آیا برای انجام لمینیت حتما دندان ها باید تراش داده شوند؟

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی: به طور کلی دو نوع کامپوزیت وجود دارد که می توان با آنها کار را انجام داد و بسته به این دارد که بد شکلی دندان به چه صورت باشد. اگر صرفا دندان ها مرتب باشد و فقط یک تغییر رنگ ناجور وجود داشته باشد ممکن است نیازی به تراش نباشد یا کمی تراش داده شود. به طور کلی دو نوع کامپوزیت وجود دارد که می توان با آنها کار را انجام داد و بسته به این دارد که بد شکلی دندان به چه صورت باشد.

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

به طور کلی دو نوع کامپوزیت وجود دارد که می توان با آنها کار را انجام داد و بسته به این دارد که بد شکلی دندان به چه صورت باشد. اگر صرفا دندان ها مرتب باشد و فقط یک تغییر رنگ ناجور وجود داشته باشد ممکن است نیازی به تراش نباشد یا کمی تراش داده شود. اما اگر دندان ها تا حدودی چرخش داشته باشند و ناصاف باشند مجبوریم آن قسمت ها را تراش بدهیم و آن را با مواد کامپوزیتی بازسازی کنیم. به این صورت نیست که حتما تراش داده نشوند، بسته به این داردکه آن دندان از نظر موقعیتی که در فک قرار گرفته است به چه صورت باشد .ولی در کامپوزیت ها هم این عنوان لمینیت استفاده می شود معنی لمینیت یعنی یک پوسته نازکی که روی دندان اضافه می شود. این پوسته می تواند از جنس سرامیک یا کامپوزیت باشد که به هر دو لمینیت گفته می شود. اما در مورد کامپوزیت ها این کار به صورت دستی در مطب انجام می شود بازسازی کردن آن خیلی در دست تر هست چون خود دندان پزشک در آنجا می تواند اصلاح، اضافه یا کم کند اما پرسلن لمینیت ها لابراتواری هستند. 

آیا تراش دادن دندان ها به دندان آسیب می رساند؟

در مورد تراش لمینیت ها مسئله ای که باید به آن توجه شود این است که تراش نه باید رد حدی باشد که به مینای دندان آسیب وارد کند و به عاج صدمه ای وارد نشود. اما در مورد کامپوزیت ها تا جایی که امکان داشته باشد دندان تراش داده نمی شود و اگر تراشی روی دندان ایجاد شود در حد مینای دندان است.

دکتر شاهین منتظمی، ایمپلنت و زیبایی:

شما جهت ارتباط می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

09121062717

02122866216

آدرس: پاسداران نبش نیستان دوم پلاک ١٠٧ ط٣ واحد ٣٥

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ