیاری از زن و شوهرها در مورد ریشه مشکلات خود به آن اشاره می‌کنند.

دکتر سوزان هاتیلار، متخصص روانپزشکی شاغل در بیمارستان سنجان دنور که متخصص بررسی مشکلات ازدواج است میگوید: «تمام ازدواجها در مقاطعی با چالش روبهرو میشوند اما بسیاری از مشکلات با گفتوگوی مناسب حل میشوند، اگر شما نتوانید در مورد برخی مشکلات صحبت کنید، تنش میان شما و همسرتان و فاصله میان شما بیشتر میشود.» دکتر جیسامانترا هم در این مورد میگوید:

ارتباط برقرار کردن

«مهارت صحبتکردن و ارتباط برقرارکردن مسائلی است که از دوران بچگی میتوان آنها را آموزش داد، بچههایی که در خانوادههای با روابط عمومی بالا رشد میکنند راحتتر میتوانند با مسائل کنار بیایند، در واقع آنها بهطور طبیعی چطور سخن گفتن و چطور مطرحکردن موضوعات را یاد میگیرند، برای همین کمتر به مشکل بر میخورند.»

چطور این مشکل را حل کنید: یاد بگیرید که چگونه ارتباط برقرار کنید… یکی از راهکارها برای کسانی که در دوران کودکی یا نوجوانی نتوانستهاند این مهارت را کسب کنند، استفاده از مشاوران یا روی آوردن به کتابهای مناسب است. همین طور میتوان وبسایتهایی را پیدا کرد که در این مورد نکات مفیدی را آموزش میدهند. حتی برخی دوستان نزدیک یا افراد باتجربه‌‌تر در این زمینه میتوانند کمککننده باشند.

توجه نکردن

یکی از مشکلات بسیار شایع در ازدواج زوجها، حتی بعضی نامزدیهای به طول انجامیده، بیتفاوت شدن نسبت به یکدیگر یا کمشدن حساسیتها نسبت به هم است. «کمبود توجه» یکی از مسائلی است که بسیاری از زن و شوهرها در مورد ریشه مشکلات خود به آن اشاره میکنند. قطعا شکایاتی مشابه «من غذایی را که دوست دارد برایش پخته بودم اما او به خانه آمد و گفت شام خوردهام…» یا «حتی متوجه نشد که من حالت و رنگ موهایم را عوض کردهام…» یا «او دیگر مثل سابق خوشلباس نیست و به ظاهر خود اهمیت نمیدهد…» را زیاد شنیدهاید. دکتر ریوکین میگوید: «همان انسانها به توجه، ابراز احساسات و همدلی نیاز دارند، بدون اینها هر فرد احساس تنهایی، بیهودگی و رهاشدگی میکند.»

چطور این مشکل را حل کنیم: دکتر ریوکین میگوید که این مسئله که شاید شایعترین علت بروز بحران در روابط زناشویی باشد، نسبت به همه موارد دیگر راهحل سادهتری دارد: «خیلی راحت با یک سلام گرم، با یک تشکر، یا با یک هدیه کوچک میتوان بسیاری از مسائل را حل کرد. کافی است که در یک بازه زمانی برای توجهکردن به طرف مقابل یا خشنودکردن او برنامهریزی کنید. کافی است از هر کاری که برایتان انجام میدهد تشکر کنید و به هر کاری که خودش انجام میدهد، توجه کنید.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ