نکات مهم در مورد سلامت گوشت مرغ کدامند؟

غزاله ذوالفقاری
سلامت گوشت مرغ

تنها بیماری که با خوردن گوشت مرغ، ‌به انسان منتقل می‌شود آنفلوآنزای مرغی است که خدا را شکر چند سالی است ‌خبری از آن نیست. به خاطر همین، اگر به چند نکته در خرید مرغ توجه کنید و این گوشت را از فروشگاه‌های معتبر بخرید می‌توانید مطمئن باشید که گوشت سالمی خریداری کرده‌اید. خوبی خرید کردن از فروشگاه‌های اسم و رسم‌دار، این است که می‌توانید تاریخ تولید و انقضا را هم روی بسته‌بندی ببینید و بعد از این‌که مطمئن شدید گوشت سالم است، آن را بخرید.
بعضی از فروشنده‌ها، مرغ‌هایی را می‌فروشند که درست ذبح نشده‌اند. این مرغ‌ها معمولا روی گوشت‌شان اثر ضرب‌دیدگی و خون‌مردگی وجود دارد. اگر روی گوشت مرغی این آثار را دیدید، می‌توانید مطمئن باشید که در شرایط مناسبی کشته نشده. این مرغ‌ها به احتمال زیاد، آلودگی میکروبی هم دارند.
پوست مرغ هم یکی از عوامل شناخت گوشت خوب است؛ پوست مرغ، باید یکنواخت روی گوشت کشیده شده باشد و پارگی یا علائم غیر‌معمول نداشته باشد. رنگ پوست مرغ باید یکنواخت و روشن باشد. زیر پوست مرغ نیز نباید اثر خونریزی دیده شود.
– این نکته از اسم آن معلوم است. گوشت مرغ، باید سفیدرنگ باشد. ران مرغ معمولا کمی به صورتی نزدیک می‌شود؛ اما گوشت سینه مرغ باید کاملا سفت و برجسته از زیر‌پوست معلوم باشد و رنگ آن، سفید روشن باشد. هرچه رنگ گوشت تیره‌تر باشد، نشان می‌دهد ‌گوشت، کهنه ‌است. هرگونه ‌رنگ غیر عادی در گوشت، می‌تواند عامل بیماری باشد.
همه ما با بوی مرغ آشنا هستیم. گوشت مرغ باید بوی طبیعی خود‌ را داشته باشد. اگر یک وقت احساس کردید بوی مرغی که در مغازه هست طبیعی نیست، به هیچ عنوان آن را نخرید. بوی بد، نشانه فاسد بودن گوشت است.
ایده‌آل این است که مرغ محلی را از آشنای مزرعه‌دار بخرید. مرغی که نه هورمون داشته باشد و نه هیچ داروی مضر دیگری؛ اما می‌دانید که در زندگی امروزی ما، این چیزها مثل خواب و رویا می‌ماند. تمام مرغ‌هایی که ما مصرف می‌کنیم، با هورمون‌ها و داروهای مختلف پرورش پیدا می‌کنند. بخش زیادی از این مواد در پوست و کبد یا همان جگر مرغ ذخیره می‌شوند. پس بهتر است بگویید فروشنده از همان ابتدا پوست مرغ را بکند و جگر آن را دور بیندازد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ