تزریق ژل چه فوایدی دارد؟

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی: از سالها قبل موادی با خاصیت ژلاتینی به نام ژلودرم وارد بازار شدند که برای تزریق در حیطه ی زیبایی مورد استفاده قرار گرفتند و حتی در جنبه ی درمانی مثل ارتوپدی ها نیز از این ماده استفاده شده است.

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

از سالها قبل موادی با خاصیت ژلاتینی به نام ژلودرم وارد بازار شدند که برای تزریق در حیطه ی زیبایی مورد استفاده قرار گرفتند و حتی در جنبه ی درمانی مثل ارتوپدی ها نیز از این ماده استفاده شده است. در سال های گذشته ژل هایی که در آزمایشگاه ها  تهیه می شد به نام ژل های پاژ وارد بازار جهانی و از جمله ایران شد که توسط کشورهای روسیه و اکراین تهیه می شد این ژل ها در ابتدا مورد استقبال خیلی از مردم و پزشکان قرار گرفتند چون تحول خیلی خوبی را در حیطه ی زیبایی ایجاد کرد ولی بعد از دو سه سال عوارض خودش را نشان داد و به صورت آبسه، مهاجرت ژل یا حرکت ژل به دیگر نقاط پوست و اینکه به داخل دهان یا بیرون از پوست تراوش می کرد نمایان شد، که بعد از آن وقتی افراد برای تخلیه ی ژل ها مراجعه کردند و با این موضوع مواجه شدند که تخلیه ژل با زحمت و مشقت انجام می گرفت و حتی ممکن بود تخلیه اصلا انجام نگیرد.

در حال حاضر از چند سال پیش ژل هایی به نام هیالورونیک اسید وارد بازار شده است که اینها قسمتی از بافت هم بند خود انسان هستند. این ژل ها از تاج خروس، تاج مرغ و تاج دیگر ماکیان تهیه می شود که البته باید گفت کسانی که به پروتئین پرندگان حساسیت دارند نباید از این ژل ها استفاده کنند ولی در هر حال ژل های تقریبا بدون عارضه ای هستند. سه استفاده ی عمده از این ژل ها می شود:

1)برای پر کردن گودی ها مثل گودی هایی که در پوست ایجاد شده که افراد به صورت مادرزادی یا ژنتیکی دارند.

2) برای پر کردن گودی هایی که در اثر افزایش سن ایجاد شده است مثل خط لبخند و یا خط اخم

3)برای فرم دهی قسمت های خاصی از صورت و بدن مثل فرم دهی لب ها، گونه، چونه، زاویه ی فک، سینه و قسمت های دیگری که خود بیمار از پزشک تقاضا می کند.

 معرفی ژل های معتبر

ژل هایی هم وجود دارند که مثل بوتاکس غیر استاندارد هستند که به صورت فله ای از مبانی غیر قانونی وارد بازار می شوند و هیچ مجوزی ندارند و تقریبا در بخشی از این ژل ها همان ژل های پاژ وجود دارد که ممکن است بعد از یک مدت همان عوارض را داشته باشد که باعث ایجاد گلوله های کوچک و بزرگ زیر پوست شود و تخلیه ی آنها را با مشکل مواجه می کند و باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شود ولی ژل هایی که مجوز دارند تقریبا از هیالورونیک اسید خالص تهیه شده است ژل هایی که بیشتر از همه مورد توجه پزشکان است برندهای ژوبیدرن، تئوسیال، رستایلن و یک سری ژل های کره ای وجود دارد که روز به روز برندهای آنها افزایش پیدا می کند. در کل ژل های اروپایی به دلیل کیفیت بالاتری که دارند بیشتر مورد استفاده ی پزشکان می باشد.

تزریق ژل و تزریق چربی در چه مواقعی انجام می شود؟

افرادی که قسمت عمده ی صورتشان را می خواهند پر کنند مثل افرادی که لاغری اعضای صورت دارند یا برای خط خنده، ناحیه ی گونه، فک و کلا هدف آنها پر کردن صورت است بیشتر از تزریق چربی استفاده کنند چون هم هزینه اش سنگین تر است و هم می توانند از حجم بیشتری استفاده کنند و هم اینکه مقداری از تزریق چربی جذب می شود و مقداری که روی صورت می ماند بسیار طولانی می ماند مگر اینکه باز تصمیم به لاغری داشته باشند. ولی اگر بخش کوچکی از صورتشان را می خواهند پر کنند مثل لب یا زیر چشم، حتما باید از تزریق ژل استفاده کنند چون هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم از نظر عوارض بهتر است که از ژل استفاده کنند.

برای پشت دست ها از چه روشی می توان استفاده کرد؟

 در پشت دست هم از تزریق چربی و هم تزریق ژل می توان استفاده کرد.

ماندگاری ژل چقدر است؟

ژل هایی که غیر استاندارد هستند به دلیل اینکه در بخشی از این ژل ها از موادی که برای ژل پاژ استفاده شده گنجانده شده است و ماندگاری بیشتر آنها به خاطر همان مواد ژل پاژ است و به همین دلیل از آنها با ژل های با ماندگاری بالا نام می بردند ولی بعد از گذشت زمان دچار همان عوارض ژل پاژ خواهند شد ولی کسانی که از ژل های پیورهیالورونیک اسید یا ژل های معتبر که تماما از هیالورونیک اسید استفاده شده است به خاطر اینکه از بافت خود بدن می باشد طبیعتا توسط خود بدن و آنزیم های بدن هم به مرور زمان جذب می شود و این جذب شدن نباید نکته ی منفی این ژل باشد بلکه سازگاری آن با بدن انسان می تواند باشد و بیشتر باید از این ژل استفاده شود.

دکتر فرشته اسلامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

دکتر فرشته اسلامی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران است که مدت 16 سال است در حوزه پوست و زیبایی فعالیت می کنند. 

خدماتی که در مطب پزشکی دکتر فرشته اسلامی ارائه می شوند:

تزریق بوتاکس، تزریق ژل، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ، هایفوتراپی، آرفرکشنال، میکرودرم ابریژن، خال برداری، کاشت و جوانسازی با نخ و …

آدرس و شماره تماس مطب دکتر فرشته اسلامی:

تهران، تهرانپارس، خ فرجام شرقی، نرسیده به فلکه دوم، جنب بانک ایران زمین، پ٣١، واحد ١٣

02177719224

09373995017

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ