ونیر؛ راهکاری برای اصلاح طرح لبخند

دکتر حسین تقوی، دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی - ایمپلنتولوژیست: ونیر در دندان‌پزشکی یک لایه از ماده‌ایست که روی دندان قرارمی‌گیرد و آن را می‌پوشاند. ونیرها به بهبود زیبایی لبخند و یا محافظت سطح دندان از آسیب کمک می‌کنند.

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

ونیرها عموماً دو نوع دارندکامپوزیت و پرسلن دندانی.

یک ونیر کامپوزیتی هم می‌تواند مستقیماً و بدون مرحلۀ اضافی روی دندان قراربگیرد و هم می‌تواند به صورت غیرمستقیم بعد از قالبگیری از دندان در مطب دندان‌پزشکی، توسط تکنسین دهان و دندان در لابراتوار ساخته‌شود و سپس با یک سمان رزینی به دندان متصل‌شود. در مقابل یک ونیر پرسلنی فقط به صورت غیرمستقیم در لابراتوار ساخته‌می‌شود.

از مزایای ونیرها تراش بسیار کم یا حتی عدم نیاز به تراش دندان جهت آماده‌سازی اتصال ونیرهاست.

همچنین، روکش کراون، به ترمیمی گفته‌می‌شود که تمام سطوح دندان را دربربگیرد. ولی یک ونیر لمینیتی، یک لایۀ نازک است که فقط سطح رویی دندان را می‌پوشاند و معمولاً جهت استفاده‌های زیبایی کاربرد دارد.

انجام ترمیم‌های ونیری، توسط دندان‌پزشک متخصص ترمیمی و زیبایی انجام‌می‌شود و دندان‌پزشک می‌تواند در مواردی که دندان دچار بدرنگی یا شکستگی یا مشکلات دیگر است، جهت بهبود زیبایی از ونیر استفاده کند. ونیر در بیشتر موارد در چندین دندان فک بالا انجام‌می‌شود تا طرح لبخند به بهترین نحو اصلاح‌شده و به لبخند هالیوودی نزدیک شود.

بسیاری از افراد به دلیل دندان‌های کوچک، فضاهایی خالی بین دندان‌هایشان وجوددارد که ممکن است با درمان ارتودنسی به آسانی تصحیح نشود. بعضی نیز به دلیل قرارگیری نامناسب دندان‌ها در فک، نمای نازیبایی به چهره آن‌ها داده‌است و فرد حاضر به درمان ارتودنسی نیست.

ونیرها می‌توانند فضاهای خالی تیرۀ بین دندان‌ها را که به علت تحلیل لثه به‌وجودآمده‌اند برطرف و دندان‌های کوچک را با نمای دندان‌های بزرگتر، زیباتر کنند و دندان‌هایی با رنگ، شکل و تقارن مطلوبی را ایجاد نمایند. ونیرها همچنین یک انتخاب مؤثر در بیمارانی هستند که به دلیل افزایش سن، دندان‌هایی سایش‌یافته دارند.

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

دکتر تقوی در سال 1387 موفق به اخذ مدرک دکترای دندان‌پزشکی شد، در سال 1389 وارد دورۀ رزیدنتی دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی شده و در سال 1392 دورۀ تخصصی را به پایان رسانده و همچنین بورد تخصصی در رشتۀ دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی را با موفقیت اخذ کرده است. پس از آن به مدت 3 سال عضو هیئت علمی دانشکدۀ دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌اند. 
در طول این مدت دوره‌های معتبر و متعدد داخلی و خارجی جراحی ایمپلنت و رستوریشن‌های متکی بر ایمپلنت را به صورت Basic and Advance گذرانده‌اند.

آدرس و شماره های تماس مطب دکتر حسین تقوی:

تهران، سعادت‌آباد، میدان فرهنگ، بلوار 24متری، نبش خیابان سوم غربی، پلاک 20، طبقۀ 3، واحد 7 

02122066397

02122066327

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ