بوتاکس و کاربردهای آن

مرکز زیبایی و تناسب اندام ویلا: بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید، از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. یک روش سریع و نسبتا غیر تهاجمی است.

مرکز زیبایی و تناسب اندام ویلا:

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید، از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. یک روش سریع و نسبتا غیر تهاجمی است.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟ 

بوتاکس از طریق بلوک ایمپالس عصبی عمل می کند و باعث کاهش حرکت عضلات می شود. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و خطوط متوسط تا شدید شروع به ناپدید شدن می نمایند.

پروسه تزریق بوتاکس پروسه چندان پیچیده ای نیست، در گام بعدی می بایست به ماهیچه های ایجاد چین و چروک و یا اخم ها بوتاکس تزریق گردد . درمان خیلی سریع صورت می پذیرد اما در مقایسه با استفاده از ژل بوتاکس که فقط می بایست برای صورت استفاده شود هنوز درد ناشی از تزریق بوتاکس را تحت پوشش قرار نمی دهد. در پروسه تزریق بوتاکس به منظور سر کردن درد نیازی به بیهوشی نیست مگر اینکه خود بیمار درخواست کند. پس از تزریق بوتاکس پروسه انسداد فرستنده های عصبی بین 2 تا 10 روز طول می کشد. اما با استفاده از بولوتونیوم بوتاکس نوع A این مشکل بی حسی بوجود نخواهد آمد.

یک هفته قبل از درمان بوتاکس استفاده از هر گونه مشروبات الکلی قدغن می باشد.

کاربردهای بوتاکس

صورت

  • رفع خطوط اخم
  • رفع خطوط خنده
  • برجسته کردن گونه
  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • چروک‌های پنجه کلاغی
  • رفع چروک پیشانی
  • فرم‌دهی به ابرو (می‌توان ازتزریق بوتاکس برای تغییر شکل ابروها و زیباتر کردن ظاهر آن‌ها استفاده کرد.)
  • لیفت ابرو
  • اصلاح نامتقارن بودن ابروها (بالا بردن ابروی افتاده و برابر کردن سطح آن با ابروی بالاتر)
  • بالا بردن گوشه‌های لب‌ها
  • برطرف کردن چین‌های لب بالا و پایین
  • خطوط ماریونت
  • افزایش ارتفاع لب برای اصلاح لبخند لثه‌ای
  • صاف کردن پوست چانه (ناهمواری‌های پوست چانه و چاک بیش از حد چانه)
  • بهبود ظاهر اسکارهای جدید و قدیمی

گردن

  • چین‌های افقی گردن (گردنبند)
  • خطوط عمودی گردن (گردن بوقلمونی)

سینه

  • چروک وسط سینه (دکولته)

بدن

  • درمان تعریق زیاد بدن

آیا بوتاکس عضلات صورت را فلج می کند؟

یک تصور عمومی غلط این است که بوتاکس در واقع عضلات صورت را فلج می کند. اگرچه با تزریق ژل و تزریق بوتاکس چنین چیزی می تواند اتفاق بیفتد ولی بیشتر پزشکان تلاش می کنند درست مقداری را تزریق کنند که به بیمار اجازه می دهد فعالیت محدودی (در آن ناحیه) داشته باشد نه آن مقدار خیلی زیادی که اجازه دهد در آن ناحیه فعالیت بیش از حد داشته باشند.

بیماران باید بدانند که بوتاکس صورت برای جلوگیری از  نشان دادن حالات و عواطف آن ها استفاده نمی شود بلکه استفاده می شود تا به آسانی جلوی اخم کردن و حالات زشت و پر چین و چروک چهره آن ها را که به عادت ناخواسته تبدیل شده اند بگیرد. هنگامی که تزریق بوتاکس به درستی صورت بگیرد، بیشتر افراد به جز جراحان زیبایی آموزش دیده متوجه نخواهند شد که عمل تزریق بوتاکس انجام شده بلکه به سادگی فکر می کنند که بیمار آرام تر و شادتر به نظر می رسد.

سن مناسب برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

سن مناسب برای تزریق بوتاکس صورت زمانی است که اولین چین و چروک های پوست در آینه مشاهده می شود! تزریق بوتاکس می تواند بهترین نتایج را برای درمان چین و چروک های دینامیک یا فعال پوست داشته باشد. برای مثال در این رابطه می توان با تقبل قیمت تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک های ایجاد شده بر روی صورت در هنگام نشان دادن احساس یا بروز حالت های رفتاری مثل خندیدن و گریه کردن نام برد. در حقیقت این نوع چین و چروک های صورت در سایر مواقع قابل مشاهده نیستند. معمولاً محو شدن چین و چروک های روی پوست صورت با گذشته 30 ثانیه از پایان تزریق بوتاکس صورت شروع می شوند.

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارند و یا عمل لیزر ناحیه صورت را به تازگی انجام داده باشند، نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند، اگرچه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی مانند سرماخوردگی و حتی کهیر ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

هزینه تزریق بوتاکس

بسته به شخص بیمار، ناحیه تحت درمان و نتیجه مورد نظر قیمت بوتاکس متفاوت است . مشورت با یکی از تزریق کننده های باتجربه  را در برنامه خود قرار دهید به طوری که او بتواند یک برنامه درمانی درخور نیازهای شما را فراهم آورد. آنگاه می توان هزینه تزریق بوتاکس را سنجید. میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز متفاوت میباشدهزینه بوتاکس صورت براساس میزان بوتاکس تزریقی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

مرکز زیبایی و تناسب اندام ویلا:

آدرس: تهران- کریم خان زند-نجات الهی جنوبی- خیابان لباف- پلاک۶- واحد ۱ 

 شماره تماس:

۰۹۱۲۲۰۷۱۰۶۹

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ