دکورهای محبوب آتلیه کودک لیماژ

zahra
شکار لحظات شیرین شیطنت، خوابیدن، غدا خوردن و ... به کرات توسط والدین عزیز با دوربین موبایل یا درمواقع نادر با یک دوربین کوچک خانگی انجام می شود. شاید بتوان گفت بهترین تصاویر گرفته شده هنگام جشن تولد کودکان است که برخی از والدین علاقمند به عکاسی با کمی شانس و به لطف بادکنک های رنگی و کیک تولد بعد از گرفتن چند ده عکس شاید بتوانند یک عکس مناسب و خاطره انگیز ثبت کنند که قابل قبول برای چاپ بوده و برای استفاده در قاب عکس یا آلبوم مناسب باشد.

بدون شک بهترین راه برای ماندگار کردن لحظات ناب و شیرین کودکی، عکاسی از کودک شما با دکورهای زیبا و جذاب و متناسب با علایق کودک و خانواده در سنین مختلف است.

شکار لحظات شیرین شیطنت، خوابیدن، غدا خوردن و … به کرات توسط والدین عزیز با دوربین موبایل یا درمواقع نادر با یک دوربین کوچک خانگی انجام می شود. شاید بتوان گفت بهترین تصاویر گرفته شده هنگام جشن تولد کودکان است که برخی از والدین علاقمند به عکاسی با کمی شانس و به لطف بادکنک های رنگی و کیک تولد بعد از گرفتن چند ده عکس شاید بتوانند یک عکس مناسب و خاطره انگیز ثبت کنند که قابل قبول برای چاپ بوده و برای استفاده در قاب عکس یا آلبوم مناسب باشد.

والدین با مرور عکس های گرفته شده پس از چند سال با حجم انبوهی از تصاویر تکراری مواجه می شوند که به دلیل عدم استفاده از تجهیزات نورپردازی آتلیه ای یا استفاده از دوربین های فول فریم حرفه ای برای عکاسی با نور طبیعی و همچنین عدم فضاسازی مناسب به مدد انواع دکورها و اکسسوری های صحنه پردازی کودکانه از زیبایی کافی برخوردار نیستند. مسلما عکس گرفتن از کودک در کنار میز ناهار خوری یا بوفه ظروف پذیرایی، هیچگونه زیبایی به همراه نخواهد داشت و علت کاملا مشخص است قرار گرفتن وسایل نامربوط و رنگ های ناهماهنگ با روح لطیف کودکان و خالی بودن کادراز دکورهای مناسب و رنگ های شاد و پر انرژیست که باعث عدم جذابیت و تکراری بودن عکس های گرفته شده توسط والدین عزیز می شود.

در برخی مواقع والدین باذوق با کمی تلاش اقدام به صحنه آرایی و چیدن دکور در کنار کودک می کنند که  پس از پایان عکاسی و دیدن عکس ها بدترین تصاویر کودک را مشاهده خواهند کرد که نه تنها سادگی و طبیعی بودن تصاویر موبایلی را ندارد بلکه بسیار مصنوعی و بد رنگ و روست که هیچ شباهتی با عکس های آتلیه ای ندارد. تمام مشکلات مطرح شده در مورد رنگ محیط و دکورها به علاوه عدم  نورپردازی مناسب در نهایت فقط باعث اتلاف وقت و خستگی بیهوده ی کودک و والدین و در نهایت پاک شدن این گونه عکس ها می شود.

مسلما با کمی مطالعه در عکاسی و کسب تجربه میتوان عکس های قابل قبولی حتی با موبایل ثبت کرد ولی در پایان نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و شاید بهترین راه مراجعه به یک آتلیه کودک باسابقه و هماهنگ با سلیقه شخصی است. عکاسی از کودک در مناسبت های مختلف نیاز به دکورهای ویژه آن ایام را دارد که خریدن و تهیه آن برای خانواده ها مقرون به صرفه نبوده و بنا به دلایل مطرح شده نتایج حاصل از عکاسی نیز مورد قبول نخواهد بود ضمن اینکه اینگونه دکورها حجیم بوده و برای برپا سازی نیاز به فضای مناسب و بزرگ دارند.

در ادامه به معرفی چند دکور محبوب آتلیه کودک در مناسبت های مهم می‌پردازیم:

دکور جشن تولد

 یکی از مشخصه های عکس یک جشن تولد خوب یک کیک زیباست. آتلیه های کودک حرفه ای باید دارای چندین مدل کیک تولد با تم های مختلف باشند تا والدین مشکل خرید و حمل کیک را نداشته باشند. سایر موارد جزئی مثل عدد سن کودک، ظروف مناسب و شکیل، میز و صندلی سایز کودک، همه و همه در کنار کیک و بادکنک آرایی کنترل شده، زیبایی خاصی به عکس کودک می دهند. تمام این چینش به گونه ای ست که  بدون استفاده از وسایل اضافی و نابجا و ایجاد آشفتگی بصری، کودک را تحت تاثیر قرار ندهند.

دکور یلدا

بی تردید یلدا در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد که داشتن چند عکس از عزیزان با تم یلدا خاطره ای بس شیرین به همراه خواهد داشت. استفاده عکاس از المانهای شب یلدا مثل انار، هندوانه و ترکیب آن با دکورهای مدرن عکس های بسیار شیک و زیبا و متفاوت خلق خواهد کرد.

دکور کریسمس

 ما به والدین پیشنهاد نمی کنیم که درخت کاج تهیه کرده و در منزل یا کنج اتاق کودک مراسم کریسمس برپا کنند به طور قطع این جشن در فرهنگ ما جایی ندارد ولی نمی توان منکر زیبایی های برخی از جشن های غربی مانند کریسمس و هالووین شد که سرشار از رنگهای شاد و پر انرژی برای کودکان هستند. داشتن چند عکس یادگاری با این دکورها برای والدین و کودکان خالی از لطف نیست.

دکور نوروز

نوروز هم مانند یلدا یکی از با شکوه ترین و هیجان انگیزترین جشن های ایران است که پر است از انرژی، سرسبزی، و بوی خوش بهار. این دکور معمولا در اسفند برپا شده و تا انتهای فروردین عکاسی با آن ادامه پیدا می کند.

دکورهای فصلی

هر فصلی زیبایی های خاص خودش را به همراه دارد از تابستان که فصل دریا و آفتاب است تا زمستان سفیدپوش و پاییز زرد و نارنجی. به جرات می توان گفت مرور عکس هایی با تم فصلی برای شما خاطرات شیرین سرد و گرم آن فصل و آن دوران را به همراه خواهد داشت همچنین عکاسی از کودک در فضای باز در هر فصل بسیار هیجان انگیز و مورد علاقه بسیاری از والدین عزیز است.

دکورهای عمومی چهار فصل

برخی از دکورهای آتلیه کودک فارغ از زمان و فصل همیشه قابل عکاسی هستند مانند دکورهای مخصوص نوزادان در آتلیه نوزاد تا انواع دکورهای خلاقانه و جذاب در آتلیه بارداری و کودکان در سنین مختلف.کلام آخر اینکه آتلیه لیماژ با چندین سال سابقه در زمینه عکاسی کودکان می تواند مشاوری حرفه ای برای ثبت لحظه های شیرین فرزندان شما باشد.

آدرس: بلوار سعادت آباد، پایین تر از میدان کاج، نبش کوچه 27- پلاک 18- واحد 1

شماره تماس: 88695744

وب سایت:limage.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ