چرا دچار چین و چروک می شویم؟

کلاژن نوعی پروتئین بسیار مهم برای پوست است. کلاژن خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را فراهم می آورد. تحقیقات نشان داده که حدوداً از سن 25 سالگی به بعد هر سال 5/1% و در سن 60 سالگی 50% از کلاژن در ناحیۀ صورت از دست می رود. همراه با توقف رشد جسمی شروع به کاهش می کند. نوع 1 آن تا سن 35 سالگی افزایش و پس از آن کاهش می یابد.



کلاژن نوعی پروتئین بسیار مهم برای پوست است. کلاژن خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را فراهم می آورد. تحقیقات نشان داده که حدوداً از سن 25 سالگی به بعد هر سال 5/1% و در سن 60 سالگی 50% از کلاژن در ناحیۀ صورت از دست می رود. همراه با توقف رشد جسمی شروع به کاهش می کند. نوع 1 آن تا سن 35 سالگی افزایش و پس از آن کاهش می یابد.

وقتی سن بالا ‌می‌رود، همزمان  الاستین پوست نیز کم می‌شود، بنابراین بیشتر داروها و روش‌های درمانی مختلف برای از بین بردن چروک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کلاژن و الاستین زیر پوست را تحریک کنند و در نتیجه این تحریک، پوست سفت‌تر شود و چروک‌ها نمود کمتری داشته‌ باشند. البته نقش آفتاب- رادیکال های آزاد-آنزیم های تخریب کننده کلاژن و الاستین را نیز نباید نادیده گرفت.

فاکتور های مهم در انتخاب  یک کرم ضد چروک مناسب:

اسید های امینه:

با توجه به اینکه قطعات سازنده پروتئین های کلاژن و الاستین اسید های آمینه می باشد

موادی که حاوی اسید های آمینه می باشند  می توانند موجب تحریک وترمیم  کلاژن و الاستین  گردند.پس کرم های ضد چروک حتما باید حاوی موادی باشد که موجب تحریک سنتز کلاژن و الاستین گردد

به این نکته توجه داشته باشید تنها در مصرف موضعی فقط موادی که موجب تحریک سنتز کلاژن و الستین می گردند می توانند موجب باز شدن و از بین رفتن چین و چروک گردند.

مواد آنتی رادیکال و آنتی اکسیدان: یکی از عوامل به وجود آورنده چین و چروک آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوستی می باشد پس برای جلوگیری از به وجود آمدن چروک جدید و عمیق شدن چروک های قدیمی حضور مواد آنتی رادیکال و آنتی اکسیدان در کرم ضد چروک بسیار موثر می باشد.

محرک گردش خون:

موادی که موجب افزایش گردش خون می گردند با کمک به اکسیژن  رسانی بیشتر به شما کمک می کنند تا پوستی بهتری داشته باشید. زمانی که سلول های پوستی اکسیژن بیشتری دریافت می کنند تنفس بهتری صورت گرفته در نتیجه تیرگی های ناشی از عدم تنفس از بین خواهد رفت.

با افزایش خون رسانی مواد تغذیه کننده بیشتری دراختیار سلول های پوستی قرار می گیرد در نتیجه پوستی سالم تر بشاش و شفاف تری خواهید داشت.

 چه مدت از کرم ضدچروک استفاده کنید؟

تحریک سلول‌های پوستی برای ساخت کلاژن تقریبا یک فرآیند بلندمدت است و در ماه‌های اول استفاده از اینگونه کرم‌ها احتمالا هیچ تغییری مشاهده نخواهید کرد، بنابراین فرد باید به‌طور درازمدت از اینگونه داروها استفاده کند تا کلاژن‌سازی‌ در پوست اتفاق بیفتد. بعد از 5 تا 6 ماه از شروع استفاده از این کرم‌ها علائم بهبود کم‌کم خود را نشان می‌دهند، بنابراین اگر می‌خواهید تاثیر چنین کرم‌هایی را ببینید باید کمی صبر داشته باشید.

کرم‌های ضد‌چروک، چروک‌ها را درمان می‌کنند؟

سوالی که شاید همیشه پیش می‌آید این است که نقش کرم‌های ضدچروک بیشتر درمان است یا پیشگیری؟ باید بگویم قاعدتا نقش درمان این کرم‌ها از نقش پیشگیری‌کننده آن‌ها کمتر است و بیشتر این کرم‌ها از به‌وجود آمدن چروک‌ها پیشگیری می‌کنند و می توانند از عمیق شدن چروک های استاتیک جلوگیری کنند..
البته چروک های داینامیک(متحرک) را اول باید ثابت کرد و بعد برای بهبود و تاثیر بیشتر از کرم های ضد چروک استفاده کرد.

کرم‌های ضد‌چروک را فقط روی چروک‌ها بمالیم؟

کرم‌های ضد‌چروک را نباید فقط روی چروک‌ها استفاده کرد، باید از کرم‌های ضدچروک روی کل صورت(بجز دور چشم) استفاده کرد. حتی می‌توان برای پیشگیری از به‌وجود آمدن چروک‌های گردن، روی گردن و دکلته نیز مالید، پشت کف دست را نیز کرم ضدچروک بمالید تا کمی از جوانی آن را حفظ کنید. اینکه فقط کرم را روی خط چروک بمالید اصلا فایده‌ای ندارد، باید کرم را روی کل پوست بمالید تا تحریک کلاژن‌سازی‌ یکنواختی اتفاق بیفتد..

کرم های ضد چروک را برای مرتبه اول سه روز در هفته استفاده کنید و بعد به مرور زمان به هر روز برسانید و روزی دو مرتبه می توانید استفاده کنید. برای اثر بخشی بیشتر یک مرتبه را در شب استفاده کنید.

لابراتور تحقیقاتی ژاک آندرل پاریس ، با ارائه کرم ضد چروک خود  ، توانسته است یکی از بهترین و تاثیرگذارترین محصولات ضد پیری استفاده شده در بازارهای جهانی را در ایران نیز عرضه کند .کرم  ضد چروک ژاک آندرل با فرمولاسیون خاص و فوق العاده خود با تحریک سنتز کلاژن و الاستین ، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده ، باعث  افزایش استحکام  و رطوبت پوست می شود.این کرم ها با ایجاد کمترین میزان حساسیت مواد مورد نیاز برای تغذیه پوست را فراهم کرده ، علائم پیری را در بدن کاهش می دهد.

◄ عصاره جلبک سبز قهوه ای(کلپ) (Fucus  vesiculosus  thalle  extract):

این گیاه دریایی در زمان حیات خود دارای رنگ سبز و قهوه ای است اما فوزواسوسولوسوس هنگامی که خشک می شود، سیاه می شود. دارای بوی قوی و طعم ناخوشایند است. این جلبک حاوی پلی ساکارید ها، پلی فنل ها و مواد معدنی، به ویژه ید می باشد. پلی ساکارید ها عموما برای تحریک سیستم ایمنی بدن کار می کنند، در حالی که ید برای تحریک تیروئید کار می کند.

عصاره Bladderwrack  حاوی آنتی اکسیدان ها است که به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در بدن شما کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد باکتری است طبق نظر فیلیس بلچ در کتاب “نسخه ای برای شفای تغذیه”،  یک منبع غنی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های  B و همچنین بسیاری از عناصر و مواد معدنی ارزشمند است.

مطالعه ای که در شماره ژانویه / فوریه سال 2002 Journal of Cosmetic Science منتشر شده مشخص کرد عصاره Fucus vesiculosus دارای خواص ضد پیری است و باید به عنوان یک ماده آرایشی مفید باشد. این مطالعه نشان داد که استفاده از یک ژل حاوی 1 درصد عصاره Fucus vesiculosus روی پوست گونه روزی دو بار به مدت پنج هفته موجب  کاهش ضخامت پوست و افزایش حالت کشسانی می گردد.

نکته: ضخامت پوست گونه با افزایش سن افزایش می یابد اما الاستیسیته آن کاهش می یابد.

جلبک و گیاهان  دریایی ظاهری نامناسب و منزجز کننده دارد که در سواحل و دریاچه ها رشد می کند ولی برای برخی از مردم آسیای شرق جزء غذاهای لذیذ و مفید محسوب می شود. در حقیقت جلبکهای دریایی منبع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و اسید آمینه های مفید است که علاوه بر درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها به عنوان ماسک پوستی هم استفاده می شود. ترکیبات ضد التهابی جلبک دریایی تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن و التیام آکنه پوست دارد. جلبک دریایی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی اثر ضد پیری و بازسازی کننده پوست دارد. همچنین ماسک جلبک دریایی باعث حفظ تعادل هورمونی پوست و افزایش جریان خون در سطح پوست می شود که پوست را جوان تر، صاف تر ، درخشنده تر و انعطاف پذیر تر می کند از دیگر خواص جلبک سبز-قهوه ای می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

1-تحریک سنتز کلاژن (ضد پیری و افزایش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست)

2-ضد ویروس

3-سرشار از ید (پیش گیری از رشد سلول های سرطانی)

4-آنتی رادیکال قوی

5-افزایش گردش خون

◄بیو پپتید((Bio –Peptide cl

لغت بایو پپتید از دو بخش بایو( زیستی) و پپتید( اتصال اسید های آمینه) تشکیل شده است. هورمون رشد و انسولین نمونه هایی از بایو پپتید هستند که در بدن انسان نیز تولید می شود بایو  پپتید ها  دارای خواص متفاوت و بسیاری می باشند و استفاده از این ترکیبات در صنایع آرایشی بهداشتی رو به گسترش است .بایو پپتید استفاده شده در کرم ضد چروک ژاک آندرل مانند رتینوئیک اسید عمل کرده و بدون ایجاد عوارض جانبی با تحریک سنتز کلاژن طبیعی پوست، فیبرو پلاست ها وگلیکوز آمینو گلیکانها موجب تقویت اپیدرم حفظ و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست گردیده وعلائم پیری را کاهش می دهد.

جهت نرمی و هیدراته نمودن و همچنین کاهش چین و چروک و کمک به ساخت کلاژن و الاستین و جوان سازی مجدد پوست دور چشم. یکی از ویژگی های بیوپپتیدها آن است که بسیار فعال و خالص و کارامداست به همین علت در غلظت های پایین در محصولات اضافه می شود. مثلا0.0005 تا 0.001 درصد.

◄رزوراترول(Resveratrol)

روغن هسته انگور (Grape Seed Oil) {با نام علمی Vitis Vinifera} حاوی ماده مؤثرۀ رزوراترول (Resveratrol) که به همراه ترکیبات فنولی برای بهبود بافت های آسیب دیده سرشار از ویتامین C، E و   امگا 6 است و کلاژن سازی پوست را تقویت و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. رزوراترول نوعی ترکیب شیمیایی از دسته آنتی اکسیدان های موسوم به ترکیبات پلی فنولیک و یک عامل پلی فنلی یافت شده در 70 گونة گیاهی رایج از جمله انگورها، کاج، اکالیپتوس، زنبق، شاه توت و بادام زمینی و به طور کلی توت ها از گونه Vaccinum شامل زغال اخته ها و تمشک های وحشی است و یک آنتی اکسیدان قوی برای مقابله با رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیری پوست می باشد.

روغن جوجوبا (Jojoba Oil) {با نام علمی Buxus Chinesis}: جوجوبا یک گیاه بوته ای موجود در صحرای آریزونا و مکزیک است که از سال 1971 با ممنوع شدن شکار نهنگ و واردات روغن آن در آمریکا در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از قبیل لوسیون، مرطوب کننده ها، شامپوها و … به جای روغن نهنگ به کار می رود. روغن جوجوبا زرد رنگ، خوشبو، نرم و نیز قابل خوردن است، اما هیچ کالری ندارد و همانند روغن کرچک صرفاً به روان سازی روده کمک و بدون تغییر از آن عبور می کند. این روغن برای تسکین عضلات و تسکین آرتروز (آروماتراپی) بسیار مفید است. در محصولات Cosmetic به عنوان مرطوب کننده و آبرسان، بهبود جریان خون و در نتیجه درخشندگی پوست، نرم کننده و لطافت بخش استفاده می شود. همچنین سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان طبیعی بوده در جوان سازی و جلوگیری از پیری و از بین بردن باکتری های پوستی مؤثر است. روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی برای پوست دارد و با از بین بردن چربی در منفذهای پوستی، مانع بروز آکنه می گردد.

ویتامین E(Tocopheryl Acetate)

خاصیت آنتی اکسیدانی داشته از پیری زودرس و تشکیل چین و چروک پوست جلوگیری و به بهبود بافت آسیب دیده و اسکار کمک می کند. همچنین نگهدارندۀ رطوبت پوست نیز بوده و مراقبت مناسبی از پوست انجام می دهد.

خواص کرم ضد چروک ژاک(Anti Ageing ):

■ ضد پیری و افزایش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست(تحریک سنتز کلاژن)

■ پیش گیری از رشد سلول های سرطانی(سرشار از ید)

■ افزایش استحکام و لطافت پوست

■ کاهش دهنده علائم پیری

■ برطرف کننده چروک های سطحی((Fine Line

■ کاهش عمق چروک های عمیق(Wrinkle)

■ تنظیم ترشح چربی پوست

■ نرم کننده و لطافت بخش پوست

■ مرطوب کننده و آبرسان قوی

■ دارای خاصیت آنتی  التهابی

■ کنترل و درمان خشکی و خارش پوست

■ دارای مواد مورد نیاز و مغذی پوست

■ عدم وجود هرگونه عوارض جانبی (Side Effects)

گردآورنده : دکتر مینا محمدی مدیر علمی شرکت ژاک آندرل

  

شرکت ژاک اندرل پاریس:

نمایندگی انحصاری محصولات بهداشتی و درمانی با برند ژاک اندرل در خاور میانه و ایران

تلفن شرکت ژاک اندرل پاریس:

02188195361

02188195485

02188784590

02188782314

02188674755


وب سایت: www.jacques-andhrel.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ