با نیش زنبور درمان شوید…

mousavi
زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که امروزه به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند.

با نیش زنبور از شر بیماری ها خلاص شوید

درمانگران زنبوردرمانی، متناسب با نوع بیماری افراد از نیش زنبور، سم زنبور یا دیگر فرآورده‌های زنبور عسل استفاده می‌کنند. این درمانگران تحت شرایطی خاص و کنترل شده، با کمک نیش طبیعی زنبور عسل یا تزریق سطحی سم آن، برای درمان بیمار اقدام می‌کنند و سیستم ایمنی بدن او را تحریک کرده و به تنظیم و متعادل سازی عملکرد این سیستم کمک می‌کنند. در حقیقت آنها با کمک سم نیش زنبور به تولید آنتی‌بادی‌هایی در بدن اقدام می‌کنند که می‌تواند توانایی سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد.

به این ترتیب، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سم نیش زنبور و پیشگیری از نفوذ آن در بدن، اقدام به مقابله می‌کند و با تحریک این سیستم، مقابله با دیگر بیماری‌ها و اختلالات موجود در بدن از قبیل بیماری ام.اس قوت می‌گیرد.

در بدن همه انسان‌ها سیستمی وجود دارد که از آن با عنوان «مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی» یاد می‌کنیم. به این ترتیب که سلول‌های بدن، بعد از مدت زمانی مشخص به مرور ضعیف شده و از بین می‌روند و بر اساس برنامه‌ای خاص از بدن دفع می‌شوند. اما اگر روند مرگ برنامه‌ریزی شده سلول‌ها دچار اختلال یا کندی شود، این مسئله موجب ابتلا به سرطان می‌شود.

تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد سم نیش زنبور با تحریک روند مرگ سلول‌ها و حذف به موقع آنها از بدن می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها در انسان پیشگیری کند. به این ترتیب با دریافت این سم می‌توان از حذف به موقع سلول‌ها مطمئن شد و احتمال ابتلا به سرطان را به حداقل رساند.

پیش از زنبوردرمانی باید به نکات زیر عمل کنید. رعایت نکردن این نکات ممکن است خطر مرگ را برای شما به همراه داشته باشد.

مصرف داروها یا فرآورده‌های حاوی الکل مانند شربت دیفن هیدرامین و فرآورده‌های حاوی الکل حتی برای ضدعفونی کردن موضع دریافت تزریق به بیمار توصیه نمی‌شود و همواره به درمانگران پیشنهاد می‌شود برای ضدعفونی کردن موضع تزریق، از مواد مشابه دیگر استفاده کنند، زیرا سم نیش زنبور با الکل به هیچ وجه سازگاری ندارد.

در دوران بارداری و قاعدگی نباید از زنبوردرمانی استفاده کرد.

این عوارض طبیعی‌اند

زنبوردرمانی عوارض درمانی دیگری نیز به دنبال دارد که بروز آنها در بدن چندان نگران‌کننده نیست. به عنوان مثال افرادی که بعد از زنبوردرمانی دچار اختلال خواب، خارش، گرگرفتگی یا حالت تهوع می‌شوند نباید نگرانی چندانی داشته باشند، زیرا این علائم از جمله عوارضی است که در غالب بیماران پس از دریافت سم زنبور چه به صورت طبیعی و چه به صورت تزریقی دیده می‌شود و بعد از مدت زمان یک تا دو روز از بین می‌رود یا توصیه‌های ساده‌ای برای تسکین آنها وجود دارد که از میان آنها می‌توان به تاثیر خمیر ماست و سدر برای کاهش میزان خارش بدن بعد از دریافت سم نیش زنبور اشاره کرد. با استفاده از این خمیر می‌توانید التهاب، خارش و قرمزی ناشی از این شیوه درمانی را به حداقل ممکن برسانید.

این توصیه را جدی بگیرید

همه شیوه‌های درمانی، چه در طب رایج و چه در طب مکمل با عوارض جانبی همراه هستند که متناسب با نوع و شیوه درمانی، میزان این عوارض ممکن است به حداقل میزان خود برسد.

شیوه زنبوردرمانی نیز یکی از این شیوه‌های طبیعی است که علاوه بر امتیازها و راهکارهای موثری که برای درمان بیماری‌ها دارد، می‌تواند عوارض جانبی‌ای را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد.

گاهی افرادی که زنبوردرمانی می‌کنند با حالت‌هایی مانند سرگیجه، افت فشار خون، اختلال در تنفس، تهوع و استفراغ شدید، اختلال در دید، برون‌ریزی‌های سطح پوست و بی حالی و غش رو به رو می‌شوند.

به توصیه درمانگران و متخصصان زنبوردرمانی هر فردی که بعد از زنبوردرمانی دچار یکی از حالت‌های بالا شد، باید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک برساند.

(منبع : تبیان)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ