گالری عکس قبل و بعد کامپوزیت ونیر، ایمپلنت و لامینیت دکتر تقوی

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی - ایمپلنتولوژیست

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

کامپوزیت ونیر:

 

توضیح عکس یک 

بستن فاصله بین دندان ها در یکی از مراجعه‌کنندگان. شاید این تکنیک در نظر بعضی از همکاران بسیار ساده به نظر بیاید، اما بستن فاصله، بدون کوچکترین تراش و بدون آسیب رساندن به بافت لثه، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.


 

توضیح عکس دو:

خواستۀ مراجعه‌کننده، حداکثر سفیدی در دندان‌هایش بود؛ به همین علت کامپوزیت Super Bleach کارشده‌است. رنگ کاملاً غیرطبیعی‌ست. ونیر یا لامینیت با رنگ اندکی زردتر، در رنج طبیعی، زیباتر است.

توضیح عکس سه :

کامپوزیت ونیر جهت اصلاح بهم‌ریختگی دندان‌ها و رنگ در یکی از مراجعه‌کنندگان. شاید بسیاری از ونیرهای کامپوزیتی بعد از انجام ظاهر خوبی داشته‌باشند، اما کیفیت آن‌ها و مقاومت آن‌ها به تغییر رنگ و شکستگی در طولانی مدت مشخص می‌شود. انجام ونیر با کیفیت نیاز به زمان طولانی دارد و به طور متوسط هر دندان حدود ٣٠ دقیقه زمان می‌برد.

توضیح عکس چهار :

بیمار، نوجوان ١۴ساله‌ای مبتلا به آملوژنزیس ایمپرفکتا (نقص در تشکیل مینای دندان) می‌باشد. درمان انجام‌شده ونیر کامپوزیت است که به صورت موقت انجام‌شده تا بعد از رسیدن بیمار به سن ١٨ تا ٢٠ سالگی، درمان جامع و دائم برای ایشان انجام‌گردد.

ایمپلنت:

 

توضیح عکس یک

ایمپلنت های دندانی پیچ‌های ساخته‌شده از تیتانیوم و آلیاژ های آن است که درون استخوان فک قرارمی‌گیرد و در حال حاضر بهترین راه جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته می‌باشد بعد از قراردادن ایمپلنت معمولاً مدت زمانی را جهت اتصال آن به استخوان اختصاص و بعد روکش‌ها قرارمی‌گیرند.

 

توضیح عکس دو

ایمپلنت های دندانی پیچ‌های ساخته‌شده از تیتانیوم و آلیاژ های آن است که درون استخوان فک قرارمی‌گیرد و در حال حاضر بهترین راه جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته می‌باشد بعد از قراردادن ایمپلنت معمولاً مدت زمانی را جهت اتصال آن به استخوان اختصاص و بعد روکش ها قرارمی‌گیرند.

 

توضیح عکس سه

بازسازی کامل دندان‌های فک بالا به‌وسیله پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت با انجام ٨ واحد ایمپلنت. البته دندان‌های فک پایین در مرحله بعدی درمان، بازسازی می‌شوند. مدت درمان فک بالا که شامل جراحی پیوند استخوان و ایمپلنت و انجام مراحل پروتزی بوده، ٣ ماه به طول انجامیده‌است.

 

توضیح عکس چهار

یکی از پیچیده‌ترین کارهای زیبایی، ترکیب روکش تمام سرامیک ایمپلنت‌های دندان‌های ١ و کامپوزیت ونیر دندان‌های ٢، ٣ و ۴ دو طرف، در نواحی حائز اهمیت از لحاظ زیبایی، می‌باشد. جراحی ایمپلنت مستلزم توجه و دقت خاصی است، در غیر این صورت نتایج زیبایی ایده‌آل نخواهد بود.

لامینیت

 

توضیح عکس یک

درمان بدرنگی و بدشکلی طرح لبخند، با تراش بسیار کم دندان‌ها جهت ایجاد فضا برای لامینیت سرامیکی انجام‌شده‌است. ساخت لامینیت‌های سرامیکی با حداقل ضخامت و دقت ساخت بالا، نیازمند دقت کلینیکی دندانپزشک و همچنین تجربه او و تجهیزات پیشرفته لابراتوار می‌باشد که گاهی توانایی ساخت آن در داخل کشور وجود ندارد.

 

توضیح عکس دو

اصلاح طرح لبخند در یکی از مراجعه‌کنندگان به وسیلۀ جراحی لثه و لامینیت سرامیکی. دیده‌شدن بیش از حد لثه در هنگام لبخند به وسیلۀ جراحی لثه برطرف شده‌است و ظاهر دندان‌ها به وسیلۀ لامینیت‌های سرامیکی لیتیوم‌دی‌سیلیکات اصلاح‌شده‌است.

 

توضیح عکس سه

بازسازی دندان‌های قدامیِ به شدت تخریب‌شده، به وسیله روکش‌های تمام سرامیک و لمینیت.

دکتر حسین تقوی،دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی – ایمپلنتولوژیست:

دکتر تقوی در سال 1387 موفق به اخذ مدرک دکترای دندان‌پزشکی شد، در سال 1389 وارد دورۀ رزیدنتی دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی شده و در سال 1392 دورۀ تخصصی را به پایان رسانده و همچنین بورد تخصصی در رشتۀ دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبائی را با موفقیت اخذ کرده است. پس از آن به مدت 3 سال عضو هیئت علمی دانشکدۀ دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌اند. 
در طول این مدت دوره‌های معتبر و متعدد داخلی و خارجی جراحی ایمپلنت و رستوریشن‌های متکی بر ایمپلنت را به صورت Basic and Advance گذرانده‌اند.

آدرس و شماره های تماس مطب دکتر حسین تقوی:

تهران، سعادت‌آباد، میدان فرهنگ، بلوار 24متری، نبش خیابان سوم غربی، پلاک 20، طبقۀ 3، واحد 7 

02122066397

02122066327

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ