وزوزگوش (تینیتوس) چیست؟

سمعک زیمنس: زندگی سرشار از صداهای گوناگون است. از صدای گوش نواز موسیقی گرفته تا صدای زمزمه های همیشگی. برای بسیاری از ما لذت گوش دادن همراه با صدای وزوزگوش می تواند عذاب آور باشد حال آنکه برای رفع این مساله چه باید کرد؟ در این راستا یکی از اهداف ما بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به مشکلات شنوایی از جمله وزوزگوش است.

سمعک زیمنس:

زندگی سرشار از صداهای گوناگون است. از صدای گوش نواز موسیقی گرفته تا صدای زمزمه های همیشگی. برای بسیاری از ما لذت گوش دادن همراه با صدای وزوزگوش می تواند عذاب آور باشد حال آنکه برای رفع این مساله چه باید کرد؟ در این راستا یکی از اهداف ما بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به مشکلات شنوایی از جمله وزوزگوش است.

صداهای اطراف به دنیای ما زندگی می بخشندصدای خنده، ترانه های ماندگار، صدای شکستن امواج در ساحلتمام این اصوات زندگی ما را سرشار از نشاط و شادی می کنند و به بیانی دیگر همانند نوایی طنین انگیز برای گوش ما هستند که هر لحظه حال ما را دستخوش تغییرات خوش می کنند. حال تصور کنید زمانی را که صدایی  ناخوشایند وزوز به طور ناگهانی گوش شما را بیازارد؟

وزوزگوش (تینیتوس)چیست؟

وزوزگوش (تینیتوس) صدایی است که منبع تولید آن داخل گوش شما است و یک یا هر دو گوش را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا وزوزگوش بیماری قلمداد می شود؟

 وزوز گوش بیماری به شمار نمی آید اما مانند درد می تواند یک نشانه باشد. برخلاف بیماری که هدف درمان است، فرد مبتلا می تواند وزوز را به عنوان یک عارضه قلمداد کند. مساله اصلی کنترل صدای داخل گوش است. اگرچه که وزوز بیماری قلمداد نمی شود اما می تواند بخشی از یک بیماری باشد. هنگامی که شدت وزوز گوش افزایش یابد، باعث مشکلاتی چون بی خوابی، ترس و افسردگی می شود.

راه های درمان وزوزگوش چیست؟

در صورت ابتلا به وزوز گوش، باید ابتدا با متخصصین شنوایی شناس مشورت کنید. متخصص شنوایی پس از بررسی وضعیت شنوایی شما و انجام ارزیابی های ابتدایی، روش های  متفاوتی را برای شمادر نظر خواهد گرفت. از جمله این روش ها می توان به استفاده از سمعک, ماسکر (پوشاننده ی وزوز) ,مصرف دارو اشاره کرد.

چه توصیه هایی به مبتلایان به وزوزگوش می شود؟

مبتلایان به وزوز گوش هستند باید به چند نکته توجه نمایند:

از قرار گرفتن در معرض اصوات بلند دوری کنند

به طور مداوم فشار خون خود را کنترل کنند

از مصرف بی رویه نمک و چای ، قهوه پرهیز کنند

به طور روزانه برای بهبود جریان خون ورزش کنند

سمعک زیمنس:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرطرفدارترین و پیشرفته ترین سمعک های زیمنس با گارانتی و خدمات فروش با کلینیک شنوایی فن آذرخش تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس 

021 88 66 50 81

 021 88 67 77 11

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ