لیزر موهای زائد در دوران بارداری

zahra
کلینیک سیب سبز: خانم های باردار با بزرگتر شدن شکمشان برای حذف موهای زائد با مشکل رو به رو می شوند. در این شرایط ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری سوالی است که برای اکثر مادران باردار مطرح می شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری و ایمن بودن آن در اختیار شما قرار دهیم.

کلینیک سیب سبز:

 انجام لیزر در دوران بارداری

لیزر یک نور تک فوتون ثابت است که تنها روی فولیکول های مو اثر می گذارد و باعث کنده شدن و رفع موی زائد می شود. عمق نفوذ اشعه لیزر چند میلی متر بیشتر نیست و تا به حال ثابت نشده که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خطری برای مادر یا جنین ایجاد کند و از این نظر خطر یونیزاسیون و به وجود آمدن رادیکال های آزاد در بدن وجود ندارد و حتی لیزر کردن موهای شکم در دوران بارداری هم خطری ندارد. اما معمولا برای احتیاط توصیه می کنیم که تا ختم بارداری برای لیزر کردن صبر کنند چون اگر مشکلی برای جنین به وجود بیاید ممکن است این نقص را ناشی از لیزر بدانند. از طرف دیگر در دوران شیردهی هم بعضی اوقات لیزر کردن توصیه نمی شود چون این احتمال وجود دارد که لیزر روی هورمون های شیردهی اثر بگذارد. با این حال از نظر علمی منعی برای لیزر کردن موهای زائد در بارداری وجود ندارد و ضرری متوجه جنین نیست.

گرچه لیزر ایمن است اما در دوران بارداری، با توجه به حساسیت افراد و مسائل قانونی متعاقب آن، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در فناوری لیزر مو، اشعه غیر یونیزه به کار می‌رود. گرمای تولید شده به وسیله لیزر موجب از بین رفتن ریشه موهای زائد می‌شود و این تشعشعات هیچ جهش سلولی در افراد به وجود نمی‌آورد. عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست چند میلی متر بیشتر نیست، اما احتمال دارد پرتوهای غیر یونیزه به وسیله بافت‌های اطراف ناحیه جذب شوند.

استفاده از لیزر گاهی ممکن است همراه درد و ناراحتی باشد و به همین دلیل به کار بردن پمادهای بی حس کننده هم تجویز می‌شود. این پمادها پس از استفاده به طور کامل جذب بدن می‌شوند. پزشک‌ها توصیه می‌کنند این پمادها در دوران بارداری استفاده نشوند.

پوست بدن نیز در دوران حاملگی بسیار حساس است و لیزر موهای زائد احتمال دارد به بروز درد، قرمزی، خارش و مشکلات پوستی منجر شود.

از بین رفتن موهای زائد به طور کامل مستلزم این است که فرد چند جلسه در طی چند ماه مراجعه کند و ممکن است این جلسات تا پایان بارداری نیز ادامه یابد. پوست بدن در مراحل پایانی بارداری حساس‌تر می‌شود و لیزر دردآور خواهد بود.‌

در مرحله‌های پایانی بارداری دراز کشیدن و نشستن در زمان انجام لیزر دشوارتر می‌شود.

الگوی رشد موها ممکن است در دوران بارداری تغییر کند. تغییرات هورمونی در دوران حاملگی می‌تواند موجب تحریک رشد فولیکول‌های خفته مو و کوتاه شدن چرخه رشد موها شود و این تغییرات ممکن است تأثیرات لیزر را از بین ببرد.

کلینیک سیب سبز:  از سال ۱۳۸۸ در فضایی آرام و مناسب با بهره گیری از به روز ترین دستگاههای اروپایی و آمریکایی دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و با کادری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای بازگرداندن زیبایی و تناسب اندام شما عزیزان مشغول به فعالیت میباشد، در این مکان همه چیز به گونه ای فراهم گردیده تا شما به عنوان میهمان این مجموعه به نتیجه دلخواه برسید. هر میهمان در کلینیک تخصصی سیب سبز قبل از شروع مراحل درمانی تحت مشاوره رایگان پزشکان قرار می گیرد و بعد از این مرحله با ارجاع به کارشناسان و پزشکان مرکز به سمت مسیر نهایی درمانی هدایت می شود این مرکز در زمینه های مجزای درمان پوستی ، زیبایی و بخش تناسب اندام پذیرای همه کسانی است که خواهان بازگرداندن جوانی به پوست و اندام خود هستند.

شماره های تماس: 

02177730697

02177293727

آدرس: تهران، تهرانپارس، خیابان رشید جنوبی، نبش کوچه 149غربی، پلاک 90، (ساختمان رویال)، طبقه 3، واحد 8 

وب سایت: www.sibsabzclinic.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ