لیزر موهای زائد و نکته هایی که باید در مورد آن بدانید

دکتر مسیح شمعی، پزشک پوست، مو و زیبایی: یکی از پر متقاضی ترین روش ها ی این روزهای مطب های زیبایی لیزر موی زاید است. معمولا برای این کار از لیزر کم توان و لیزر پر توان یا الکترولیز استفاده می شود.

دکتر مسیح شمعی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

 یکی از پر متقاضی ترین روش ها ی این روزهای مطب های زیبایی لیزر موی زاید است. معمولا برای این کار از لیزر کم توان و لیزر پر توان یا الکترولیز استفاده می شود.

لیزر کم توان (IPL+SHR)معمولا به ۶ تا ۸ جلسه درمان نیاز دارد.فاصله جلسات معمولا ماهیانه می باشد( توصیه می شود حتمن در چند جلسه اول فاصله ماهیانه با دقت رعایت شود و با افزایش تعداد جلسات و با توجه به پاسخ دهی می توان به افزایش فاصله ی زمانی بین جلسات فکر کرد).مزیت این روش هزینه ی کمتر و معایب آن احساس درد بیشتر و طولانی تر شدن مدت جلسات است.

در لیزر پر توان معمولالیزر الکس(الکساندرایت-لیزر سرد) طرفداری بیشتر نسبت به لیزر دایود دارد.به طور معمول به ۴ تا ۶ جلسه(دو جلسه کمتر نسبت به لیزر کم توان) نیاز است.در این لیزر هم فاصله ماهیانه جلسات توصیه می شود.حسن لیزر الکس حس درد بسیار کمتر و سریعتر بودن آن است. مسلما با توجه به این مزایا الکس لیزر گرانتری می باشد.

موارد ممنوعیت لیزر موی زاید؛ بیماری های پوستی مثل لک و پیس(ویتلیگو یا برص) مصرف داروهایی مثل راکوتان (ضد جوش)  و انجام اپیلاسیون در ۳-۲ هفته ی اخیر،بارداری و … می باشد

در بین جلسات مراجع باید از حمام آفتاب یا سولار پرهیز کند. موها را فقط شیو کند(ژیلت بکشد) یا از موبر استفاده کند.

باید ۴۸ساعت قبل از جلسه بعد موها با تیغ یا موبر اصلاح شوند و موها کوتاه باشند.

لیزر ها طوری طراحی شده اند که با توجه به طول موج ( ۶۴۰ نانومتر در ای پی ال و ۷۵۵ نانومتر در الکس)

فقط رنگدانه ی موجود در موی سیاه را تشخیص و هدف قرار می دهند .از این نکته دو مورد نتیجه گرفته می شود ۱- موهای کرکی، بور و سفید را لیزر نکنید۲- لیزر هیچ آسیبی به غدد لنفاوی زیر بغل و..یا اندام های تناسلی مثل تخمدان ها نمی زند.همچنین در لیزر صورت آسیبی به دندان ها نمی رسد. ( البته اگر بوتاکس دارید زودتر از بین می رود)

پس از انجام دوره ی درمان و گذر تعداد جلسات لازم (اعداد مذکور در شرایط معمول و به طور متوسط عنوان شده و مطلق نیست)فواصل جلسات یاد آور به تدریج تا فاصله سالی یک بار افزایش می یابد.

ناحیه صورت و بیکینی به تجربه سختر از سایر مناطق پاسخ مناسب می دهند وناحیه زیر بغل در زمان کمتری به نتیجه می رسد

برای از بین بردن موهای سفید در حال حاضر ققط از الکترولیز استفاده می شود.البته الکترولیز درصورت تعداد انگشت شمار موی سیاه هم قابل انجام است و وعمولا تک جلسه ای می باشد.

دکتر مسیح شمعی، پزشک پوست، مو و زیبایی

شماره تماس:

۰۳۱۳۶۲۰۶۷۰۳

 اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای چهار باغ بالا، خیابان بهار آزادی، مجتمع بهاران، طبقه ۳، واحد ۷ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ