آیا لباس فرد شخصیت او را به نمایش می‌گذارد؟

zahra
چند شیوه کلی برای لباس پوشیدن وجود دارد که می‌تواند شخصیت فرد را به نمایش بگذارد. البته با دانستن و پیروی از این نکات، می‌توانید خودتان را طور دیگری هم نشان دهید!

چند شیوه کلی برای لباس پوشیدن وجود دارد که می‌تواند شخصیت فرد را به نمایش بگذارد. البته با دانستن و پیروی از این نکات، می‌توانید خودتان را طور دیگری هم نشان دهید!

 دراماتیک: شیوه‌ای جسورانه اما پیچیده. ثبات شخصیت، اعتماد به‌نفس و فردگرایی شما کاملا آشکار است. از رنگ‌های اصلی و تند (قرمز، زرد، آبی) همراه با رنگ سیاه استفاده می‌کنید تا ظاهری دلخواه پیدا کنید. در کل ترجیح می‌دهید تندترین رنگ‌ها را انتخاب کنید و از رنگ‌های متضاد برای لباس‌هایتان استفاده کنید.معمولا پارچه‌های گلدار و خیلی زنانه را نمی‌پسندید و از طرح‌های هندسی خوش‌تان می‌آید.

 کلاسیک: افرادی‌که به سبک بیشتر از مد اهمیت می‌دهند و کیفیت برایشان مهم‌تر از کمیت است، سراغ این شیوه لباس پوشیدن می‌روند. آن‌ها دوست ندارند به خاطر جلب توجه لباس‌های «جیغ» بپوشند و خودشان را به رخ بکشند! بلکه دوست دارند از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنند که در نهایت سادگی، باشکوه باشد. کسی که به سبک کلاسیک لباس می‌پوشد، در کمد لباس‌هایش جایی برای پارچه‌های پر زرق و برق، ابریشمی، براق و لیز ندارد.

 سبک طبیعی: این مدل لباس پوشیدن، راحتی خاصی به همراه دارد. این شیوه غریزی، طبیعت فرد را به نمایش می‌گذارد که هیچ رنگی مثل خاکی، اُکر (خاک سرخ) و نیلی او را جذب نمی‌کند. چنین افرادی از پارچه‌های کشمیری، پیچازی و یراق‌دار خوش‌شان می‌آید.

 رمانتیک: کسانی که از این سبک استفاده می‌کنند، می‌توانند از هرچیزی در کمدشان یک لباس فریبنده درست کنند! خانم‌های رمانتیک، میانه خوبی با شلوار جین ندارند و تیپ‌های کاملا زنانه مثل بلوز و دامن‌های زیبا را ترجیح می‌دهند. این افراد عاشق رنگ‌های زنده هستند و از رنگ‌های تیره و کدر استفاده نمی‌کنند. پارچه‌های مورد استفاده افراد رمانتیک عموما نرم لخت و گرانبها هستند مثل پارچه‌های مخمل، توری، ابریشم و پارچه‌های کشباف.

 شیک و مد روز: سادگی، راز شیک‌پوشی است. برخورد شما آرام و بی‌نظیر است. سبک شما، همه‌چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر روز صبح طوری لباس می‌پوشید که همیشه آمادگی حضور در جلسات غیرمترقبه اداری را دارید. به هیچ‌وجه از رنگ‌های خیلی روشن و زننده استفاده نمی‌کنید. رنگ‌های منتخب شما ترکیبی از عاجی، زغالی، سنگی و خاکستری است که با لوازم جانبی (کیف و کفش و …) تک‌رنگ یا رنگ‌هایی مثل زیتونی، سبز سیر و لاکی ترکیب زنده‌ای می‌سازند.

 خلاق:  افرادی‌که دوست ندارند مثل بقیه به نظر برسند، خودشان دست به خلاقیت می‌زنند و از هنرشان استفاده می‌کنند. این افراد را نمی‌توان دوبار در یک تیپ و قیافه دید چراکه همیشه ظاهرشان، نشان‌دهنده رفتار همان روزشان است. هنر در ذات آن‌هاست و معمولا ثبات ندارند. در مورد نوع پارچه و رنگ‌های مورد استفاده این گروه نمی‌توان پیش‌بینی کرد و همیشه دیگران را غافلگیر می‌کنند؛ آن‌ها با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، ترکیب‌های تازه‌ای خلق می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
لطیفه گوهرى

لطیفه گوهرى

1394-05-06 - 14:03 پاسخ

بسیار تشکر