10 گام تا خلاصی از شر الکتریسیته موها کدامند؟

آزاده فراهانی
روشهای رهایی از الکتریسیته موها.

گام اول: برای خشک کردن موها، از سشوارهای یونی استفاده کنید. یون های موجود، الکتریسیته ساکن حاصل از جریان هوای سشوار را خنثی می کنند و شانس به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی مو را در اثر وضعیت های دیگر کاهش می دهند.

گام دوم: بعد از هر بار شامپوکردن، از نرم کننده استفاده کنید و چه بهتر آنکه نرم کننده هایی با پایه سیلیکونی انتخاب کنید. اما چرا؟ در موهای خشک بیشتر الکتریسیته ساکن به وجود می آید. شامپوهای نرم کننده رطوبت را روی مو نگه می دارند و رطوبت مو از به وجود آمدن الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند. اگر جنس موهایتان خشک است، حتما از شامپوهای ملایم و نرم کننده های قوی و البته مناسب استفاده کنید.

 
گام سوم: از شانه و برس های ضدالکتریسیته و فلزی و کائوچویی استفاده کنید. شانه ها و برس های پلاستیکی، باعث ایجاد الکتریسیته می شوند و اگر جنس موهایتان خشک است، استفاده از جنس های فلزی و کائوچویی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

 
گام چهارم: کلاه های کتانی و نخی را جایگزین کلاه های نایلونی و پلی استری کنید. کلاه های کتانی و نخی کمتر باعث به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی موها می شوند.

 
گام پنجم: استفاده از موس ها برای حالت دادن به مو، بهتر از استفاده از ژل است که مشکل را شدیدتر می کند. محصولات بدون الکل هم از محصولات حاوی الکل مناسب ترند چون الکل موجود در محصولات، باعث خشک شدن موهایتان می شود و همان طور که می دانید الکتریسیته ساکن روی موهای خشک بیشتر به وجود می آید.

 
گام ششم: قبل از سشوار کردن مو، آنها را شانه کنید و تا جایی که امکان دارد، موهایتان را کاملا خشک نکنید و اجازه دهید کمی رطوبت روی موهایتان باقی بماند.

 
گام هفتم: یک اسپری کوچک را از آب گرم پر کنید و داخل آن یک قاشق سوپخوری نرم کننده بریزید و مخلوط کنید. از این مخلوط می توانید به عنوان یک راه حل سریع برای از بین بردن الکتریسیته ساکن روی مو استفاده کنید. این اسپری را به راحتی می توانید داخل کیفتان قرار دهید و در مواقع خاص از آن استفاده کنید. روش استفاده از آن این گونه است که کمی از مخلوط را روی دستتان اسپری کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. به همین راحتی از شر الکتریسیته خلاص می شوید.

 
گام هشتم: استفاده از دستگاه بخور داخل اتاق، هوای اتاق را مرطوب می کند. هوای خشک ایجادکننده چرخه های الکتریسیته ساکن است پس با مرطوب کردن هوا می توانید از این جریان جلوگیری کنید.

 
گام نهم: از روسری های ابریشمی استفاده کنید. روسری های ابریشمی بسیار صاف و نرم هستند و کمترین اصطکاک را با موی شما خواهند داشت و هر چه اصطکاک کمتر، الکتریسیته ساکن کمتر! در ماه های سرد هم می توانید زیر شال های سنگین پشمی، روسری ابریشمی بپوشید تا از به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی مو جلوگیری کنید.

 
گام دهم:یک راه حل ساده و در عین حال جالب، استفاده از انگشتانه فلزی است. یک انگشتانه فلزی را در انگشتتان کنید و از تجمع الکتریسیته ساکن روی پوست، مو و حتی لباس هایتان در امان باشید.

(منبع : salamat.ir)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ