از شنیدن «تو مهم نیستی»، چه حسی خواهید داشت؟

zahra
برای اینکه رابطه شما روز به روز محکم‌تر شود و خودخواهی جایی در آن پیدا نکند، روش‌های پیشگیرانه زیر را به کار بگیرید

برای اینکه رابطه شما روز به روز محکمتر شود و خودخواهی جایی در آن پیدا نکند، روشهای پیشگیرانه زیر را به کار بگیرید

1– تمرین محبت کنید

اغلب مشکلات زندگی زناشویی وقتی آغاز میشوند که توجه یکی از طرفین بیشتر به مسائل بیرونی رابطه معطوف میشود. زن و شوهر در یک ازدواج موفق بیشتر از آنکه توقع دریافت داشته باشند، میبخشند. این بخشش بیچشمداشت، وقتی اتفاق میافتد که شما، همسرتان را بیقید و شرط دوست داشته باشید. یکی از راههای ایجاد محبت بیقید و شرط، رسیدگی به یکدیگر است. در این سرمایهگذاری به نتیجه خواهید رسید. برای رسیدن به یک عشق بیقید و شرط کارهای زیر را انجام بدهید؛

   هر روز یک کاری که همسرتان دوست دارد را برای او انجام بدهید، بدون اینکه توقع رفتار متقابلی داشته باشید.

   هر روز به هم یادآوری کنید که همدیگر را دوست دارید.

   به خصوصیاتی که در همسرتان دوست دارید فکر و هر روز یکی از آنها را یادداشت کنید. هر چند وقت یکبار یادداشتهایتان را به یکدیگر بدهید.

این کارها به ظاهر خیلی ساده هستند اما با همین سادگی، عشق میان شما و همسرتان را پرو بال میدهند و در مقابل خطراتی مثل خودخواهی حفظ میکنند.

2- شناسایی کنید

تا وقتی با مشکلات ناشی از خودخواهی روبهرو نشوید، نمیتوانید حدس بزنید چقدر این مشکلات تخریبگر و آزاردهنده هستند. یک لحظه فکر کنید، اگر کسی به شما بگوید:«تو مهم نیستی»، چه حسی خواهید داشت؟ چقدر شنیدن این حرف برای شما تلخ است؟ حالا تصور کنید شریک زندگیتان با رفتارهایش این پیغام را به شما برساند.  وقتی خودخواهی به زندگی مشترک راه پیدا کند، ابتدا به خانواده آسیب میرساند و دیر یا زود روابط بیرونی خانواده را هم تحتتاثیر قرار میدهد؛ پس بهتراست زمینههای خودخواهی را در خود و همسرتان شناسایی کنید. تنهایی بستر خودخواهی است. شما و همسرتان هر کدام به تنهایی چند تا دوست دارید؟ دایره روابطتان چقدر گسترده است؟ اگر خودتان را در میان افراد اندکی محدود کردهاید، زنگ خطر بزرگی است. سعی کنید با تمرین این ویژگی را در خود یا همسرتان حذف کنید.

3-محبت بهترین سلاح است

اگر در زندگی مشترک متوجه نشانههای خودخواهی در همسرتان شدید، برای از بین بردن این خصلت به او کمک کنید. صادقانه به او بگویید که وقتی رفتاری از سر خودخواهی انجام میدهد، چقدر آزار میبینید و ناراحت میشوید. بهگونهای با او حرف بزنید که حالت تدافعی نگیرد.  در مقابل، خصوصیات خوب همسرتان را به او گوشزد کنید. محبت بین شما قویترین سلاح برای از بین بردن مشکلاتی مثل خودخواهی است. بیتوقع به او محبت کنید و مطمئن باشید که نتیجه میگیرید. این نکته را هم بدانید که فقط با نثار عشقی بدون قید و شرط میتوانید چنین عشق و محبتی را دریافت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ