مشکلات جسمی دانش آموزان با کوله پشتی نامناسب!

amin
بیش از 80 درصد دانش آموزان ایران از کوله پشتی برای حمل کتاب و دیگر وسایل خود استفاده می کنند استفاده از کوله پشتی غیر ارگونومیک، سبب بروز مشکلات جسمی خواهد شد

 

 

در شرایط حاضر بیش از 80 درصد دانش آموزان در ایران از کوله پشتی برای حمل کتاب و دیگر وسایل خود استفاده می کنند استفاده از کوله پشتی نامناسب و غیر ارگونومیک، نه تنها مفید نیست، بلکه سبب بروز مشکلات جسمی نیز خواهد شد. 

حمل کوله پشتی سنگین می تواند سبب بروز سوء عمل در وضعیت بدن و اختلالات اسکلتی-عضلانی در دانشآموزان شود. 

این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی فسا خاطر نشان کرد : دردهــای ناحیــه سرشــانه و پشــت در کودکــان دانشآموز که کوله های سـنگین حمـل مـی کننـد، بسیار شایع است .

58 درصد دردهای سرشانه و پشـت در کودکـان بـه علت کوله پشتی های سنگین می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: کوله پشتی باید دارای دو بند باشد ، کوله پشتی های تک بندی تمام وزن را به یک طرف بدن منتقل می کنند اما کوله پشتی های دو بندی وزن را روی دو شانه متعادل نگه می دارند. 
بندهای کوله پشتی پهن و سبک باشند ، بندهای باریک حمل کوله پشتی را بر روی شانه مشکل می کنند ، بندها باید به گونه ای باشد که بتواند فرم پشت دانش آموز را به خود بگیرد. 
کوله پشتی باید با طول تنه متناسب باشد ، کوله پشتی مناسب باید بین اولین مهره گردن و بالای استخوان لگن قرار گیرد ، اگر اندازه کوله پشتی از تنه بزرگتر باشد کوله پشتی مناسب نخواهد بود. طول تنه تعیین می کند که کوله پشتی کوچک، متوسط یا بزرگ بخریم. 
کوله پشتی بهتر است دارای چند محفظه باشد. این مسئله به گسترش یکنواخت وزن وسایل مدرسه و نظم و ترتیب لوازم التحریر دانش آموز کمک می کند. 
استفاده از کمربند فشار و تنش روی شانه ها و گردن را کاهش می دهد. 
اگ جنس کوله پشتی ضد آب باشد ، باعث می شود که از نشت آب باران و عرق به پشت دانش آموز جلوگیری به عمل آید(ایرنا).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ