دکتر علی تارات متخصص ازون تراپی و اکسیژن درمانی

مرکز تحقیقات اکسیژن درمانی اکسی مد اولین مرکز تخصصی تحقیقات اکسیژن،اوزن درمانیOxygen / Ozone Therapy در ایران هست که فعالیت خود را در سال 94 به همت دکتر علی تارات متخصص طب هایپرباریک و ازون تراپی در این رشته آغاز کرده است.

مرکز تحقیقات اکسیژن درمانی اکسی مد اولین مرکز تخصصی تحقیقات اکسیژن،اوزن درمانیOxygen / Ozone Therapy در ایران هست که فعالیت خود را در سال 94 به همت دکتر علی تارات متخصص  طب هایپرباریک و ازون تراپی در این رشته آغاز کرده است.

درباره ی دکتر علی تارات:

دکتر علی تارات متخصص ازون تراپی و اکسیژن درمانی از دانشگاه ملی سنگاپور انگلیس و مدیریت مرکز اکسیژن درمانی اکسی مد می باشند. ایشان در رابطه با جدیدترین روش درمان ام اس با ازون تراپی و اکسیژن درمانی مطالبی را ارائه می دهند: بیماری ام اس جزو بیماریهای خود ایمنی است که سیستم ایمنی خود انسان برعلیه بافتهایی از جمله مغز و اعصاب واکنش های نامناسبی انجام میدهد و باعث بروز بیماریهایی از جمله ام اس (بیماری خود ایمنی مغزی) می شود.

اکسیژن درمانی با ورزش (Exercise With Oxygen Therapy):

  
قواعد کلی اکسیژن درمانی  با ورزش EWOT که در طب ورزشی به نام اکسیژن درمانی برای افزایش تمرین O₂E₂ (Oxygen Enhanced Exercise) نامیده می شود .  این روش  نزدیک یک قرن است بوسیله دکتر مانفرد آردن از سال ۱۹۳۲ در آلمان برای ورزشکاران حرفه ای و به عنوان یک وسیله کمک درمان برای صدمات ورزشی و عروقی و حتی در بیماران ریوی،مغزی و قلبی مورد آزمایش قرار گرفته و اثرات آن بر ورزشکاران حرفه ای به گونه ای است که مانند دوپینگ کردن با داروست.

از اکسیژن درمانی هنگام ورزش برای موارد ذیل می توان سود جست:

 مولتیل اسکلروز و آلزایمر MS
سندرم خستگی مزمن  CFS
اختلالات عروقی قلبی CAD
نارسایی عروقی مغزی CVA
اختلالات روانی ، استرس ، دوقطبی
درمان عوارض شیمی درمانی
سرطان ها و کاهش عوارض داروهای آنتی بیوتیک
بیماری های شبکه ای چشم- دیابتی CRA

موارد مصرف طب هایپرباریک:

مبانی اکسیژن درمانی  با فشار بالا

 hyperbaric oxygen therapy 

اکسیژن درمانی با فشار بیش از یک اتمسفرHBOT درواقع استفاده درمانی از اکسیژن به عنوان داروست که بیش از یک قرن از مراحل ساخت اولین تجهیزات صنعتی و روش های درمانی در این نوع کپسولها میگذرد.

در این روش درمانی با افزایش فشار محیطی و تجویز اکسیژن ۱۰۰% به بیمار،باعث افزایش در میزان اکسیژن محلول در پلاسما(ذخیره اکسیژن در خون) و افزایش ضریب اشباع هموگلوبین Hb و میوگلوبین Mb (ذخیره اکسیژن در ماهیچه های اسکلتی) میگردد و با افزایش فشار اکسیژن در تمام بافت های بدن تا بیست برابر افزایش می یابد  این افزایش غلظت اکسیژن  با مکانیزهای متفاوتی باعث بهبود عملکرد سلول ها  و تسهیل متابولیسم ,  بخصوص در بافتهای ایسکمیک(کم اکسیژن) میگردد.

در حال حاضر موارد مصرف تحقیقاتی- درمانی HBOT   به شرح زیر است:

جراحی های پلاستیک و ترمیمی و زخمهای بهبود نیابنده

افزایش عمر فلاپ پوستی و در تمام انواع جراحیهای تغییر عضو

در درمان سوختگی وسیع و صدمات بافتهای نرم ورزشکاران

شکستگی های استخوانی جوش نخورده، پیوند استخوان،نکروز استخوانی در اشعه ایکس و بیماری های عروق محیطی

سکته قلبی و کمک به جراحی های قلب

سکته مغزی، ام اس ، میگرن، ادم مغزی

صدمات نخاعی ، نروپاتی های محیطی

در بیماران کما، حملات سلولهای داسی شکل، خونریزی شدید وسیع

انسداد عروق مرکزی شبکیه

زخم معده پیشرونده ،رانتروکولیت های نکروز دهنده

فلج روده

روش درمانی پلاسما اوزون :

روش درمانیTreatment Methodology

این روش با ترکیبی از پلاسما اوزن درمانی ومحصولات اوزن دار و غنی از اکسیژن پر انرژی برای بازسازی بافت ها درپوست ونواحی که باکاهش اکسیژن مواجه اند و روند پیری را طی می کنند انجام می گیرد پلاسما اوزن درمانی باعث تسریع در روند بهبودی سلول های اسیب دیده می شود این درمان برای بازسازی بافت های آسیب دیده، که اغلب به دلیل کمبود مزمن اکسیژن اتفاق میافتد , استفاده میشود.

دلیل اینکه تعدادی ازبافت های آسیب دیده سریعترازبافت ها دیگر بهبود میابند وجود جریان خون بیشتردراین نواحی است بنابراین مهیا کردن موارد بهبودی وموادمغذی در سطح پوست میتواند باعث افزایش جریان خون و بهبودی عملکرد بافت های آسیب دیده شود .

اگر چه این مواد مغذی که از گیاه آلورا و روغن های ارگانیک تهیه شده اند باعث افزایش هیدراته کردن پوست و افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی بافتی شوند ، و موارد بهبودی در نواحی آسیب دیده شود.

سپس این روند باعث افزایش روند بهبودی در بافت ها میشود در نهایت افزایش استیدلاکتیک در بافت های آسیب دیده باعث ایجاد درد میشود زمانیکه همه این موارد وجود داشته باشند سیستم ایمنی بدن نمی تواند به بازسازی و ترمیم بافت ها کمک کند. این روند می تواند با استفاده از پلاسما اوزن درمانی به صورت دائمی بهبود یابد .

 

آدرس مرکز تحقیقات اکسیژن اکسی مد :

تهران ، خیابان ولیعصر ، روبروی پارک ملت کوچه آرامش پلاک ۲۴ واحد ۸ طبقه چهارم  (مرکز اکسیژن درمانی OxyMed  اکسی مد)

تلفن دفتر : ۰۲۱۲۶۲۰۷۹۸۸   ۰۲۱۲۶۲۰۷۹۳۷  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ