چه افرادی باید کمتر به حمام بروند؟

آزاده فراهانی
افرادی که می بایست کمتر به حمام بروند.

یک متخصص پوست و مو توصیه کرد: افراد دیابتی شستشوی بدن را در زمستان به هفتهای دو یا سه بار تقلیل دهند. دکتر نصرت پورسینا در مورد مراقبتهای پوستی در زمستان گفت: پوست یکی از بزرگترین ارگانهای بدن است که در فصول مختلف احتیاج به مراقبتهای ویژه دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در زمستان که هوا سرد و در بعضی از مناطق خشک و سرد است برای گروههای خاصی مانند اطفال و افراد مسن مشکل ساز میشود و یا حتی بیماران دیابتی یا مبتلایان به فشار خون بالا که داروهای ادرارآور مصرف میکنند و خود به خود دارای پوست خشک هستند در فصول زستان و پاییز این خشکی تشدید میشود. وی ادامه داد: در کودکانی که سابقه درماتیت اتوپیک دارند در فصل زمستان بیماریشان تشدید میشود بنابراین به این گروههای خاص توصیههای ویژه در فصل زمستان داریم.

دکتر پورسینا به این افراد توصیه کرد: شستشوی بدنشان را به هفتهای دو یا سه بار تقلیل دهند و همچنین استفاده از پاک کنندههای بسیار قوی و قلیایی برای این افراد ممنوع است. وی همچنین توصیه کرد: از صابونها یا شامپوهای بدن کرم دار استفاده کنند و مدت زیادی در حمام نمانند و بعد از خروج از حمام حتما پوست بدن را با لوسیونهای مخصوص بدن چرب کنند.

وی اضافه کرد: از کیسههای زبر، لیفهای ضخیم که سبب ایجاد خراشهای بسیار کوچک روی پوست میشود استفاده نشود. محیطی که این بیماران زندگی می کنند باید رطوبت نسبی مناسب داشته باشد به عنوان مثال اگر از بخاری گازی استفاده میشود حتما روی آن یک ظرف آب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تغذیه در زمستان نیز باید متناسب باشد، افزود: استفاده از سبزی و میوه جات مخصوص برای افراد مسن توصیه می شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: کودکانی که در معرض آفتاب و باد سرد قرار می گیرند حتما از دستکشهای نخی، کلاه، عینک، کرم مرطوب کننده مخصوص به اضافه کرم ضدآفتاب استفاده کنند.
وی اضافه کرد: افراد مسن هم از نرم کننده
های قوی بعد از هر بار شستشوی دست و صورت استفاده کنند.

(منبع : ایسنا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ