ایمپلنت دندانی یا بریج: کدامیک مناسب شماست؟

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی - ایمپلنتولوژیست: بریج یا ایمپلنت دندانی دو انتخابی هستند که ممکن است برای جایگزینی دندان از دست رفته، دندانپزشک به شما پیشنهاد کند؛ که هر کدام مزایای خاص خودش را دارد. قبل از اینکه یکی از این دو مورد را انتخاب کنید، خواندن ادامۀ مطلب به شما توصیه می‌شود.

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

بریج یا ایمپلنت دندانی دو انتخابی هستند که ممکن است برای جایگزینی دندان از دست رفته، دندانپزشک به شما پیشنهاد کند؛ که هر کدام مزایای خاص خودش را دارد. قبل از اینکه یکی از این دو مورد را انتخاب کنید، خواندن ادامۀ مطلب به شما توصیه می‌شود.

بریج ها و ایمپلنت های دندانی

بریج ها و ایمپلنت های دندانی روش ساخت متفاوتی دارند. یک بریج متشکل از یک دندانی مصنوعی بین دو تاج است که این تاج‌ها در دو طرف توسط دندانپزشک به دندان‌های طبیعی با سمان متصل می‌شوند. یک ایمپلنت دندانی مصنوعی است که به یک قطعۀ تیتانیومی‌ای متصل می‌شود که متخصص جراحی لثه یا جراح فک و صورت آن را در استخوان فک جاگذاری کرده‌است. دندان‌های مصنوعی و تاج‌ها در بریج و دندان مصنوعی ایمپلنت، رنگی بسیار نزدیک به دندان‌های اطراف دارند ولی با این حال بریج ممکن است کمی جلب توجه کند. بر خلاف ایمپلنت، دندان مصنوعی بریج در لثه فرو نمی‌رود.

اصلاح طرح لبخند

مکان دندان از دست رفته برای انتخاب بین بریج و ایمپلنت بسیار مهم است. اگر برای جایگزینی دندان خلفی خود از بریج استفاده کنید، در لبخند شما این بریج مشاهده نخواهد شد. ولی چنانچه در دندان‌های قدامی خود از بریج استفاده نمایید، نمای آن خیلی طبیعی به نظر نخواهد رسیدانجمن دندان‌پزشکی امریکا برای برگردنداندن طرح لبخند طبیعی و جذاب استفاده از ایمپلنت را توصیه می‌کند.

دیگر مزایای ایمپلنت دندانی

بر اساس نظر آکادمی ایمپلنت در دندان‌پزشکی امریکا، امیپلنت ها همچنین از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کنند. وقتی دندان‌ها از فک خارج می‌شوند، در طول زمان استخوان فک تحلیل می‌رود و ظاهر صورت و لبخند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک ایمپلنت در استخوان فک جاگذاری می‌شود و استفاده از دندان جدید برای جویدن استخوان را تحریک می‌کند و از تحلیل آن جلوگیری می‌کند. ولی در بریج دندانی، دندان مصنوعی با استخوان فک تماسی ندارد و امکان تحلیل استخوان وجود دارد.

ملاحظات هزینه‌ای و زمانی

در انتخاب بین بریج و ایمپلنت دندانی زمان و هزینه ممکن است برای شما مهم باشد. دندانپزشک شما می‌تواند یک بریج دندانی را در طول دو جلسه و در زمان چند هفته برای شما آماده کند ولی اگر انتخاب شما ایمپلنت است، زمان بیشتری نیاز دارید؛ این درمان ۳ تا ۶ ماه به زمان نیاز دارد تا استخوان در اطراف ایمپلنت تیتانیومی تشکیل شود. در سمت دیگر یک بریج دندانی قیمت پایینتری دارد.

نگه‌داری

در این مورد بریج و ایمپلنت، هردو، به مراقبت‌هایی مشابه نیاز دارند. مسواک‌زدن، دوبار در روز؛ جهت جلوگیری از رنگ‌گرفتن آن‌ها.

البته نیازها از یک بیمار تا بیمار دیگر، جهت جایگزینی دندان از دست رفته، متفاوت است. دندانپزشکتان می‌تواند برای انتخاب بهترین درمان به شما کمک کند.

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

دکتر تقوی در سال 1387 موفق به اخذ مدرک دکترای دندان‌پزشکی شد، در سال 1389 وارد دورۀ رزیدنتی دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی شده و در سال 1392 دورۀ تخصصی را به پایان رسانده و همچنین بورد تخصصی در رشتۀ دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی را با موفقیت اخذ کرده است. پس از آن به مدت 3 سال عضو هیئت علمی دانشکدۀ دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌اند. 
در طول این مدت دوره‌های معتبر و متعدد داخلی و خارجی جراحی ایمپلنت و رستوریشن‌های متکی بر ایمپلنت را به صورت Basic and Advance گذرانده‌اند.

آدرس و شماره های تماس مطب دکتر حسین تقوی:

تهران، سعادت‌آباد، میدان فرهنگ، بلوار 24متری، نبش خیابان سوم غربی، پلاک 20، طبقۀ 3، واحد 7 

02122066397

02122066327

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ