نکات مهم بعد از درمان ریشه (عصب کشی)

دکتر مهرنوش تیموری، دندانپزشک: اصطلاح عام عصب کشی در واقع همان درمان کانال ریشه ی دندان می باشد. در این روش ریشه دندان های آسیب دیده و دارای عفونت و پوسیدگی عمیق به طور کامل درمان می شوند، به طوری که تمام عفونت از بین می رود.

دکتر مهرنوش تیموری، دندانپزشک:

اصطلاح عام عصب کشی در واقع همان درمان کانال ریشه ی دندان می باشد. در این روش ریشه  دندان های آسیب دیده و دارای عفونت و پوسیدگی عمیق به طور کامل درمان می شوند، به طوری که تمام عفونت از بین می رود. نکاتی که باید بعد از درمان به آن ها توجه کرد عبارتند از:

مصرف داروهای تجویز شده

بعد از انجام عمل عصب کشی ممکن است تا چند روز دردهای کم یا زیادی را احساس کنید. این دردها در روزهای اول (2 تا 3 روز اول) بیشتر احساس می شوند اما به مرور زمان از شدت آن ها کاسته می گردد و فقط دردهایی که مربوط به ضربه خوردن دندان های فک مقابل و فشار هنگام جویدن غذا هستند، احساس می شوند، که آنها نیز به تدریج از بین می روند. پس بهتر است داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مصرف کنید تا درد کمتری را احساس کنید.

اجتناب از خوردن غذاهای معمول

دندانی که درمان ریشه (عصب کشی) شده، دارای دیواره های ضعیف است، پس طی دوران پانسمان باید بسیار مراقب بود و از خوردن مواد غذایی سفت خودداری کرد. بهتر است از مواد غذایی نرم و روان مانند سوپ ها استفاده کرد. اگر در باز شدن فک مشکل دارید از حوله گرم و ماساژ آرام ناحیه درد استفاده کنید.

مسواک زدن و نخ دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بلامانع است. اما دقت کنید که بر روی پانسمان موقت را با مسواک نسایید و نخ دندان را وارد ناحیه ی پانسمان شده نکنید.

انجام چکاب های منظم

دندانی که تحت درمان عصب کشی قرار گرفته است چون فاقد عصب می باشد نسبت به گرما و سرما حساس نیست. پس عدم رعایت بهداشت مناسب موجب پوسیدگی می شود و ممکن است که شخص متوجه این مسئله نگردد. پس چکاب های دوره ای و منظم برای پیش گیری توصیه می گردد.

دکتر مهرنوش تیموری، دندانپزشک:

شماره تماس:

02188698671

09031993335

آدرس: تهران- سعادت آباد- بین چهارراه مسجد و نیایش- خیابان ٣٨- بن بست یاس- پلاک٥- ساختمان پزشکان یاس- طبقه١- واحد١١ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ