3 نکته تغذیه ای که باید حتما بدانید،کدامند؟

غزاله ذوالفقاری
3 نکته تغذیه ای

پوست سیب را هم بخورید

چرا؟ زیرا با سرطان مبارزه می‌کند. 
قسمت عمده خواص سیب در پوست آن نهفته است. محققان با انجام آزمایش‌هایی روی پوست سیب قرمز، مواد شیمیایی شفابخش بسیاری را یافته‌اند. این مواد می‌توانند رشد سرطان سینه، کبد و روده را مهار کنند. این محققان می‌گویند احتمال وجود این مواد در پوست دیگر انواع سیب هم بسیار بالاست. 
کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام خوردن سیب با پوست، مراقب آفت‌کش‌های باقی مانده بر پوست سیب باشید و پوست سیب را به خوبی بشویید. 

مکمل ویتامین D  و کلسیم مصرف کنید

چرا؟ زیرا با سرطان مبارزه می‌کند
دریافت مقادیر کافی کلسیم و ویتامینD، از خطر ابتلا به سرطان‌ها به شدت می‌کاهد. محققان دانشگاه کریتون دریافته اند زنانی که از این 2 مکمل استفاده می‌کنند، خطر ابتلای خود به انواع سرطان‌ها را تا 77 درصد کاهش می‌دهند. ویتامین‌D‌، باعث افزایش پاسخ ایمنی بدن در برابر سرطان ‌می‌شود. پوست بدن در مجاورت نور خورشید قادر به ساخت ویتامین‌D است؛ اما برای تضمین دریافت مقادیر کافی ویتامین‌D‌، بهتر است از قرص‌های مکمل‌750 میلی‌گرمی ویتامین‌D‌ استفاده کنید. 

‌ قند را با عسل جا‌به‌جا کنید

چرا؟ زیرا کلسترول را کاهش می‌دهد.  
این ماده شیرین از گذشته‌های دور برای درمان‌های طبی کاربرد داشته است. هنگامی‌که عسل را به محل زخم خود بمالید، خواص ضد‌باکتریایی طبیعی خود را نشان می‌دهد. محققان معتقدند خواص درمانی عسل فقط درناحیه پوست خلاصه نمی‌شود، زیرا مطالعات نشان داده‌اند عسل، از سرعت اکسیداسیون کلسترول LDL (چربی بد) می‌کاهد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ