چه افرادی کاندیدای چراحی چانه هستند؟

دکتر شاهین شمس، متخصص جراحی فک و صورت: جراحی شایع دیگری که خیلی از اوقات همراه با جراحی بینی انجام می‌شود، عمل چانه است. خیلی از اوقات ممکن است افراد فکر کنند بینی بزرگ و بیرون‌زده‌ای دارند، در صورتی که بعد از ویزیت مشخص می‌شود بزرگ نمایان داده شدن بینی فرد به‌دلیل عقب بودن بیش از حد چانه است.

دکتر شاهین شمس، متخصص جراحی فک و صورت:

جراحی شایع دیگری که خیلی از اوقات همراه با جراحی بینی انجام می‌شود، عمل چانه است. خیلی از اوقات ممکن است افراد فکر کنند بینی بزرگ و بیرون‌زده‌ای دارند، در صورتی که بعد از ویزیت مشخص می‌شود بزرگ نمایان داده شدن بینی فرد به‌دلیل عقب بودن بیش از حد چانه است. در صورتی که بعد از اصلاح چانه، سایز بینی کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. در خیلی از اوقات با اصلاح چانه بیشتر عیوب صورت از بین خواهند رفت. به‌طور کلی یکی از بخش‌های صورت که می‌تواند باعث به‌هم خوردن توازن و تعادل کل ظاهر صورت شود چانه است.

به‌طور کلی جراحی چانه به چند دسته تقسیم می‌شود:

– بزرگ کردن چانه

– بزرگ کردن چانه

– عقب بردن چانه

– بلند کردن چانه

-کوتاه کردن چانه

– صاف کردن چانه کج

-کوچک کردن چانه

عمل بزرگ کردن چانه را می‌توان یا با استفاده از پروتز یا ژنیوپلاستی اسلایدینگ انجام داد. برای استفاده از پروتز برش یا در داخل دهان یا زیر چانه داده می‌شود.  اما نکته ای که حائز اهمیت است این که جراحی چانه اگر همزمان با جراحی بینی انجام شود می تواند نتیجه بهتری به دنبال داشته باشد. برای همین توصیه می شود افراد اگر قصد هر دو جراحی را دارند در یک زمان این کار را انجام دهند. چرا که عمل هم زمان بینی و چانه به بهبود تنفس فرد کمک بهتری می کند.

چه افرادی کاندیدای جراحی چانه هستند؟

– افرادی که چانه آنها عقب رفتگی دارد.

– افرادی که چانه‌های نوک تیز یا مربعی دارند.

– افرادی که اندازه بینی آنها در صورت برجسته به‌نظر می‌رسد.

– افرادی که گردن گوشتالو و فربه دارند.

اما توصیه می‌شود افرادی که بیماری قلبی یا فشار‌خون دارند این جراحی را انجام ندهند. همچنین فرد کاندیدا باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشد و در صورتی که توقعات فرد کاندیدا غیرمنطقی است باید از انجام جراحی ممانعت کرد.

نکته!

خیلی از دلایل خر و پف در خواب ممکن است ناشی از عقب بودن چانه باشد که با اصلاح آن این مشکل هم برطرف خواهد شد.

آیا جراحی چانه همان جراحی فک است؟

خیلی از افراد جراحی چانه را با جراحی فک اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند.

آیا جراحی چانه با درد همراه است؟

قاعدتا هر جراحی با کمی درد همراه است اما این درد با مصرف مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل است و اصلا جای نگرانی ندارد.

آیا کبودی و تورم بعد از جراحی چانه طبیعی است؟

این عمل سنگینی نیست اما تورم و کبودی بعد از جراحی امری طبیعی است و با گذشت چند هفته از بین خواهند رفت و جای نگرانی نیست. همچنین لازم به ذکر است که جراحی چانه نسبت به جراحی بینی با درد و تورم کمتری همراه است.

دکتر شاهین شمس، متخصص جراحی فک و صورت:

دکتر شاهین شمس متولد تهران، دوران دبیرستان را در مدرسه کوثر به پایان رسانیدند و پس از قبولی در کنکور دوران عمومی خود را سپری کردند و با رتبه 64 امتحان رزیدنتی به صورت مستقیم و بدون وقفه مشغول تحصیل در رشته جراحی فک و صورت در دانشگاه شهید بهشتی شدند. 
پس از دوره 11 ساله (عمومی و تخصص) در امتحان بورد تخصصی شرکت کردند و به صورت مستقیم و با کسب یکی از رتبه های برتر دارای بورد تخصصی و استادیار دانشگاه شدند. 
هم اکنون ایشان متخصص جراح فک و صورت و استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم هستند. 

 آدرس: تهران، همت غرب، بعد ستاری ،خروجی کبیری طامه ،خ بهار، بیمارستان عرفان نیایش 

شماره تماس: 09123398359

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ