کدام ضد عرق ها را نخریم؟

آزاده فراهانی
نکاتی مهم در رابطه با انتخاب ضد عرقی مناسب

اگر بخواهید اسپری یا ضدعرق بخرید، حتما انواع مختلفی از آنها را خواهید دید و همین می‌تواند کار انتخاب را سخت‌تر کند. البته باورهایی هم در مورد این محصولات وجود دارد که مشخص نیست کدام یک از آنها صحیح و کدام یک غلط است، مثلا خیلی‌ها می‌گویند استفاده از ضدعرق‌هایی که روی پوست کشیده می‌شود (مثل مام های جامد)، ضرر دارد و می‌تواند با تحریک غدد لنفاوی، بافت سینه را دستخوش تغییر کند. اما باید گفت استفاده از این محصولات با مشکلات سینه ارتباطی ندارد، ولی هنگام خرید باید به فرمول آن دقت داشته باشید.

برخی از این محصولات جلوی تعریق را می‌گیرد و باعث می‌شود عرق ترشح نشود و برخی دیگر فقط ترشح عرق را کم می‌کند و خوشبوکننده است.

زمانی که جلوی دفع و ترشح عرق گرفته می‌شود، با توجه به این‌که عرق در هر صورت ایجاد خواهد شد، زیر پوست می‌ماند و انباشته می‌شود و در نتیجه می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود از محصولاتی که جلوی ترشح عرق را می‌گیرند، استفاده نکنید.

بعضی از انواع اسپری‌ها هم می‌توانند برای فرد حساسیت و اگزما ایجاد کند و به همین دلیل کسانی که به آن حساسیت دارند نباید از این محصولات استفاده کنند، چون چنین کاری می‌تواند باعث بروز اگزما و درماتیت‌های پوستی، خارش و قرمزی شود. بر همین اساس زمانی که بعد از یکی دو بار استفاده از اسپری‌ها با این نشانه‌ها مواجه شدید، توصیه می‌شود مصرف آنها را قطع کنید.

با رعایت بهداشت، استحمام مرتب و پاک کردن نواحی‌ که تعریق در آنها زیاد است با استفاده از حوله یا پنبه مرطوب، از ایجاد بوی بد و همچنین بیماری‌هایی مانند اگزماهای پوستی پیشگیری کنید.

همچنین در این زمینه استفاده از ضدعرق‌ها و اسپری‌ها هم می‌تواند به افراد کمک کند. البته نباید فراموش کنیم این محصولات هم مانند دیگر لوازم بهداشتی و آرایشی ممکن است روی پوست برخی افراد عارضه ایجاد کند و به همین دلیل عوارض پوستی ناشی از آنها می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.

(منابع : جام جم آنلاین / سایت پزشکان ایران)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ