تمیز کردن دندان‌ها حین درمان ارتودنسی

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی: بعد از جای گذاری دستگاه‌های ارتودنسی در دهان غذا نسبت به حالت عادی بیشتر در بین دندان‌ها و دستگاه‌ها به دام می‌افتد و میزان باکتری و پلاک در محیط دهان افزایش می یابد و به دنبال آن امکان پوسیدگی افزایش می‌یابد.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

بعد از جای گذاری دستگاه‌های ارتودنسی در دهان غذا نسبت به حالت عادی بیشتر در بین دندان‌ها و دستگاه‌ها به دام می‌افتد و میزان باکتری و پلاک در محیط دهان افزایش می یابد و به دنبال آن امکان پوسیدگی افزایش می‌یابد. بنابراین بیمار باید پس از هر وعده غذا دندان ها و دستگاه ها را به دقت تمیز کند. برای این کار می توان از مسواک معمولی یا مسواک مخصوص ارتودنسی که باعث سهولت در تمیز کردن دندان‌ها می شود، بدون ضربه زدن، استفاده کرد و بهتر است قبل از خواب از دهان شویه فلوراید دار نیز استفاده شود.

امکان برگشت درمان‌های ارتودنسی

پس از اتمام یک دوره درمانی از وسایل و دستورالعمل های خاصی برای حفظ نتیجه درمان استفاده می شود. متاسفانه برخی از بیماران پس از مشاهده نتیجه مطلوب به این دستورالعمل ها توجه کافی نمی‌کنند و سهل انگاری آنها باعث جا به جایی ناخواسته دندان ها می‌شود که میزان این جابه جایی متغیر است. در اینجا دوباره به اهمیت همکاری بیمار با دندان پزشک پی می‌بریم. نکته دیگر اینکه بدن انسان در برابر تغییرات ناگهانی واکنش های نامطلوبی نشان می‌دهد. بنابراین، بهتر است درمان‌های ارتودنسی به صورت آهسته و پیوسته انجام گیرند. عجله عامل شکست بسیاری از درمان‌های ارتودنسی است.

ارتودنسی اطفال

ارتودنسی اطفال در واقع موارد محدودی دارد. به عبارتی در رده سنی اطفال احتمال دخالت ارتودنسی بسیار کم است از موارد خاصی که نیاز به دخالت در رده سنی اطفال دارد شکاف لب و کام است نوزادانی که با مشکل شکاف لب وکام به دنیا می‌آیند تقریبا از همان مراحل اولیه نیاز به مشاوره ارتودنسی دارند.

ارتودنسی بزرگسالان

تقریبا همه انواع ارتودنسی از ارتودنسی متحرک تا ثابت ، براکت فلزی و براکت سرامیکی ، ارتودنسی از پشت دندان و پلاک های شفاف ارتودنسی در بزرگسالان قابل انجام می‌باشد ولی در نظر داشته باشید به علت سخت شدن استخوان در این سنین معمولاً حرکت دندان‌ها سخت تر است در این رده سنی درمان صحیح ارتودنسی می تواند شش ماه تا نه ماه طولانی تر باشد البته در این مورد تفاوت فردی زیادی بین بیماران مختلف وجود دارد اگر در رده سنی بزرگسال قرار دارید قبل از هر اقدام جهت مرتب کردن دندان‌ها با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید تا با عدم انجام درمان‌های غیر تخصصی و ناصحیح که همراه با کشیدن نابجای دندان‌ها و یا تراش آنها می‌باشد برای همیشه شانس درمان موفق ارتودنسی را از دست ندهید

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

دکتر فرهاد صدرالدینی دارای درجه بورد تخصصی ارتودنسی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و درجه دکترای دندانپزشکی عمومی ازدانشگاه شهید بهشتی است. ایشان عضو تأیید شده انجمن ارتودنتیست های ایران و انجمن ارتودنتیست های آمریکا و عضو فدراسیون بین المللی ارتودنتیست ها است. 

سوابق علمی، آموزشی دکتر صدرالدینی:

ورود به دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال۱۳۷۳ ، دارای رتبه ممتاز در مقطع دکترای تخصصی ارتودنسی ، عضو انجمن ارتودنتیست های ایران، دارای سابقه آموزش تخصصی ارتودنسی در دانشگاههای کشور، توصیه ما این است که در بهره برداری از مطالب اینترنتی از هویت و مدارک تخصصی ادعا شده توسط افراد اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از مدارک ادعا شده می توانید از سایت نظام پزشکی، بخش جستجوی پزشک استفاده نمایید.

آدرس و شماره های تماس:

آدرس شمال تهران: فرمانیه،  بلوار اندرزگو، میدان ندا ، ساختمان بانک شهر ، طبقه سوم ، واحد 9  

 تلفن: 22841095

آدرس غرب تهران: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، جنب خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 13 ، ساختمان بوستان

  تلفن: 44017254

آدرس شرق تهران: نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان ثانی(46متری غربی)، اول خیابان سمنگان، پلاک 120

 تلفن: 77812663

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ