نکات مهم در برنامه غذایی ورزشکاران

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور): باید توجه داشت که مصرف مکمل های ورزشی صرفا برای ورزشکاران حرفه ای و برای مدت زمان کوتاه چند هفته تا چند ماه پیش از شروع مسابقات است.

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور):

 قبل از پاسخگویی به این سوال باید  یک نکته را تذکر بدم و اون این که امروزه برخوردی که با رژیم های ورزشی صورت می گیرد به گونه ای است که انگار باید حتما غذاهایی خارج از روند متداول دریافت شود که این طرز تلقی کاملا اشتباه است. 

باید توجه داشت که مصرف مکمل های ورزشی صرفا برای ورزشکاران حرفه ای و برای مدت زمان کوتاه چند هفته تا چند ماه پیش از شروع مسابقات است. 

در هر صورت بیش از ۹۰ درصد از ورزشکاران با دریافت یک رژیم ورزشی مناسب از بین غذاهای رایج و متداول و بدون نیاز به هزینه های زیاد خرید مکمل ها می توانند تغذیه ورزشی با کیفیت مطلوب داشته باشند. 

در رژیم های ورزشی دریافت کافی پروتیین (با توجه به نوع ودشدت ورزش) دریافت املاح و ویتامین ها و مصرف مواد آنتی اکسیدان با توجه به دریافت کافی و مناسب گروه های غذایی حاوی این مواد بر اساس نیاز هر فرد در نظر گرفته می شود.

ضمنا در این رژیمها درصد چربی دریافتی تا حد ممکن محدود می شود اما این محدودیت نباید در حدی باشد که فرد بعلت آن با عدم دریافت کافی ویتامین های محلول در چربی مواجه شود.

سامانه آنلاین وزن من (دکتر حمید بقایی پور): پزشک و مشاوره درمان چاقی های عمومی و موضعی، دانش آموخته دوره های درمان چاقی دیابت رفتار درمانی و هیپنوتراپی

آدرس: تهران، جنت آباد شمالی، روبروی سه راه مخبری، درمانگاه الیاد، بخش تغذیه

تلفن تماس و پشتیبانی: 02144495724

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ