‘قرص انسولین’، امیدی تازه برای بیماران دیابت

amin
جدار کپسول ساخت این شرکت ویژه است و می تواند انسولین داخل آن را در برابر اسید معده محافظت کند و اجازه دهد که انسولین سالم به روده برسد و در آنجا جذب خون شود.


برخی بیماران دیابت هر روز باید انسولین تزریق کنند.


محققان در بریتانیا می گویند بیماران مبتلا به دیابت ممکن است بزودی بتوانند به جای تزریق روزانه انسولین، قرص آن را مصرف کنند.
 

شرکت دیابتولوژی (Diabetology)، که محققانش در دانشگاه کاردیف ولز مستقر هستند، گفته است که توانسته مشکلی اساسی در تهیه قرص انسولین را برطرف کند.
جدار کپسول ساخت این شرکت ویژه است و می تواند انسولین داخل آن را در برابر اسید معده محافظت کند و اجازه دهد که انسولین سالم به روده برسد و در آنجا جذب خون شود.
نتیجه اولین آزمایش ها با کپسول انسولین، که با مشارکت شانزده داوطلب صورت گرفته، در گردهمایی “انجمن آمریکایی دیابت” ارائه خواهد شد.
بدون سرنگ
جزئیات گزارش دکتر “استیو لوتزیو”، از دانشگاه کاردیف، تا حضورش در گردهمایی “انجمن آمریکایی دیابت” اعلام نخواهد شد اما انتظار می رود که نشان دهد “دز” انسولین موجود در کپسول ساخت شرکت دیابتولوژی، قادر است تغییرات لازم برای متعادل کردن قند خون را ایجاد کند.

 

.
همچنین انتظار می رود که نتیجه تحقیقات شرکت دیابتولوژی نشان دهد که مصرف قرص، دو بار در روز، یکی پیش از صبحانه و دیگری پیش از شام، گلوکز خون را، دست کم در بیماران دیابت از نوع دوم، کنترل کند.

 

.
حقیقات مشابهی در نقاط دیگر جهان در جریان است. محققان تایلندی برای محافظت از انسولین داخل قرص / کپسول، یک ماده شیمیایی را که از پوسته (غشاء سخت بیرونی) میگو استخراج کرده اند، مورد آزمایش قرار داده اند.

 

.
این در حالی است که پیش از این نیز برای بیماران دیابت که از سرنگ وحشت دارند یا تزریق به آنها توام با مشکلاتی است، انسولین قابل استشمام ساخته شده است.
استقبالی محتاطانه
انجمن دیابت بریتانیا از تحقیقات جدید دانشگاه کاردیف استقبال کرده اما گفته است در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

 

دکتر ایان فریم، مدیر تحقیقات این انجمن، گفت: “در حال حاضر در بریتانیا 700 هزار نفر انسولین تزریق می کنند؛ برخی از آنها چهار بار در روز تزریق می کنند. بنابراین اگر بیماران دیابت بتوانند به جای تزریق، قرص انسولین مصرف کنند کیفیت زندگی آنها به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.”
وی در ادامه گفت: “این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است. ما باید منتظر نتیجه آزمایش های بعدی باشیم.”


بیماران مبتلا به دیابت از نوع اول برای ادامه زندگی طبیعی به انسولین وابسته هستند.
بیماران دیابت از نوع دوم اغلب می توانند با رعایت رژیم غذایی مناسب یا قرص های مخصوص کنترل دیابت این بیماری را کنترل کنند و انسولین فقط وقتی نیاز است که بیماری پیشرفته شده باشد.
شمار بیماران مبتلا به دیابت از نوع دوم بسیار بیشتر از نوع اول است.
(مرکز عطلاغات فنی ایران)


 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ