چرا مصرف کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان مانند تابستان مهم می باشد؟

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان می‌باشد و استفاده از آنها در فصل زمستان مهم نمی باشد اما باید بدانیم که میزان اشعه UVA (اشعه پیر کننده پوست) در طول سال ثابت می باشد و در تابستان و زمستان عمکردی مشابه بر روی پوست ما دارد.

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان می‌باشد و استفاده از آنها در فصل زمستان مهم نمی باشد اما باید بدانیم که میزان اشعه UVA (اشعه پیر کننده پوست) در طول سال ثابت می باشد و در تابستان و زمستان عمکردی مشابه بر روی پوست ما دارد.

در روز های ابری درست است که نور خورشید با زاویه به پوست ما برخورد می کند اما همچنان به پوست ما می رسد و پوست ما را تهدید می کند و می‌توانند سبب لک و سایر عوارض پوستی و پیری زودرس گردد.

در زمستان و در روزهای برفی دانه های سفید رنگ برف می توانند مقدار بسیار زیادی از اشعه مضر خورشید را منعکس کنند  و  تاثیر مخرب آن بر پوست بدن حتی بیشتر از زمان تابش مستقیم نور آفتاب خواهد بود.

متخصصان استرالیایی می گویند استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب نه تنها جلوی اشعه مضر آفتاب را می گیرد بلکه تا حد زیادی از پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

کرم های ضد آفتاب با عیارهای حفاظتی مختلفSPF)(وجود دارند و افراد می‌بایست بنا به وضعیت خاص پوست خود یکی از آنها را با مشاوره با پزشک متخصص انتخاب نمایند.گفتنی است استفاده از کرم های ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا درمان های لایه برداری پوست انجام می دهند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است.بررسی ها نشان می دهد کرم های ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند.پزشکان توصیه می کنند تا افراد به ویژه بانوان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تنها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم های آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می شود.عامل اصلی چین‌وچروک پوست و ایجاد کک‌ومک برروی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است.

لابراتور تحقیقاتی ژاک اندرل پاریس بعد از مطالعات زیادی که در زمینه انواع حساسیت های پوستی و تاثیر اشعه های مضر خورشید به انجام رسانیده است، موفق به تولید نوعی از کرم ضد آفتاب شده است که در عین حفاظتهای پوستی با داشتن مواد منحصر  به فرد و گیاهی از پوست در مقابل آلودگی هوا، چروک پوست و التهاب  ناشی از برخورد اشعه های آفتاب جلوگیری می کند.

کرم های ضدآفتاب  ژاک آندرل با داشتن فیلتر های فیزیکی و شیمیایی سدی در برابر اشعه های UVA-UVBایجاد می کند  و همچنین -دارای بافت سبک- حاوی ویتامین E – بدون پارابن و آنتی باکتریال می باشند.

با توجه به این نکته که هر فرد کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را باید انتخاب کند ژاک آندرل کرم های ضد آفتاب خود را در دو دسته مناسب پوست های چرب خشک و معمولی تولید کرده است.
کرم های ضدآفتاب مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه  با 50SPF رنگ بژ طبیعی  وSPF30 بدون رنگ:

 فیلتر اکتیو  به دلیل وجود کمپلکس فعال «اَک.نِت» که ترکیبی از اسید اُلئانولیک(عصاره گل لاله عباسی و اسیدNDGA (عصاره گل کریوزوت بوش) ترشح سبوم(چربی طبیعی پوست) را کاهش می دهد  و از به وجود آمدن جوش جلوگیری می کند و با ایجاد یک بافت کاملا سبک پوست شما را به طور کامل از مضرات نور خورشید حفظ می کند.کمپلکس فعال «اَک.نِت» با داشتن مواد رطوبت رسان قوی و رطوبت کافی برای پوست شما را فراهم می کند.

کرم ضد آفتاب ژاک آندرل مناسب پوست چرب  با داشتن اسید  NDGAکه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد از تخریب سلول های پوستی به دلیل وجود رادیکال های  آزاد جلوگیری می کند.

ویتامینE نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند.

کرم های ضدآفتاب مخصوص پوست خشک و معمولی  با SPF30(رنگ بژ طبیعی) و SPF50 (بدون رنگ)

فیلتر اکتیو به طور کامل و بدون ایجاد حساسیت و تحریک پوست شما را از اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند، هر یک از عوامل فعال این کرم، اثری سودبخش بر پوست شما می گذارد، بتائین (استخراج شده از عصاره چغندر قند) با تحریک سنتز کلاژن موجب کاهش چین و چروک ها می شود  و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی را به خوبی کاهش می دهد و رطوبت کافی برای پوست های خشک و معمولی را فراهم می کند.گل ختمی به دلیل وجود اسید های ارگانیک ، با افزایش خاصیت ارتجاعی موجب جوان سازی پوست می گردد و در رفع التهاب  و سرخی ناشی از آفتاب سوختگی بسیار مناسب می باشد و از ایجاد پوسته های خشک روی صورت جلوگیری می کند.

هیدرانو، که یک کنسانتره حاصل از جلبک قرمز دریایی «فورسلاریا لومریکالیس» می باشد، موجب رطوبت رسانی از سطحی ترین تا عمیق ترین لایه های پوست می شود و در رفع چین و چروک پوست بسیار موثر تر از هیالورونیک اسید عمل می کند و از ورود آلودگی محیطی به پوست جلوگیری می کند و برای شهر های آلوده صنعتی بسیار مناسب می باشد.این کرم به دلیل حضور روغن نارگیل که نرم کننده و رطوبت رسان پوست با خواص ضد عفونی کنندگی طبیعی می باشد بسیار برای پوست های خشک و معمولی مناسب می باشد.

نحوه مصرف:

برای افزایش اثر بخشی ضد آفتاب ها حداقل 10 الی 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب میزان مناسب دومیلی گرم به ازای هر سانتی مترمربع از کرم را بر روی پوست خود بمالید.

در صورت شستن صورت،‌ تعریق زیاد،‌ شنا کردن و باید ضدآفتاب دوباره استفاده شود. علاوه بر این، توصیه می‌شود در صورتی که در مقابل آفتاب هستید حداقل هر ۲-۴ ساعت دوباره ضدآفتاب بزنید. از آنجا که اغلب افراد اولین باری که ضد آفتاب می‌زنند مقدار کافی از آن به پوست نمی‌مالند، برخی متخصصان توصیه می‌کنند که در برابر آفتاب شدید حتی هر یک ساعت یک بار ضد آفتاب تجدید شود.

.

دکتر مینا محمدی

مدیر علمی شرکت ژاک آندرل

.

خرید اینترنتی

  

شرکت ژاک اندرل پاریس:

نمایندگی انحصاری محصولات بهداشتی و درمانی با برند ژاک اندرل در خاور میانه و ایران

تلفن شرکت ژاک اندرل پاریس:

02188195361

02188195485

02188784590

02188782314

02188674755


وب سایت: www.jacques-andhrel.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ