نکته هایی از زبان دکتر صدرالدینی در مورد ارتودنسی

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی: اصلاح روابط فک و دندان، جفت و ردیف کردن دندان‌های نامنظم، ارتودنسی نامیده می‌شود. با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار شود.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

اصلاح روابط فک و دندان، جفت و ردیف کردن دندان‌های نامنظم، ارتودنسی نامیده می‌شود. با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار شود.

ارتودنسی و طول عمر دندان‌ها

با مرتب کردن دندادن‌ها درون فک توسط ارتودنسی، نیرو در تمام جهت‌ها پخش می‌شود و موجب کاهش فشار به ریشه‌ها می‌گردد. همچنین ردیف کردن دندان‌ها به بهتر تمیز شده آن‌ها نیز کمک می‌کند.

تاثیر ارتودنسی بر کاهش مشکلات گوارشی

در حالت عادی هر دندان بالا با دو دندان پایین در تماس است. چنانچه در شخصی، این وضعیت مطلوب وجود نداشته باشد غذا به خوبی آسیاب نشده، هضم آن سخت و در نتیجه سیستم گوارش با مشکل روبه رو می‌شود. درمان ارتودنسی، باعث ایجاد تماس‌های مناسب و در پی آن بهتر جویده شدن غذا می‌گردد.

رفع مشکلات عضلانی به وسیله‌ی ارتودنسی

یکی از نکاتی که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است عادت افراد به جویدن غذا تنها با دندان‌های یک طرف فک است. این کار به مرور زمان باعث تقویت و بزرگتر شدن عضلات یک طرف صورت می‌گردد که ایجاد عدم تقارن در صورت را به وجود می‌آورد. پس به این دلیل که صورت اولین قسمتی از بدن می‌باشد که مورد توجه قرار می گیرد، باید حتما نسبت به رفع این مشکل اقدادم کرد. البته مشکلات عضلانی زیادی در سیستم جونده شناخته شده‌اند که با روش‌های ارتودنسی قابل درمان هستند.

سن مناسب ارتودنسی

درمان ارتودنسی را می توان از اواخر ۳ سالگی تا زمانی که دندان‌ها وجود دارند، انجام داد. در سنین پایین و دوره دندان‌های شیری معمولا برای رفع عادات مضر مانند مکیدن انگشت یا پستانک از دستگاه های ساده ارتودنسی استفاده می‌شود. پس از آن از حدود ۶ سالگی یعنی زمانی که اولین دندان دائمی (دندان آسیا) رویش پیدا کرد. تغییرات اسکلتال در محدوده سنی خاصی امکان پذیر است. تا حدود سنین ۱۲ تا ۱۵ سالگی می توان تغییرات اسکلتال و عضلانی مانند بزرگ کردن فک را در بیماران انجام داد. بهترین سن درمان ارتودنسی با دستگاه ثابت، حدود ۱۲ سالگی است. پس از ۱۲ سالگی با افزایش سن بیمار درمان‌ها باید محافظه کارانه تر انجام شوند. معمولا پس از ۳۰ سالگی اندکی تحلیل استخوان در فک روی می‌دهد و ارتودنتیست باید نسبت به نحوه درمان، انتخاب نوع درمان و وجود محدودیت‌ها به بیمار اطلاعات کامل را بدهد.

دکتر فرهاد صدرالدینی، متخصص ارتودنسی:

دکتر فرهاد صدرالدینی دارای درجه بورد تخصصی ارتودنسی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و درجه دکترای دندانپزشکی عمومی ازدانشگاه شهید بهشتی است. ایشان عضو تأیید شده انجمن ارتودنتیست های ایران و انجمن ارتودنتیست های آمریکا و عضو فدراسیون بین المللی ارتودنتیست ها است. 

سوابق علمی، آموزشی دکتر صدرالدینی:

ورود به دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال۱۳۷۳ ، دارای رتبه ممتاز در مقطع دکترای تخصصی ارتودنسی ، عضو انجمن ارتودنتیست های ایران، دارای سابقه آموزش تخصصی ارتودنسی در دانشگاههای کشور، توصیه ما این است که در بهره برداری از مطالب اینترنتی از هویت و مدارک تخصصی ادعا شده توسط افراد اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از مدارک ادعا شده می توانید از سایت نظام پزشکی، بخش جستجوی پزشک استفاده نمایید.

آدرس و شماره های تماس:

آدرس شمال تهران: فرمانیه،  بلوار اندرزگو، میدان ندا ، ساختمان بانک شهر ، طبقه سوم ، واحد 9  

 تلفن: 22841095

آدرس غرب تهران: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، جنب خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 13 ، ساختمان بوستان

  تلفن: 44017254

آدرس شرق تهران: نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان ثانی(46متری غربی)، اول خیابان سمنگان، پلاک 120

 تلفن: 77812663

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ